- Meddelanden
- 18
- Reaction score
- 1
Ban-referens
fivem-bansen-o4e5 — FiveM, Utgår 2026-03-17
Anledning: Hoppar ej ut ur sitt fordon när han blir riktad på och flyger in i en vägg med sin bil men rpaar knappt på skador
Bannad av: Berra1213
Visa på portalen →
Berätta vad som hände Jag var i Groove Street för att kolla om La Sombra var hemma eftersom jag känner dem ganska bra även fast jag är med i Svedala som egentligen har krig med dem. När jag kom dit märkte jag dock att ingen var där eftersom det var ganska sent.
Då tänkte jag istället köra mot TH för att kolla lite bilar. På vägen dit mötte jag en från Vendetta som började tuta på mig. Jag stannade för att vara lite social och se vad han ville. Han frågade direkt vilka jag var med, och jag sa La Sombra eftersom de inte har krig med Vendetta.
Då hoppade han ut ur bilen och riktade vapen mot mig. Jag sa att han kunde ringa Scarface eftersom han kunde bevisa det, men han vägrade och sa åt mig att hoppa ut ur bilen.
Precis då kom polisen. Jag hade inte hoppat ut ur bilen utan började köra efter polisen istället, vilket också syns i klippet. Jag orkade inte börja skjuta eller något eftersom mina grabbar hade dött tidigare ingame.
Sen vid hamnen körde han in i mig och började säga att jag ljög och att jag egentligen var med Svedala. Jag frågade hur han visste det och då sa han att han kände igen mig, även fast jag hade tonade rutor.
Efter det körde jag iväg tillbaka mot början av GS. Där blev jag pittad i nästan 300 km/h. Jag rp:ade bara lite på skadorna vilket jag fattar nu i efterhand var fel. Sen körde jag fram igen, hoppade ut ur bilen, sköt ett skott och dog.
Tar du ansvar för det du blev bannad för? Ja, jag tar fullt ansvar för det jag gjorde. Jag förstår att det jag gjorde räknas som FearRP och PWG och att det inte var rätt enligt reglerna. Det var aldrig min mening att förstöra RP:n för någon annan. Jag har förstått mitt misstag och kommer se till att följa reglerna bättre framöver.
Vad har du lärt dig och vad skulle du göra annorlunda? Jag har lärt mig att jag måste rp:a mer realistiskt, särskilt när det gäller skador och FearRP. Jag borde ha rp:at mer på skadorna från kraschen och även reagerat mer realistiskt i situationen.
Jag har också lärt mig att tänka mer realistiskt i Rpsituationer. Även om det är ett spel för mig kan det vara väldigt seriöst för andra, och jag vill inte förstöra deras upplevelse.
Om samma situation hade hänt igen hade jag istället följt situationen mer realistiskt och kanske försökt lösa det genom RP senare, till exempel genom att försöka hitta personen igen eller sätta ett pris på hans huvud genom RP.
Varför ska vi ge dig en till chans? Jag har lärt mig att jag måste rp:a mer realistiskt, särskilt när det gäller skador och FearRP. Jag borde ha rp:at mer på skadorna från kraschen och även reagerat mer realistiskt i situationen.
Jag har också lärt mig att tänka merra realistiskt i RP-situationer. Även om det är ett spel för mig kan det vara väldigt seriöst för andra, och jag vill inte förstöra deras upplevelse.
Om samma situation hade hänt igen hade jag istället följt situationen mer realistiskt och kanske försökt lösa det genom RP senare, till exempel genom att försöka hitta personen igen eller sätta ett pris på hans huvud genom RP..
Har du läst våra regler? Ja
Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja