Inaktuell mattepung1337 | Polismyndigheten Ansökan[Vible]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

mattepung1337

Icke Medlem
Meddelanden
8
Reaction score
2
Ange ditt födelsedatum: 11 Januari 2021

Vad heter du på discord? pungen#4947

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? ca 600

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? så mycket jag hinner och kan. blir jag polis kommer jag vara mycket aktiv

Hur ofta kommer du vara inne? så ofta jag kan. tycker de är väldigt kul att vara polis

Hur många timmar har du på FiveM? ca 600

Vad heter du? roffe johansson

Hur gammal är du? 37

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? för jag vill hjälpa staden så mycket jag kan. och de behövs mer poliser har jag sett.

Varför ska just du bli anställd? för jag har varit polis väldigt mycket. så jag vill hjälpa alla i staden som har problem med någonting eller så.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) jag är duktig på hantera sitvationer när dom man griper hotar och dom är sura, så kan jag få vissa lugna och jag kan få dom att sluta hota oss. jag har haft smg utblidning på en annan stad så jag har vart med på inbrott och bankrån väldigt mycket så jag har lärt mig massa saker inom bankrån vad man inte ska göra och vad man ska göra. jag är väldigt social av mig så jag har lätt för mig att få vänner inom yrket. mina svagheter är väl att jag inte kan flyga helikopter. så de skulle jag behöva ta en utblindning för.
sen är har jag ganska lätt för mig att bli förbannad om jag vet att något är fel.
óch jag har svårt att vara tyst om någon skulle börja va dum mot mig eller någon annan, jag vill liksom säga att de han gör är fel och be han sluta.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? ja jag har varit polis aspirant och polis assistent och även kriminalinspektör. jag har varit biträdandesäkerhetspolis engång.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? först tar jag ut han ur bilen och ber om förstärkning. för ligger man i 200km/h så har man något att dölja. så jag ber någon kompis komma. när han har kommit så kommer jag fråga ut honom, typ varför han körde så fort osv. sen kommer jag kolla upp hans fordon och se om de är hans fordon. sen kommer jag söka igenom hans fordon och även honom, för man kör inte i 200km/h utan anleding. sen kommer jag ringa bärgaren och be han bärga bort hans fordon så den inte är ivägen. sen tar jag honom till stationen och ger han böter för fortkörning och kört utankörkort. och sen hade jag kört upp honom till fängelset med mina kollegor.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? då ber jag om stor förstärkning och jag ringer även amulans. jag stannar kvar på platsen med min kollega. sen säger jag vad han hade för bil och hans regnummer till mina kollegor. när ambulans har kommit till platsen och hämtar min kollega så åker jag med mina kollegor ifrån platsen.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? jag går till någon som är högtuppsat och frågar vad jag kan göra för att hjälpa till. ber han mig att akta mig och gömma mig tills dom har grippit dom som rånar. då gör jag det. sen åker jag med till station och där kanske jag kan hjälpa till med att sätta dom i cellerna och ge dom böter med mera.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? jag ber han backa ifrån mig ich min kollega. lyssnar han inte på mig kommer jag ta fram min taezer och skjuta han i benet så han ramlar. sen kommer jag ta på han handbojor och ta kniven ifrån honom. sen kör jag honom till stationen och söker igenom honom en extra gång.

Förklara vad radiodisciplin innebär. att jag ska bara prata i den om de är något viktigt jag behöver säga.

Vad betyder våldstrappan? Det är en förklaring på vad vi använder för våld eller tillsägelse innan vi tar upp vårat tjänstevapen.

Tillbaka