Accepterad Melvin Tallqvist | Polismyndigheten Ansökan [Bennyb]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Melvin Tallqvist

Icke Medlem
Meddelanden
193
Reaction score
17
Ange ditt födelsedatum: 8 Maj 2005

Vad heter du på discord? Melvin_tallqvist#1211

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 750 Timmar

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? kasnke 5-15 timmar om dagen

Hur ofta kommer du vara inne? så ofta jag kan om jag inte ska iväg någon stanns

Hur många timmar har du på FiveM? 750 timmar

Vad heter du? stoffe peterson

Hur gammal är du? 23

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Ända sedan sedan jag var barn har jag varit intresserad av polis. Detta har gjort att jag har kollat väldigt mycket på polis videos på Youtube som har gjort att jag har lärt mig väldigt mycket. En sak som jag tycker varför att jag ska bli polis är att min farbror var det .. Jag vill bli polis för att jag har en bra social kompetens vilket det kräver i detta jobb du ska kunna säga till och vara trevlig. Jag älskar även att samarbeta med andra vilket farsan också gjorde, det värkar även roligt och spännande att kunna stoppa de kriminella. för man vet hur det är själv.

Varför ska just du bli anställd? Detta är för att jag jobbar inte för pengarna utan jag jobbar för att det värkar roligt och jag vill göra skillnad i samhället. Jag är också väldigt snabblärd så det kommer göra det lättare lixom, jag kommer också ta jobbet väldigt seriöst. jag är bra på köra bil så det är bra i biljakter.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) 1. jag är bra på att prata med folk och är bra på att ta det lugnt o sansat.
2. jag blir aldrig stressad av situationer.
3. jag blir svag om dom hotar familj eller barn

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? ja jag var polis i november och jag var ganska duktigt asistent.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? jag stannar och säger att han ska stänga av motorn så han inte kan köra ifrån mig. efter det ber jag om ID-kort och körkort, jag kollar upp om han har gjort något olagligt. om han inte har körkort så ber jag han att hoppa ut och håller tassen i handen, när han har hoppat ur så säger jag att han ska ta upp händerna och vända sig om mot bilen. jag sätter handfängsel på han och söker igenom honom så han inte har vapen eller liknade på sig. jag tar bild på bilen och registreringsskylten och kör till polisstationen. jag anropar i radion att jag behöver hjälp med domen så jag inte gör något fel. efter domen så tar jag reda på ägaren till vilken. och tittar om den är försäkrad o efterlyst.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? jag gömmer mig bakom polisbilen och anropar i radion att min kollega är ner skjuten och att vi behöver förstärkning, jag berättar hur bilen ser ut registreringsnummer och vilken riktning den åker.om den är kvar försöker jag tassa däcken så den får punka. efter bilen kört tar jag ur min kollega ur bilen och kollar puls och om han blöder. ambulansen kommer så fort dom kan. jag åker med kollegan till sjukhuset och väntar på han sedan när han kommer så pratar vi med dom andra och ser om den set fordonet. om dom inte sätt den gör jag en efterlysning och börjar patrullera vanligt.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Jag kommer till platsen kommer lägga bilen som man ska göra när det är bankrån sedan lägga barriärer . och jag ska hjälpa till medenkla saker på banken t.ex. lägga ut barriärer som jag sa och göra små saker för jag är aspirant o inte får gå in i skott lossningar.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? jag åker dit och anropar allt som händer jag går fram med tassar och säger upp med händerna om han inte gör det då tassars jag han och sätter handbojor.

Förklara vad radiodisciplin innebär. . När man inte snackar mun på mun o säger information som inte är nödvändig så typ snackar om något annat så ingen vet vad man pratar om. Utan radion används till viktig info och som är nödvändigt.

Vad betyder våldstrappan? Att man inte drar en pistol på någon om det inte är nödvändigt utan man använder det som är nödvändigt för att lugna ner situationen eller bara för din egen säkerhet

Din Polis-Ansökan har godkänts.
Tråd låst och flyttad till Arkiv

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka