MrGinnx | Securitas Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

MrGinnx

Icke Medlem
Meddelanden
9
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 30 Juni 2021

Vad heter du på discord? MR.Ginnx#2615

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 734

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 4

Hur ofta kommer du vara inne? 5-6 gånger per vecka

Hur många timmar har du på FiveM? 734

Vad heter du? Henrik Johanson

Hur gammal är du? 37

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli anställd på Securitas? Jag skulle vilja fixa samhället på dom sätten jag känner fungerar bäst. Genom detta känner jag att Securitas passar väldigt bra genom att man kan jobba som väktare på både fester och event. Jag gillar även att kunna hjälpa polisen i dem situationer de behöver. De ska inte behöva stå vakt på en klubb utan vi kan stå där och kalla in dem när et behövs. Det är en anledning. Sedan gillar jag att hjälpa att hålla koll på samhället och rapportera till polisen så att vi får mer ögon. Men jag känner att Securitas yrket passar bättre för mig. Jag vill t.ex. inte vara med i rån genom att jag inte känner mig bra i den situationen. Men att ta hand om barn som snattar gör jag gärna.

Varför ska vi just anställa just dig av alla andra som söker? Jag har varit med i Securitas i andra städer och även polis. Just nu känner jag att jag har mer koll på Securitas arbetat än inom polis. Därför söker jag till detta jobb. Jag gillar även arbetat och kommer därför kunna har en bättre prestanda än personer som inte gör det.

Har du tidigare erfarenheter inom yrket? ja jag har tidigare erfarenheter inom yrket. Jag jobbade som det inom andra städer och tyckte det var något av det roligaste jag gjort.

Vad är radiodisciplin och hur ska man bete sig i radion? Man använder Rakel nummer och säger info som är viktig. Man sitter definitivt inte och babblar på med någon som om att det är ett chattrum. Man kan t.ex. rapportera att det finns ett par fulla män utanför en klubb man skulle behöva hjälp med. Man kan sedan rapportera mer information om hur läget ser ut för de enheter innan de kommer till platsen. Man kan även t.ex. säga när man går på lunch paus för att förmedla att man kanske inte är bästa enheten att efterkalas.

Vad är en bra Securitas vakt? Hur jobbar man, hur är man bland andra, hur beter man sig och hur använder man sig av vapnen man får? En bra Securitas vakt är en vakt som både är sträng men är vänligt. Man ska ta hand som situationen på de bästa sättet som möjligt. Man ska t.ex. inte alltid vara aggressiv mot någon som är full/berusad. Man ska dessutom hålla koll på vad som händer i områdena runt t.ex. en fäst men man ska inte leka spion. Om man tycker att något håller på att gå fel så kan man kalla på fler enheter och om det visar sig vara ett falsk alarm så säger man det. Man tar kontrollen på situationer som de kommer och ändvänder sina kamrater för att lättare få kontroll över situationen.

Om du ser en person med kniv och hotar en person nära där du vaktar, vad gör du? (Förklara så utförligt du bara kan) Jag för de civila personerna ifrån platsen. Håller kollen på mannen som är på platsen och hotar. Kommunicerar med personen som blir hotat och mannen samtidigt som jag kallar på polis. När polisen väl har kommit ger jag all information till dem och frågar om de vill att jag tar hand om något annat i närheten som att t.ex. spärra av. Om det inte behövs tar jag hand om civila och rör mig ifrån platsen och tar hand om annat.

Om en person misshandlar en person och du ser det, vad gör du? (Svara så utförligt du bara kan) Jag kallar på polis. Tar sedan och försöker ta kontroll över personen med hjälp av min kollega. När vi väl fått kontrollen över personen så ger vi över honom till polis för att de ska göra klart arbetet.

Har du några andra frågor? Nej. Det har jag faktiskt inte.

Tillbaka