Accepterad melwin08 | Polismyndigheten Ansökan (slajf) [RAZIK]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

8121

Icke Medlem
Meddelanden
61
Reaction score
5
Ange ditt födelsedatum: 8 September 2007

Vad heter du på discord? Börjeson#6156

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 640

Hur aktiv kommer du att vara? På veckodagar minst 4 timmar och på helger och lov minst 8 timmar.

Vad heter du? Johan Nyström

Hur gammal är du? 25

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Ja jag har varit ute och simmat långa sträckor varje dag sedan jag var 15 år jag har även tävlat i simning och har tagit SM guld en gång och 2 brons.

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att alla i staden ska kunna känna sig tryga och må bra. En annan anledning är att jag har märkt att det är jobbigt när polisen inte svarar och jag vill finnas tillgänglig så mycket jag bara kan då jag kan på värka att polisen svarar oftare och hjälper mer folk i nöd. Jag har även jobbat på olika jobb innan som autoexperten och Securitas men inte fastnat direkt då jag alltid har velat vara polis. Jag vill också ta en ny utmaning i livet och vissa vad jag verkligen går för.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Det viktigaste är typ att alla ska må bra och känna sig tryga. Jag tycker också att det är väldigt viktigt att man ska ha radio disciplin och att man ska kunna må bra med sina kollegor och med chefen då det blir väldigt jobbigt om det är bråk på stationen, det blir alltid bäst med att vara så nära vänner som möjligt med sina kollegor så att man utför ett bra arbete. Jag tycker att det är viktigt att man kan besluta bra straff och det allra allra viktigaste är att man ska kunna hantera stress för det är det de mesta av jobbet som polis går ut på. Jag tycker även att det är bra om man bemöter alla på så bra sätt som möjligt så att dem som man pratar med kan öppna upp sig så mycket det bara går men man ska ge de tid och ha tålamod.

Vad vet du om yrket i helhet? Jag vet att självaste polis yrket i sig är väldigt brett. Jag vet att när man ska prata i radion så börjar man alltid med sitt Rakel nummer och när man sagt det så säger man informationen. När man har sagt all information så säger man "kom" i slutet om man vill att diskussionen ska fortsätta och den som ska sluta diskussionen säger alltid klart slut. Jag vet att man måste vara bredd på allt både fysiskt och psykiskt då man kan stöta på allt som finns som man inte hade kunnat tänka sig. Jag vet att det finns väldigt många olika sorters polis som till exempel spanare, brottsoffersamordnare, områdespolis, ingripandepolis, kommunpolis, tunnelbanepolis, supporterpolis och sjöpolis.

Har du några tidigare erfarenheter? Ja för det första har jag varit polis väldigt länge i en annan stad för något år sedan och vet då en del. Jag har väldigt många vänner i staden som känner olika poliser. Jag har ju även jobbat som Securitas men jag längtar verkligen för att kunna lära mig nya saker om jag får detta jobbet.

Hur är du som person? jag är en snäll och ödmjuk person och jag kan ta saker seriöst när det väll är det. Jag gillar att hitta nya vänner och vara social. Jag har också familj där hemma men där beter jag mig som en vanlig pappa men på jobbet om jag ser någon som är lite ledsen så brukar jag ta av kepsen och visa att jag verkligen finns där för dem och att jag också är en person med känslor under uniformen.

Är det något vi bör veta om dig? Nej inte direkt.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka