Accepterad Momo | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Momo

Erfaren Medlem
Meddelanden
3,158
Reaction score
936
Vad är ditt namn i verkligheten? Momo

Ditt discordnamn: momoo1337

Ange ditt födelsedatum 18 Augusti 2008

Varför ska just du bli staff? Ja, man kan la dela upp det en liten del.

Vad innebär staff rollen för mig?

Jo, staff rollen för mig är en roll som förtjänar respekt. Det finns mycket aspekter om en staff som är relevant men det är ju främst hur det är att vara staff. Vad man får för ansvar och hur man agerar som staff, då man är en förebild för medlemmarna. Jag finner det ytterst kul att få vara med och förändra, speciellt när det kommer till RP.

Varför vill jag bli staff?

Jag vill främst tillbaka till staff teamet för att ta igen men även för att höja RP nivån på servern, som man märker är det väldigt många lallare som kommer in och förstör, det kommer ju saker i reports hela tiden men ibland brister det på staffs å då hinner ingen ta emot reportsen. Jag vill vara en trygg punkt där man vet att åtminstone en staff är inne, en kan göra mycket å jag är villig och försöka göra så mycket som det bara går.

Slutligen, mina erfarenheter??

Jag har sedan 2021 spelat på Unive, jag har inte varit för RP så mycket men ändå lagt ner någonstans över 700+ timmar på det. Jag är en person som gillar att ta ansvar och stå för beslut, oavsett vad det gäller. Jag är även trevlig och har ett bemötande vid nästintill varje tillfälle.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Det finns aspekter som har förbättrats, även RPn senaste året har tagit ett steg framåt. Men hur som helst kan man inte ta detta för givet då det finns lallare och folk som vill in bara för att förstöra. Det gäller att hålla koll på de.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag samt staff teamet kan lösa detta genom att aktivt specca, hålla koll på reportlist samt hålla koll på olika logs, ex: shooting-logs, där kan man hitta massor med problem inom förloppet av bara 10 minuter. Det finns ju givetvis spelare med dålig historik på servern, de kan man ta lite hårdare åtgärder på om det är upprepande bans kring samma regelbrott. Jag finner det relativt enkelt att bara ägna sig åt specifika områden, det vill säga shooting logs, support, kriminell och donation. Det finns en algoritm i det hela och det är bara ta åt sig tiden man har å göra nytta.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Som en medlem av staff teamet måste man kunna bete sig på ett professionellt sätt, dvs alltid vara trevlig mot spelarna vi har på servern. Är det så att en staff är otrevlig mot en icke medlem så kanske den icke medlemmen väljer och inte spela på servern, då han/hon/hen kanske får fel uppfattning om servern. Man ska även kunna bete sig med de perms man fått, man ska föregå som ett gott exempel och hjälpa till med de permsen man fått, inte lalla bort de.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Givetvis kommer mitt liv och plugget lika i prioritering, men det kommer finnas tid för staff arbetet. Jag kör ett pluggschema som jag lätt kan balansera med staff arbetet, och som jag nämnde förut är jag inte så mycket för RP så det är ingenting och oroa sig över.

Hur länge har du spelat på Unive? Sedan 2021, har dock kommit och gått, gjort lite annat. Gick med i discord servern senaste 24:e augusti 2023.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja, jag var mod i somras men det blev lite tight med sommarjobbet. Hade dåliga arbetstider och fick svårt med att finna balans emellan. Men nu rör det sig mot vintertider så det kommer bli lite mer prestation.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? Jobb, Donation, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej, inte riktigt. Har varit det mesta.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka