Nekad Network19 | Polismyndigheten Ansökan [Silathi]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Network19

Icke Medlem
Meddelanden
573
Reaction score
33
Ange ditt födelsedatum: 30 Oktober 2005

Vad heter du på discord? Network19#7166

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? Jag har över 300 timmar på Fivem.

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? Jag kommer vara aktiv mellan 4-8 timmar per dag.

Hur ofta kommer du vara inne? Jag kommer vara inne varje dag och vara aktiv i polisstyrkan

Hur många timmar har du på FiveM? -

Vad heter du? Jag heter Abdi Hamodi

Hur gammal är du? jag är 21 år gammal

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? jag har alltid haft ett brinnande intresse för att få hjälpa andra människor.
Jag vill hjälpa denna stad så att alla ska känna sig trygga.
jag tycket även att rättvisa tillsammans med vänlighet och respekt är utters viktigt och detta är något som jag själv försöker att leva upp till.

Varför ska just du bli anställd? jag kommer att bidra med en positiv attityd och bidra med ett trevligt humör och har väldigt lätt för att bidra med en positiv stämning i arbetsgruppen. jag även väldigt social och har lätt för att samarbeta med olika typer av människor och lätt för att komma in i än ny grupp. Jag är även väldigt arbetsam och tycker att jobbet är en rolig plats att komma till.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) jag är en väldigt positiv, trevlig och engagerad kille som har väldigt lätt att möta personer i olika situationer och som har engagemang och drivkraften att göra allt jag kan för att personen jag möter ska känna sig respekterad och hjälpt.
min största svaghet är att jag har svårt för att släppa saker ogjorda till någon annan men detta är någor som jag jobbar med att förbättra dagligen då vissa uppgifter måste skötas av ett högre befäl.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? jag har inga tidigare erfarenheter inom polisyrket men kan kompensera med engagemang och vilja att lära mig.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? innan jag stoppar fordonet så ropar jag ut i komradion "33-31" stoppar en vit bmw med reg.nr ABC 123 på östra motorvägen i rikning mot Sandy slut kom." Jag blingar in hand mot sidan av vägen på ett säkert sätt som inte innebär fara för mig eller någon annan. Jag går fram till förar sidan av bilen samtidigt som min kollega kollar upp information om bilen. Jag frågar på ett trevligt sätt om hen vet om varför jag har stoppat hen och ber hen att vissa körkort. Då föraren ej kan uppvisa körkort så förklarar jag läget och ber föraren kliva ur bilen och testar hen för alkohol via ett utandningsprov. Sedan ber jag föraren vänligt att följa med till våran bil för transport till polisstationen.
Jag rapporterar sedan in via komradion"33-31 lämnar platsen med 1mt förtransport till häktet slutkom"

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag börjar med att lugnt och nyanserat rapportera i komradion "33-31 befinner sig vid Majalisas, kollega skjuten och GM flyr i en röd Volvo med reg.nr ABC 123 i rakning mot torget behöver 1 ambulans och flera enheter slutkom"
Sedan tar jag hand om min skadade kollega och inväntar förstärkning.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Jag börjar med att ropar ut i komradion "33-31 vill ni att vi åker på senaste larmen slutkom" Jag inväntar sedan årder från högre befäl och om jag får ett ok från befälet så rör jag mig mot platsen med tyst framkörning. Näe jag väll kommer till platsen så rapporterar jag i komradion om läget ser ut tex. "33-31 befinner sig på platsen kan se 3 fordon parkerade utan för banken, avvaktar och inväntar förstärkning på avstånd slutkom"

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? jag rapporterar in i komradion "33-31 befinner sig på platsen och ser en hotfull man slutkom" Jag tänker på våldstrappan och väljer att dra tazer samtidigt som ja säger till mannen med en lugn och bestämdton att stanna och släppa kniven, om han försätter att komma mot mig och min kollega och ej lyssnar på uppmaningen väljer jag att skjuta för att kunna av beväpna och säkra mannen. medans jag riktar tazer mot han belägger min kollega honom med handfängsel. Jag ropar sedan i komradion "33-31 mannen är säkrad och vi transporterar honom vidare till stationen slutkom". innan vi sätter mannen i bilen så genomsöker vi honom efter farliga föremål.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Att man förklarar tydligt och detaljerat men även relevant och kortfattat det man vill ha sagt. och att man aldrig använder sig av komradion till icke viktiga och privata samtal som tex. att det är slut på ammunition i förrådet.

Vad betyder våldstrappan? den handlar om att bruka så lite dödligt våld som möjligt.

Godkänd, vidare till muntlig! Kontakta [Silahti#5365] [tutu fuq#9840]
Lycka Till!

Tillbaka