Accepterad Missikaki | Ban överklagan [Complain]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Missikaki

Icke Medlem
Meddelanden
19
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198077505941/

Ditt Hex-ID: STEAM_0:1:58620106

Vad är din discord tagg? ZeusKnowz

Vem var det som bannade dig? Complain

Hur lång tid var din ban? 9 dagar

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Oseriös RP, RDM Knivhugger en person mitt på skjukhuset

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Ett missförstånd från staff om bakgrund och vad som egentligen hände

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag och två medlemmar i vårt gäng hade blivit mördade på Groove Street, och fick hjälp till sjukhuset av förbipasserande. När vi ligger och får vård så kom en flintskallig kille och mördade min kollega precis när han vaknar upp. Sedan kör en bil in entrén (video inspelat, se https://file.io/MjerVAudOC8A) och rammar patienter. När min andra kollega vaknar upp och precis gått ut från sjukhuset blir han jagad och sedan mördad. Jag går ut och ser detta tumult och springer efter och försöker försvara både mig och kollegan i och med att detta ansågs helt oprovocerat.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag anser att banen är felaktig, men jag skyller inte på admin för att hade man inte sett hela situationen så kan det nog missuppfattats. Hela mitt agerande var för att skydda mig och mina medlemmar från en helt oprovocerad attack. Detta kan även bekräftas i loggar. Vi har precis investerat ganska mycket för att kunna bilda vårt gäng och ser fram emot att kunna driva detta på en seriös nivå.

Hur många tidigare avstängningar har du? 1

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. I början av min Univekarriär, då det ibland var svårt att skilja på OOC och IC. Lärdomen var att anpassa både språk och karaktär utan att blanda in OOC i konversationer och jobba mer med /me och OOC-chat.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? I det fallet så handlade det bara om att överleva och inte bli rånade på våra tillgångar. Vi har under veckan sett många väldigt oprovocerade rån utan substans och baktanke på servern och detta var ett klassiskt sådant.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Att fylla i en banöverklagan :) Jag anser fortfarande att situationen från min sida inte kunde göras annorlunda, i all fall inte där och då. Jag har ingen möjlighet att rapportera eller kicka spelare så min enda väg här var att försöka försvara vårt gäng, även om det i det här fallet var på ett sjukhusområde där situationen utspelade sig.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Jag specca er och såg inget annat än lall, Det är oacceptabelt och kommer inte tolereras under några omständigheter.

Hur tycker du att det ni utför ser ut från en annan persons perspektiv. exempel om du var staffen i situationen. Hur skulle du se på det hela

Hur tycker du att det ni utför ser ut från en annan persons perspektiv. exempel om du var staffen i situationen. Hur skulle du se på det hela

Jag donerade över 3000 kr till Unive igår. Jag är 32 år med både familj och barn. Vi kan nog utesluta ”lall” vid det här laget.

Jag förmodar att du tittat på filmen och sett ambushen av den svarta bilen som åkte in i sjukhuset. I loggarna kan du även se mina kollegor bli mördade precis efter de blev återupplivade.

Om någon attackerar våra medlemmar så kommer vi göra allt för att försvara oss. Vi försöker hålla en bra RP men folk, speciellt nattetid, fortsätter att missbruka sunt förnuft och attackerar oss gång på gång. Vi försökte lämna sjukhuset men det gick inte.

Jag nämnde redan i min överklagan att jag inte lägger någon skuld på staff, och beroende på när man kom till platsen så kan man säkert uppfatta det annorlunda beroende på time frame - men detta måste kunna bekräftas i serverloggar.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka