Nekad Mottiz | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Mottiz

Icke Medlem
Meddelanden
1
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199808090272/

Ditt Hex-ID: steam:11000016e2390a0

Vad är din discord tagg? mottizzzzzz_34834

Vem var det som bannade dig? swixxy

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-10-04 180757.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att staff valde att banna mig eftersom jag blev misstänkt för att vara en moddare på servern. Jag förstår att det är något som tas väldigt seriöst, eftersom det förstör spelupplevelsen för andra och går emot serverns regler och värderingar. Även om det har gått ett tag sedan det hände, så förstår jag idag varför personalen tog det beslutet. De behövde agera utifrån den information de hade då, och jag har full respekt för det. Jag vill vara tydlig med att jag verkligen är ledsen över det som hände. Jag förstår nu att även om jag själv inte hade dåliga avsikter, så skapade situationen oro och misstankar, och det är något jag ångrar djupt. Jag hade kunnat vara tydligare, mer försiktig och tagit kontakt med staff direkt istället för att låta något missförstås. Jag har lärt mig mycket sedan dess och vill verkligen visa att jag respekterar reglerna och gemenskapen på servern. Jag saknar att spela på Unive, och jag hoppas jag kan få en chans att visa att jag är här för att bidra positivt – inte förstöra.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Precis innan jag blev bannad var jag inne och spelade på Unive, och jag moddade som jag nu i efterhand förstår att jag absolut inte borde ha använt. Jag visste att det gick emot reglerna, men jag tänkte inte på konsekvenserna i stunden – vilket var ett stort misstag från min sida. Jag ville bara testa lite och förstod inte hur allvarligt det faktiskt var. Kort efter att jag loggade in med moddarna blev jag bannad, och det var helt rätt beslut av staff att göra. Jag vill verkligen be om ursäkt för mitt beteende. Jag förstår nu hur fel det var och hur mycket skada och irritation det kan orsaka för både andra spelare och personalen som jobbar hårt för att hålla servern rättvis och rolig för alla. Jag ångrar djupt att jag gjorde det, och jag tar fullt ansvar för det som hände. Det har gått lång tid sedan dess, och jag har verkligen lärt mig min läxa. Jag skulle aldrig göra om något liknande igen, och jag hoppas att jag kan få en chans att visa att jag har förändrats och att jag respekterar reglerna fullt ut idag.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var inte en felaktig ban – det var helt och hållet mitt fel. Jag erkänner att jag använde moddar, och jag förstår nu att det var ett stort misstag. På den tiden tänkte jag inte igenom konsekvenserna av mitt handlande, och jag insåg inte hur mycket det faktiskt förstörde för andra spelare och för servern i helhet. Staff gjorde helt rätt som bannade mig, och jag tar fullt ansvar för det.

Jag vill verkligen be om ursäkt för mitt beteende. Det var dumt, omoget och respektlöst mot servern och alla som försöker skapa en rättvis och rolig spelupplevelse. Jag skäms över det som hände och jag ångrar det djupt. Det var aldrig min avsikt att förstöra för någon, men jag förstår att mina handlingar gjorde just det.

Det har gått lång tid sedan dess, och jag har verkligen lärt mig mycket. Idag har jag en helt annan respekt för regler, staff och för hela RP-gemenskapen. Jag vill bara få en chans att visa att jag har förändrats och att jag kan vara en positiv och respektfull spelare på servern.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har inte blivit bannad tidigare, det här är första gången. Den här situationen har ändå fått mig att tänka mycket och inse hur viktigt det är att följa reglerna och visa respekt för servern och communityn. Även om det är min första ban, har jag verkligen tagit lärdom av den.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat göra väldigt mycket annorlunda. Först och främst borde jag aldrig ha använt moddar överhuvudtaget. Det var ett dåligt beslut som jag ångrar djupt. Istället för att ta den vägen borde jag ha respekterat serverns regler och det hårda arbete som staff och communityn lägger ner för att skapa en bra upplevelse för alla spelare.

Jag borde också ha tänkt längre än bara på stunden och insett hur mina handlingar kunde påverka andra. Om jag hade tänkt efter hade jag förstått att det jag gjorde inte bara påverkade mig själv, utan även förstörde för andra och riskerade serverns trygghet och balans.

Om jag fick gå tillbaka i tiden hade jag helt enkelt låtit bli att använda något som kan skada servern och istället spelat på ett rent och ärligt sätt. Jag har lärt mig mycket sedan dess, och jag vet nu att man måste respektera reglerna och communityn fullt ut för att vara en del av den.

Jag är verkligen ledsen för det jag gjorde, och om jag får en ny chans kommer jag att bevisa att jag har lärt mig av mitt misstag och aldrig upprepa det igen.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har verkligen lärt mig mycket efter min ban. När jag ser tillbaka på det inser jag hur dumt och respektlöst det var att använda moddar, och hur mycket skada det faktiskt kan orsaka för både servern och andra spelare. På den tiden tänkte jag inte på konsekvenserna, men nu förstår jag att mitt beteende inte bara påverkade mig själv – det förstörde för andra och visade brist på respekt mot staff och hela communityn.

Jag har lärt mig att reglerna finns av en anledning och att de ska följas, oavsett vad. Jag har också insett att man måste ta ansvar för sina handlingar och att ärlighet och respekt alltid kommer längre än att försöka “testa gränser”.

Den här bannen blev verkligen en väckarklocka för mig. Jag har mognat mycket sen dess, och idag skulle jag aldrig riskera något liknande igen. Om jag får en ny chans lovar jag att visa att jag har tagit lärdom, att jag respekterar servern fullt ut, och att jag bara vill bidra till en positiv och rättvis gemenskap.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Okej jag fattar.

Hej!

Jag kommer ge dig ett exklusivt erbjudande till unban, efter skadan som du orsakat på servern och även med tanke på riskerna så kommer vi att erbjuda en deal på summan 1990kr för en unban här på Unive. Om du inte är intresserad, vänligen skapa inte en ny överklagan. Det är inte förhandlingsbart det är detta som gäller

Detta kommer även vara det enda sättet att få bort din ban

Mvh cmail

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka