Nekad MrCookieBooi | Ban Överklagan (asregrd)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

MrCookieBooi

Medlem
Meddelanden
56
Reaction score
7
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198350068641/

Ditt Hex-ID: steam:1100001173beba1

Vad är din discord tagg? MrCookieBooi

Vem var det som bannade dig? asregrd

Bild på banmeddelande: Ban Asregrd.PNG

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? För att dem tycker jag begick grov fear rp vilket är ett allvarligt regelbrott på Unive som leder till bland annat ban.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag var påväg med en kropp från vårat gänghus som hade blivit stormad mot sjukan. Sekunder jag åker ut blir jag direkt efterföljd av 2 olika bilar från gäng som vi har krig mot. Jag som är i underläge på grund av mängden personer dem är, väljer att åka in i en gränd där jag kan få mer övertag. Under bilförföljandet samt i gränden sker det skottlossning där jag lyckas döda dem och ta mig därifrån. I skottlossningen mellan mig och dem 2 sista personer befinner jag mig själv liggandes i en buske efter att blivit påkörd av en bil. Medan jag ligger ner springer dessa 2 personer emot mig med vapen i händerna, när jag väl håller på att ställa mig upp börjar dem skjuta, vilket signalerar mig att dem inte är ute efter någon kidnappning utan rent av för att döda mig. Jag väljer därefter att besvarar elden med eld och lyckas ta både 2. Här anser staffs att jag begår grov fear rp, vilket jag inte helt fått en bra förklaring till då dem väljer att avlossa skott och inte enbart skjuta mot mig.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag tycker det är en felaktig ban, personerna som riktar på avstånd skjuter istället för att enbart sikta. För det första står dem en bit ifrån, så pass att jag inte kan höra dem. Men att dem även väljer att skjuta istället för att enbart fortsätta rikta mot mig samtidigt som jag ställer mig upp visar för mig att dem inte är ute efter kidnappning utan för att döda mig. Då svara jag på deras eld med egen och lyckas döda både 2 och komma därifrån levande. Ser inte hur detta fortfarande kan ses som fear rp, när dem väljer att skjuta istället för att sikta. Enda sättet för mig att värna om mitt liv är att besvara elden om en chans för överlevnad.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har tidigare bans, inga nyliga men andra tidigare som jag har lärt mig utav och fått dem åtgärder jag förtjänat.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat gjort bättre när det kommer till själva rpn på skadorna, där jag inte riktigt utför någon bra rp på dem skador jag får av att bli påkörd av bilen. Anledning till att jag gör lite fel där var utav frustration att man precis blivit påkörd av en bil i en skottlossning.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har lärt mig att noggrant tänka på mitt rpande gällande skador, det ska vara rimligt. Man kanske inte ställer sig upp direkt efter en liten frontalkrock vilket var ett misstag jag kanske gjorde här. Handlade om att dem började skjuta och var tvungen att agera ifall jag skulle ha någon chans att överleva. Men allt som skedde i detta scenario är något jag lär mig utav som alla andra scenarion och kommer lära mig av dem potentiella misstagen jag kan ha gjort.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Vi har diskuterat det här med dig tusen gånger nu, bland annat privat med flertalet krimansvariga. Du verkar inte förstå problemet och därför tycker jag att du kan vänta några dagar extra och fundera på problematiken som du har haft i din RP.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka