Inaktuell maxiboy | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

Votes: 0 0.0%
  • Inget stöd

Votes: 0 0.0%

• Totalt antal väljare
    0
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

maxiboy

Icke Medlem
Meddelanden
40
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Mitt namn är Max Svensson

Ditt discordnamn: Mitt discord namn är Maxiboyihoy123321

Ange ditt födelsedatum 24 September 2007

Varför ska just du bli staff? Jag vill bli Staff eftersom jag verkligen bryr mig om communityt och vill bidra till att skapa en bra upplevelse för alla spelare. Jag tycker att de är viktigt att RP håller en hög standard, där alla känner sig välkomna och respekterade. Jag gillar att ta ansvar och hålla ordning när de behövs, men samtidigt vara rättvis och lyhörd för andras perspektiv. Jag har lite tidigare erfarenhet som Staff, vilket har gett mig förståelse för hur man hanterar situationer på ett lugnt och professionellt sätt. Jag försöker alltid lösa problem på ett lugnt och samsat sätt utan drama, och jag är inte rädd att ta beslut när de behövs. Kort sagt vill jag vara Staff för att hjälpa till att utveckla servern, stötta spelarna och se till att RP håller sig roligt, seriöst och rättvist för alla.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? En sak jag inte tycker fungerar helt som den borde på Unive är hur vissa staffmedlemmar hanterar vissa situationer och ärenden. Det känns ibland som att alla inte har samma standard när de gäller bemötande, kommunikation och konsekvens i besluten. Vissa staff tar sitt ansvar väldigt seröst medan andra kanske inte är lika engagerade eller professionella i sitt sätt att agera. Jag säger inte det för att kritisera någon personligen , utan för att jag tror att hela teamet hade kunnat bli starkare om man hade en mer enhetlig struktur där alla följer samma rutiner, visar samma respekt mot spelare och tar varje ärende på lika stort allvar.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag tror att de viktigaste är att bygga bättre kommunikation och tydligare sammarbete inom staffteamet. Om alla vet exakt vad som förväntas av dem och känner att dem kan prata öppet om saker hanteras, så minskar missförstånd och ojämnheter i besluten. Jag tycker också att man borde ha regelbundna interna samtal eller möten där man går igenom hur olika situationer har hanterats, diskutera förbättringar och delar erfarenheter. Det hjälper både nya och erfarna Staff att utvecklas och hålla samma nivå i hur man agerar. Dessutom handlar de om att föregå med gått exempel att alltid visa respekt, vara lugn även i stressiga lägen, och visa spelarna att man är där för att hjälpa till, och inte för att döma. Om fler Staff agerar på de sättet sprider det sig snabbt till hela teamet, och man får en mer enhetlig, serös och stark personalgrupp.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att agera professionellt som Staff handlar för mig om att alltid behålla lugnet, visa respekt och att vara konsekvent i sina beslut oavsett situation. Man represterar inte bara sig själv utan hela servern, på sättet man hanterar spelare och konflikter påverkar hur communityt ser på Staffteamet som helhet. För mig e de extremt viktigt att agera professionellt. Det innebär att inte låta personliga åsikter, humör eller vänskaper påverka hur man dömer eller bemöter någon. Det handlar om att kunna lyssna på båda sidor, och ta ett beslut baserat på fakta och alltid försöka hitta en rättvis lösning. Jag tycker också att professionalism betyder att man är tillgänglig , tydlig i sin kommuniktation och inte skapar onödigt drama. Man ska kunna vara social och trevlig, men ändå visa att man har kontroll och tar sin roll på allvar.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? För mig handlar det om att hitta en bra balans där jag kan vara aktiv och engagerad som Staff utan att de påverkar mitt privata liv negativt eller tar bort glädjen i RP. Jag tycker att de e viktigt att planera sin tid och ha en tydlig gräns mellan när man spelar för nöje och man jobbar som Staff. Jag tänker lägga upp mi9tt Staffarbete på ett strukturt sätt till exempel genom att ta vissa tider då jag kan fokusera på mitt Staffarbete hjälpa spelare eller hålla fokus på rapporter, och sedan andra tider då jag bara kör RP och kopplar av. På det sättet håller man motivationen uppe och bränner inte ut sig själv.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat på unive väldigt länge, skulle gissa på 1,5 år. Under den tiden har jag lärt känna communityt, reglerna och hur saker fungerar på ett bra sätt. Jag hade en period där jag tyvärr behövde byta konto eftersom mitt gamla konto raderades men jag gick med så fort jag kunde eftersom jag verkligen trivs på servern och gillar stämningen här.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja jag har lite tidigare som Staff från tidigare RP- servrar men lämnade dem för de vart bara orealistiskt RP men de har gett mig en bra förståelse för hur man hanterar olika situationer, allt från att lösa konflikter mellan spelare till att hålla ordning och se till att reglerna följs på ett rättvist sätt. Under den tiden lärde jag mig också hur viktigt de är att hålla sig lugn, tydlig och konsekvent när man tar beslut och att alltid lyssna på båda sidorna innan man gör en bedömning. Även om jag inte varit Staff på jättemånga ställen, så känner jag att jag har den rätta inställningen och erfarenheten som behövs för att kunna bidra positivt i unives Staffteam.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? Support, Jobb, Kriminell, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Jag är öppen för de mesta, men om jag måste välja ett område jag inte är intreserad av skulle de vara event, anledningen är att jag hellre fokuserar på de praktiska arbetet inom RP och support, där jag känner att jag kna bidra till mer direkt till spelarnas upplevlse. Men självklart ställer jag upp och hjälper till vid behov om de skulle behövas.

jag hade men de blev indraget har gjort en medlemskaps ansökan via verifiering kan jag skicka till dig efter jag fick medlemskapet så kan du bestämma om jag får staff eller ej

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka