Nekad Moberg | Ban Överklagan [Hannes_]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Moberg

Medlem
Meddelanden
135
Reaction score
14
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198841231370/

Ditt Hex-ID: 11000013482780a

Vad är din discord tagg? Moberg#0001

Vem var det som bannade dig? Lucifer

Hur lång tid var din ban? 4 dagar

Var är du bannad? FiveM Servern

Bild på banmeddelande: image.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? För att jag bar 5 vapen och framförde ett privat fordon till ett ytterst omfattande larm som resterande i polisen vägrade åka på.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag var strax utanför stationen i min bil då jag hade varit och spanat, vi får ett larm om att den anställd i Securitas blivit berövad friheten av beväpnade personer nere vid stranden. Personens kollegor skriker hysteriskt i radion att de riktar på deras kollega och att de kommer skjuta så att framföra min privatbil till larmet var det enklaste alternativet. När jag kommer till platser möter jag 3 securitas anställda bakom en mur och de berättar kortfattat vad som hänt. Den kidnappade är nere vid stranden, Jag RPar på att jag tar ut mitt vapen ur bakluckan av fordonet och ställer mig tätt mot muren och ställer in siktet på gärningsmannen i väntan på kollegor. Gärningsmannen ser mig höjer sitt vapen och riktar det mot mig så jag avlossar snabbt ett skott, direkt efter ser jag en person på GM1 vänstra sida med ännu ett vapen i handen som även hon utgör en större fara för den kidnappade, jag avlossar ännu ett skott för att försäkra mitt och gisslans liv. Jag springer fram och försöker påbörja sjukvård med båda gärningsmännen vägrar svara på min /me. Efter detta får jag ett /m av Lucifer att komma support.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Anledningen till bannen tycker jag givetvis är rätt, men sen kan man diskutera runt detta men eftersom ni tydligen gett ut direktiv om hur vissa saker ska gå till utöver den svenska lagboken så har jag inte mycket till mitt försvar, så ja det var en giltig ban.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad flertalet gånger, det flesta är särskilda misstag som skiljer sig från de andra och de har jag lärt mig ifrån. De senaste, många av dom är även felaktiga där staffs tagit hastiga beslut som löstes i support, liksom de 3 senaste bansen.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag skulle inte tagit mig så hastigt till platsen och istället bytt om till uniform och rullat dit i ett utrustat fordon. Skulle haft mina vapen i bilen istället för att RPa på att de va i bilen. Jag skulle även avvaktat till fler kollegor kom till platsen men det var ej min del av RPn som ledde till att jag behövde agera i nödvärn.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, att jag ej ska ta sådana hastiga beslut som innebär sämre upplev RP av motparten I detta fall de kriminella, jag ska även tänka på att använda de funktioner som vi har tillgång till istället för att RPa på de, t.ex att rpa på att vapnena är i bilen. Jag ska tänka mer på att göra ett roligt scenario istället för att prioritera gisslans liv och agera utifrån vad som är lämpligast för att försäkra gisslans säkerhet.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka