Inaktuell MrBeast | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

MrBeast

Icke Medlem
Meddelanden
19
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten?
Peter

Ditt discordnamn:
icakrigaren

Ange ditt födelsedatum
1 Januari 2007

Varför ska just du bli staff?
Anledning 1 -
Jag är en person som alltid strävar efter perfektion och när jag ser att rollspelandet inte fungerar som det borde eller att reglerna bryts, känner jag en stark inre drivkraft och ansvar att vidta åtgärder för att förbättra servern. För mig är rollspelandet på servern inte bara en vanlig aktivitet, det är en passion och en konstform. Jag tror på att skapa en levande och autentisk rollspelsmiljö där spelarna kan utforska sina karaktärer och interagera på ett meningsfullt sätt. När jag stöter på situationer där rollspelandet inte fungerar som det är tänkt eller när reglerna bryts, känner jag ett starkt behov av att agera för att återställa ordningen och säkerställa en högkvalitativ rollspelsupplevelse för alla spelare på servern. Ibland kan processen för att åtgärda problem vara långsam, till exempel om en spelare lämnar spelet direkt efter att ha blivit attackerad och plundrad. Detta kan göra det svårare att samla tillräckligt med bevis eller vidta omedelbara åtgärder. Men jag önskar att vi som staff kan hitta effektiva sätt att agera snabbare och mer proaktivt för att säkerställa en bättre rollspelsupplevelse för alla på servern. Mitt mål är att göra detta utan att känna ilska gentemot spelarna, utan istället fokusera på att upprätthålla en positiv och konstruktiv atmosfär där vi kan vägleda och stödja spelarna för att främja en givande rollspelsupplevelse för alla inblandade.

Anledning 2 -
Unive är den server som väckte mitt intresse för FiveM och jag är djupt tacksam för den upptäckten. Att få vara en del av Unive har inte bara gett mig möjligheten att utforska en spännande plattform för rollspel, det har också öppnat mina ögon för den otroliga potentialen som FiveM har att erbjuda. Unive har blivit en plats där jag har upplevt fantastiska rollspelsäventyr och har skapat långvariga vänskaper med andra spelare. Jag är villig att göra allt jag kan för att bidra till att förbättra servern och stärka gemenskapen. Jag förstår att ledningen och ägarna av servern har mycket att hantera, inklusive att hålla servern igång, genomföra uppdateringar, hantera administrativa uppgifter och hantera spelarnas behov och förväntningar. Att kunna hjälpa till på en server som jag verkligen älskar och som har betytt så mycket för mig skulle vara en perfekt matchning för min passion och engagemang. Genom att delta i staff-teamet kan jag bidra genom att ta på mig ansvar, dela mina idéer och färdigheter och arbeta tillsammans med andra för att göra servern ännu bättre. Det skulle vara en "win-win"-situation där ägarna får lite avlastning och jag får möjligheten att göra en positiv skillnad och bidra till gemenskapen på servern.

Anledning 3 -
En av mina främsta ambitioner är att spelare inte behöver vänta länge på support och hjälp. Jag är medveten om att staffsen har en omfattande arbetsbörda och många uppgifter att utföra för att upprätthålla serverns funktion och kvalitet. Men jag tror starkt på vikten av att spelare får snabb och effektiv support när de stöter på problem eller har frågor. Enligt min åsikt bör spelare nästan få hjälp direkt för att kunna fortsätta sin rollspelsupplevelse utan onödig störning eller frustration. För att uppnå detta inser jag att det är nödvändigt att ha tillräckligt med aktiva och engagerade supportmedlemmar som kan vara tillgängliga för att svara på spelarnas behov och ge den hjälp de behöver. Jag är redo att vara en del av detta team och för att bidra till att förbättra responstiden och hjälpa spelare så snabbt och effektivt som möjligt. Genom att vara en aktiv och tillgänglig supportmedlem hoppas jag kunna minska väntetiden och säkerställa att spelarna känner sig väl omhändertagna och stöttade på servern.

Anledning 4 -
Att få bli en del av det fantastiska staff-teamet på Unive är en ärlig dröm för mig. Sedan jag började med FiveM har jag alltid haft en önskan om att ta detta stora steg och bli en del av staff på Unive. Tidigare har jag känt att jag kanske inte var redo eller att jag behövde mer erfarenhet och kunskap. Men nu när jag är tillbaka känner jag att det är den rätta tidpunkten för mig att ta detta stora steg. Jag har utvecklat mina kunskaper, erfarenheter och färdigheter inom rollspelande och har en djup förståelse för hur servern fungerar. Jag är redo att ta på mig mer ansvar och engagera mig i att stödja och hjälpa spelare samt bidra till serverns utveckling och förbättring. Att få vara en del av staff-teamet skulle vara en dröm som går i uppfyllelse för mig och jag är fast besluten att göra mitt bästa för att vara en tillgång och en pålitlig medlem i teamet. Dessa anledningar sammanfattar min passion för att förbättra rollspelandet på servern, min önskan att hjälpa till och göra en positiv skillnad, samt mitt mål att vara en aktiv och tillgänglig supportmedlem. Jag tror att min strävan efter perfektion, engagemang för servern och spelarnas välbefinnande, samt min ambition att erbjuda snabb och effektiv support skulle vara värdefulla tillgångar för staff-teamet på Unive. Jag hoppas innerligt att jag får möjligheten att bidra till gemenskapen och arbeta tillsammans med andra passionerade individer för att göra rollspelsupplevelsen på Unive ännu bättre och mer minnesvärd för alla inblandade. En till viktig anledning till varför jag vill bli en del av staff-teamet. När jag ser folk sitta i support vänterum i över 20 minuter utan svar gör mig frustrerad verkligen men det är viktigt att alla staffen gör sitt bästa för att hjälpa spelarna. Jag erkänner att det kan finnas utmaningar när det gäller att upprätthålla effektiviteten och snabbheten i supportprocessen. Som en potentiell staff är min avsikt att arbeta snabbt utan att försumma noggrannheten och kvaliteten i mitt arbete. Det handlar om att hitta rätt balans för att kunna lösa spelarnas problem och ge dem den hjälp de behöver så snabbt som möjligt, samtidigt som jag garanterar att de har en positiv upplevelse både i supportsamtal och ingame. Jag förstår vikten av att vara effektiv och produktiv som staff. Att inte jobba effektivt kan leda till långa väntetider i supportköer, vilket i sin tur kan påverka spelarnas upplevelse negativt. Som en engagerad staff skulle jag prioritera att svara på supportärenden och lösa problem på ett snabbt och noggrant sätt för att minimera väntetider och säkerställa att spelarna får den hjälp de behöver i tid. Jag är medveten om att det kan vara utmanande att upprätthålla en snabb och effektiv supportprocess, men jag är fast besluten att vara en del av lösningen. Genom att vara organiserad, effektiv och ha förmågan att hantera flera ärenden samtidigt skulle jag arbeta för att förbättra och effektivisera supportprocessen för att undvika att supportköer blir alltför långa.

Sammanfattningsvis är jag fast besluten att vara en del av ett staff-team som arbetar snabbt och effektivt för att ge spelarna en positiv och smidig upplevelse. Jag förstår vikten av att hantera ärenden snabbt och samtidigt erbjuda spelarna en kvalitativ support. Genom att vara engagerad och ansvarstagande skulle jag bidra till att förbättra supportprocessen och säkerställa att spelarnas upplevelse på servern förblir så bra som möjligt.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag?
Jag vet denna fråga tar folk för givet och är ganska oärliga men om jag ska vara helt ärligt här är mitt schema på servern.

Sommarlov/Lediga dagar:
Varje Dag
11:00 - 04:00

Normala Skolveckor:
Mån - Tor
14:00 - 01:00

Fre - Sön
14:00 - 04:00

Hur länge har du spelat på Unive?
Jag har spelat här sen början av sommaren 2022 men jag har varit lite on and off på servern kan man säga pga. personliga hinder irl, men denna gång så ville jag istället för att rpa så ska jag gö det bästa fö unive och bli staff här, jag vill verkligen att denna server ska bli så bra som möjligt.

Har du tidigare erfarenheter som staff?
Ja det har jag, jag har varit staff på 2 mellanstora servrar och en mellan till liten server. De servrarna som var mellanstora i deras topptider var är Färjestaden och snöstaden när deras spelare var som mest och när snöstaden hade runt 90 spelare inne på en vanlig dag en gång och färjestaden hade full server oftast men jag är inte kvar för snöstaden "dog" alltså att de tappade alla sina spelare och all hopp var borta och sedan så var jag kvar på färjestaden ända till de stängde ner. Jag är säker på att jag kan i princip alla kommands men det beror på vilken server det är för på olika servrar har man olika kommands som till exempel kommer jag skriva alla jag tror att alla serverar har i frågan här nedan. Men förutom staff kommands kan jag hur man tar support/krim äranden utan göra personer arga utan göra de lugna efter incedenten. Sedan de serverarna har jag varit mod på swe-wave sen lämnade jag FiveM. Jag va staff tidigare på unive roleplay, men jag tog en paus från fivem och är tillbaka nu. Jag va staff här förra året och va det ett tag men lämna fivem helt som jag sa men nu är jag tillbaka bättre än någonsin utan några hinder redo och full med passion för att bli staff.

Nu är jag tillbaka bättre än någonsin redo att ta jobbet som staff här på Unive Roleplay.

Jag kan alla basic kommandon som staff
/togglename - kunna se en spelares namn och id
/sc + text - För att skriva i Staff chatten ingame.
/announce - skriva ut något till alla spelare (används oftare av högre uppsatta staffs)
/ooc - skriva till spelare i ooc chatten ingame ett exempel kan vara "
Laglig Körning, i stan tänker vi suntförnuft..........." om det skulle förekomma att många håller på att gasa förbi vid torget till exempel utan att tänka sunt förnuft
/tpm - då har du en gps och skriver detta så kommer du teleporteras till platsen
/setjob + [ID] + [JobbID] - då kommer du att anställa någon.
/pm + [ID] - kunna skriva privat till någon ingame.
/goto + [ID] - då teleporteras man till det id man skriver.
/dv - för att kunna ta bort en bil om någon kanske har gjort någon vdm med den eller så har den bara buggats.
/who + [ID] - kunna se spelarens ingame roller som icke-medlem, medlem och krim
/kick + [ID] - kunna kicka en spelare ifrån servern men de kan joina tillbaks direkt efter för att det ska
/svban + [ID] och [ANLEDNING] - kunna banna en spelare i 30 minuter.
/revive + [ID] - då kan man reviva en person som har dött på grund av t.ex. en bugg.
/sqlbanoffline - då bannar man en person som är offline, kan vara att personen t ex c loggade men man han få personens id /banhistory id - då kan man se en persons bans genom personens rp.
/unban + hex id - unbannar en spelare, detta kan man använda om man har blivit felaktig bannad och sedan skrivit en banöverklagan som blev godkänd.
/sv text - då skriver man i servervakt chatten
/sqlban + [ID] + [DAGAR] + [ANLEDNING] - då bannar man normalt efter till exempel RDM eller något regelbrott där de är kvar i servern.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom?
RP, Kriminell, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom?
Jag är helt beredd att arbeta inom alla områden som staff på Unive. Men de områden jag har markerat som mina önskemål är verkligen de jag brinner för och har stor erfarenhet av. Jag har spenderat mycket tid och energi på att lära mig och engagera mig i dessa specifika områden, vilket har gett mig en gedigen kunskap och förtroende för att utföra arbetsuppgifterna inom dem. Genom att ha tidigare erfarenhet och en djup förståelse för dessa specifika områden, känner jag mig mest bekväm och säker på att kunna göra en effektiv insats. Min kompetens och kunskap inom dessa områden skulle göra mig till en tillgång för teamet och bidra till att förbättra serverns funktion inom dessa områden. Samtidigt är jag medveten om att behoven och kraven på servern kan förändras över tiden. Jag är flexibel och öppen för att arbeta inom andra områden och ta på mig olika uppgifter baserat på vad staff-teamet och servern behöver mest. Jag är redo och villig att anpassa mig och lära mig nya saker för att kunna bidra på bästa sätt. Det är upp till er som rekryteringsansvariga och staff-ledning att bedöma vilka roller och ansvarsområden som behöver tillsättas för att förbättra serverns drift och rollspelsupplevelse. Jag är redo att ta på mig vilken roll eller uppgift som helst som behövs för att bidra till Unive. Jag är engagerad, ambitiös och har en stark vilja att göra mitt bästa för att stödja servern och dess gemenskap. Sammanfattningsvis är jag flexibel och kan arbeta inom alla områden som staff, men jag har en stark passion och expertis inom de områden jag har markerat som mina önskemål. Jag är öppen för att anpassa mig och lära mig nya saker för att vara en tillgång för teamet och hjälpa till där det behövs mest. Mitt främsta mål är att bidra till Unives framgång och göra rollspelsupplevelsen på servern så positiv och tillfredsställande som möjligt för alla spelare.

Senast ändrad:
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++rep verkar vara väldigt mogen verkar som han skulle passa bra i denna otroligt vackra bra servern

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka