Accepterad Mattsson1 | Ansökan till Medlemskap Ansvarig [Roziii]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Mattsson1

Aktiv Medlem
Jobbstyrning
Meddelanden
854
Reaction score
39
Vad är ditt namn i verkligheten? -

Vad heter du på discord? Mattsson1

Ange ditt födelsedatum 1 Januari 2007

Var det som fick dig att ansöka till Medlemskap Ansvarig? Jag har lirat på Unive i ca 2 år. Jag tycker om och uppskattar Unives gemenskap och skulle därför själv vilja bidra med en större del till gemenskapen. Jag vill se till att fler personer kommer till denna server och att dom får ett trevligt välkomnande. Det finns som vi vet en del icke medlemmar på servern och det är speciellt dessa jag vill vara en hjälpande han till. Detta är för att dom ska få full tillgång t servern, bland annat jobb. Mer tillgång leder till en bättre upplevelse för spelarna.

Jag vill alltså ta på mig mer ansvar och driva servern framåt.
Samt känner jag att jag har mer tid nu o kunna kötta på med MA arbete.

Varför ska vi välja dig som Medlemskap Ansvarig? Ni ska välja mig eftersom jag är, trevlig, hjälpsam, lätt försåtlig etc. Jag kommer att vara en aktiv MA som kommer med ett gott bemötande. Jag kommer inte sitta o stressa igenom mitt arbete utan jag kommer att läsa igenom texterna noggrant och verkligen tänka en extra gång om det som står i ansökan är det vi vill ha på unive. Jag kommer att visa stort engagemang och jag kommer vara aktiv på både forumet och i intervju rummen. Jag kommer också bidra i speccandet och våga ta beslut oavsett person.

Jag är alltså inte rädd att säga nej, och ifall jag säger nej så kommer jag berätta tydlig för dom vad som måste bättras.
jag kommer neka/acceptera ansökningar baserat på innehåll och inte längd, samt har jag lätt att snacka med folk.

Eftersom jag kommer kunna bidra med hög aktivitet så kommer alltså kunna genomföra mycket arbete.

Hur tycker du att man ska bemöta andra människor? Du ska såklart bemöta dom trevligt och med respekt. Sedan som man alltid säger, Bemöt dom på ett sätt du hade vilja bli bemöt på. Du ska ju inte sitta o skratta om dom svarar fel eller uttalar något fel utan du ska då bredda på dina tankar och försöka förstå vad dom faktiskt försöker säga. Du ska inte ha fördomar mot dom som ansöker eller tar en intervju, utan du ska tänka exakt samma sak om alla, att alla är här för att driva servern framåt och vara en del utav gemenskapen.

Jag är också väldigt noga med att det inte ska förekomma någon typ av rasism eller sexism inom Unives community.

Hur skulle du vilja påverkan betydelsen med att vara Medlem på Unive? Ja, att göra det tydligt att vara "Medlem" är inte bara en roll utan att det är en utav dom största grejerna att vara på Unive. Man ska behandla medlems rollen med respekt och inte sitta o göra massa skit utav den. Utan det du faktiskt ska göra som medlem är att hjälpa till att driva serverns rp framåt genom att ha en så grym och kreativ RP som möjligt.

Jag vill göra det tydligt att det inte bara är att skicka in en ansökan till medlem och sedan ta en intervju och sedan har en medlems roll, jag vill göra det tydligt att det är något stort och att man inte kan göra som man vill med den. Jag har alltså som mål att utveckla medlemsrollen och se till att spelarna fattar att det verkligen är något unikt att vara Medlem.

Vilka krav anser du att de som är Medlem på Unive ska ha? Man ska vara här för att driva servern framåt, du ska alltså inte komma till servern för att förstöra den. Man ska vara kompetent, trevlig, mogen. Kunna reglerna och förstå vad rollspel innebär. Man ska ha en bra koll över Unives regler och ska kunna skapa en unik karaktär.

Några regler jag anser att personen som ansöker och tar intervju ska ha extra koll på:

Social RP - Detta är la den regel som man har som utgångspunkt inom rollspelande. Att man ska kunna vara social och skapa sån rolig och kreativ rp som möjligt. Med längre scenarion blir det en roligare och mer spännande upplevelse för spelarna. Social RP är ett problem jag finner på servern ibland och därför vill jag göra det säkert att dom nya spelarna har stenkoll på vad det innebär.

Sunt Förnuft - Detta är ju det som grundar sig i rollspel och därav en bred regel. Alltså så måste vi se att förklara för spelarna på ett tydligt sätt vad regeln innebär och hur dom ska gå till väga i olika sammanhang.

Sen ska dom som sagt ha koll på alla regler, men jag kommer vara extra noga med dessa 2 över.

Vad för ansvar känner du att du skulle ha ifall du vore Medlemskap Ansvarig? Man har mycket ansvar. När man tar Medlemskaps intervjuer ska man vara säker på att personen kan och ska följa reglerna, att personen är tillräckligt mogen och pålitlig för att bära rollen och RP:a med den. Jag har ansvar och uppgift att hålla koll så Medlemmar respekterar rollen och inte lallar runt med den. Jag kommer kolla på medlemmarna och se till så dom följer reglerna. Dom ska inte skapa grova regelbrott och helst inga regelbrott alls. Sen vara säker i beslutet ifall dom ska få bära medlems rollen. man ska också veta hur man hjälper till med att utveckla folks förmågor och vägleda dom så dom får en bättre RP.

Hur ser din aktivitetet ut? Jobbar 7-4 kommande 4 veckor. Golf ibland. Polare ibland. Normal aktivitet.

Har du som mål att gå med i staff teamet på Unive i framtiden? Ja

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Nawh.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka