Nekad Melker_ | Ban Överklagan [T4]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Melker_

Icke Medlem
Meddelanden
23
Reaction score
1
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199012918716/

Ditt Hex-ID: 11000013ebe35bc

Vad är din discord tagg? 541.Molk#6133

Vem var det som bannade dig? Pontuz08#4718

Hur lång tid var din ban? 1 dag

Var är du bannad? FiveM Servern

Bild på banmeddelande: image.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Detta var ett scenario med mycket fel från båda sidor. Jag förstår dock till viss del hur och varför jag fick ban. Jag fick denna bannen för att jag till viss del enligt staff och motsvarande part begick "Halv-FearRP". Och detta resulterade i en 1 dags ban, vilket jag förstår.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Tidigare under dagen hade vi haft ett lungt och socialt scenario, men cirka 2 timmar efter detta så fick polisen larm utav en skottlossning på Ranchen. Skotten ska tydligen ha varit en "telefon-bugg" men vi rpade på detta ändå. Då vi visste att polisen skulle komma och eventuellt storma. Det går endast 2 minuter innan dom första poliserna är på plats, vi försöker då hålla borta dessa från området och övertyga om att det inte har varit någon skottlossning. Efter ett tag kommer det fler poliser och dom börjar ta sig in på "bloods / gambinos" område. Vi försöker under 5-10 minuter få bort dessa poliserna, men efter ett tag får en i bloods ett flertal skott på bilen utav flertalet poliser. Det utbryter då en skottlossning mellan poliserna, bloods och gambino, detta skapar att fler poliser kommer och ranchen förvandlas snabbt till en "100k or die" plats. Efter att cirka 5 bilar från Bloods och gambino åker runt och skjuter polisen (för att skydda området som innehåller ett "stash" med flertalet vapen och en gängkassa full med pengar). Under denna tiden åker polisen "Tigran" in på området för att jaga oss kriminella (notera att tigran var själv i bilen och åkte rakt mot 3 fulla bilar av kriminella). Tigran blir då dsyncad / pittad av en i bloods och flyger ner för en liten kulle och flippar bilen. Eftersom att polisen "Tigran" har riktat och tagit sig in på vårat område och hade inget insiativ i att åka tillbaka till resterande poliser så sköt vi honom på platsen, för att minimera ett hot bakifrån. 2-5 minuter efter detta så får ja en Pm ingame "Hoppa support" jag svarar då "kommer efter scenariot". Scenariot var över och jag åker för att kunna lämna servern och hoppa support. Väl i support diskuteras endast vad jag gjort fel och jag fick då en ban för "Halv-FearRP".

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Efter bra diskutioner i support förstår jag till viss del vad jag har gjort för "regelbrott".

Under detta snacket kommer vi alla tre överens (Jag, tigran och Pontuz08) att detta inte var RDM. Utan att det var "Halv-FearRP" då Tigran påstod att vi hade undantaget och att vi alla skulle gett upp och visad händerna då polisen stormade. Jag förstår vad han menar till viss del. Men när den 8nde stormningen startar på -- 2 dagar -- så har vi inte många andra alternativ än att försvara området istället för att göra stället till en "Polis-station".

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. 🟩 (14 tidigare bans, varav 0 senaste 3 månaderna) ---

Mina tidigare bans är från början av "2022", detta är bans jag knappt minns. Men jag har dock varit felfri dom senaste 3 månaderna. Jag är också gammal helper så på min Rp skulle jag inte säga att det finns några större problem än vissa missförstånd.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat göra som Tigran sa i support:

- Antingen åka ifrån området.
- Lämna över mig själv till polisen.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har lärt mig en del nya saker ja. Samtidigt så håller "Bloods & Gambino" väldigt hårt på ett brödrarskap. Om en stannar för att skydda området så stannar alla.
Men till nästa gång för att missa eventuella regelbrott:

- Åka därifrån för att undankomma polisen.

- Eller evenetuellt överlämna mig själv till poliserna.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Absolut

Om ni skulle vilja ha evetuella klipps från scenariot kontakta: 541.Molk#6133

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka