Accepterad Mowgl1ii | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Mowg1ii

Icke Medlem
Meddelanden
87
Reaction score
67
Vad är ditt namn i verkligheten? Leo

Ditt discordnamn: mowg1ii

Ange ditt födelsedatum 25 Januari 2007

Varför ska just du bli staff? Jag känner att jag vill testa på staff arbetet eftersom jag har rpat på servern i nu 3 års tid och jag har märkt på sista tiden att det har uppkommit massa lallig heter på servern och en väldigt massa shot on sight, jag vill bli staff för jag vill hjälpa servern till den rp nivån som vi en gång i tiden hade jag vill få tillbaka den roliga sociala rpn vi hade med varandra och få bort dessa spelare som bara är här för att skjuta och ha makt över andra.
Staff på unive är alltid något jag drömt om för jag gillar att hjälpa andra och se saker bli bättre och bättre jag vill bli en större del utav servern och känna att jag är där för servern och hjälper till med att göra servern bättre med varje dag som går. Jag vill även hjälpa till med dom nya medlemarna som kommer in på servern och hjälpa de så de förstår sig på rpen på ett sätt jag själv inte gjorde första gången jag var inne på en server.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker att powergaming 2 har tagit över servern och det är inte alls den sociala rpen som förr, Just nu så känns det som att folk kan göra hur mycket regelbrott som helst för att ingen orkar eller vågar ta tag i problemet bara för att personen i fråga är mer väl känd på servern och har många kontakter. Detta leder till en sämre rp nivå då många kommer ta efter och begå samma typ utav regelbrott. Suntförnuft och fear rp är också två väldigt stora problem som vi har på unive då folk såklart vill ha kvar vapen eller liknande samt att inte värna om sitt liv och det blir bara ett kort och tråkigt scenario.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag skulle tillsammans med övriga i staff teamet komma överens om att sätta högre straff för dessa regel brott vilket hade städat upp servern rejält, jag vet att staffsen jobbar stenhårt med detta men det är för få som specar scenarion där det händer saker och jag tycker att vissa staffs har bara staff roll för det är "coolt" och mycket tid slösas på att rpa och då behöver man inte ha en staff roll. För att förhindra fear rp, suntförnuft och powergaming över lag så krävs det mer specande hårdare straff och speciellt seriösa straffs dvs är du bannad i 10 dagar är det bara att acceptera eftersom du har begått ett regelbrott och om du inte hade begått regelbrott hade du inte varit bannad. Samt att börja utesluta så kallade problemspelare som det finns en mängd av på servern just nu, kan dom inte hålla sig till våra regler så varsågod och hitta en ny server.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att agera professionellt är sjukt viktigt, det gör ett avtryck hos medlemarna som sitter kvar länge och dom vet alltid att man finns där för att hjälpa dom. Att agera professionellt enligt mig är att vara trevlig mot alla man bemöter oavsett vem man bemöter, professionellt förhållningssätt innebär att bemöta alla medlemar på servern som dina klienter eller liknande och inte vänner vilket kommer förebygga korruption eller att vara partisk i ärenden. Man ska alltid behandla alla lika även fast de kan ha begått regelbrott.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Staffarbetet kommer vara prio just nu då jag vill hjälpa servern så cirka 80% kommer gå åt staffarbetet men måste även hålla min karaktär vid liv, helger är jag inne från 14 till 05 vardagar 16 till 00

Hur länge har du spelat på Unive? drygt 3 år

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har tidigare erfarenheter inom staffarbete och nu är jag servervakt och har varit det ett tag och känner att jag vill utveckla mina kunskaper. ;)

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Jobb, Kriminell, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Jag är öppen inför utmaningar och kan jobba inom alla områden!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka