Nekad Mimi | Medlem ansökning [Lasse] [duden]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Mimi

Icke Medlem
Meddelanden
2
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Mimi

Vad är ditt discord namn? Miiimiii_3

Vad är ditt födelsedatum? 20 Januari 2002

Heter du samma på Discord som på Steam? Nej

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Mimi Sven 23

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? Omtänksam, trevlig, tillbakadragen

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Mimi var aldrig den som ville bli gangster. Men hon växte upp där verkligheten inte gav henne många andra alternativ. Hennes pappa satt inne större delen av hennes barndom, och hennes mamma jobbade kvällar och nätter för att få ihop det. Hon lärde sig snabbt att klara sig själv – först med smågrejer, som att snatta, sälja lite grejer åt äldre grabbar i området, och sen rullade det på. Hon togs in i gänget genom en äldre kusin som såg att hon “hade is i magen”. Hon var inte högljudd, inte hetsig – bara kall, snabb och lojal. Det är den sortens folk gäng behöver. Inte någon som skriker mest, utan någon som gör det som behövs utan att snacka för mycket. Hon bär fortfarande skuldkänslor över sin brors död – något hon aldrig pratar om. Det är både hennes svaghet och drivkraft. Hon drömmer ibland om att lämna allt, men varje gång hon försöker, dras hon djupare in. Det är en av anledningarna till varför hon flytta till den nya staden ”unive”. Hon ville fly från sina problem.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med både seriös och underhållande RP. Jag tycker det är viktigt att ha roligt när man rollspelar – det ska finnas en balans mellan att vara seriös och att kunna skratta och njuta av spelet.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Det innebär att jag behöver ge andra möjligheten att vinna i ett scenario, därför är det viktigt att balansera rollspel med andra så att alla får chansen att uttrycka sina karaktärer.

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Nej

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Ja

Kan du ge exempel på några av serverns regler? Jag väljer att ta upp metagaming eftersom det ofta blandas ihop idag. Metagaming innebär att man blandar in information som ens karaktär egentligen inte har tillgång till. Till exempel: om jag är ute efter en kille och ser honom live på TikTok, och därefter väljer att följa hans spår för att hitta honom – då är det metagaming. Man får heller inte prata OOC ingame då det kan förstöra rp upplevelsen.

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Nej.

Hej!

Du får inte vara aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive.
Samt måste du Heta samma på Discord som på Steam.

Om du fixar dessa kan jag fortsätta granska din ansökan!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka