Accepterad maTTe | Ansökan till Trainee [Philip]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

MaTTe

Icke Medlem
Meddelanden
153
Reaction score
15
Vad är ditt namn i verkligheten? Mathias

Vad heter du på discord? MaTTe#7838

Ange ditt födelsedatum 28 Februari 2006

Ungefär hur ofta är du inne, vilka tider? Största delarna av dagarna. Har inga tider

Vad är det som får dig att söka till Trainee? För jag känner att de skulle behövas fler och jag har vart det förut och det var väldigt roligt. Jag har vart Trainee innan och tyckte det var väldigt kul. Så jag vill gärna ha chansen att få bli det igen. Jag är väldigt driven och målmedveten. Jag vill serverns bästa och vill underlätta för högre staffs att hålla koll på deras saker som är lite större och kanske viktigare. Jag vill kunna hjälpa denna server att bli bättre och vill få alla spelare att ha roligare på servern genom att hjälpa dem dem vad dem nu behöver hjälp med. För om andra har kul på servern har jag det med. Jag vill också testa på något nytt på servern. Och då kände jag att detta var en perfekt sak att ansöka till och hoppas på att bli godkänd och sedan få testa på det. Jag vill kunna utveckla serverns rp genom att ge tips till nya spelare hur dem kan göra i olika situationer. Då jag själv vart ny och hade uppskattat att jag hade fått tips i min start så man har en grund att stå på istället för att visa en dålig sida utåt bara för man inte vet hur man rpar. Då jag också rpat väldigt mycke på senaste vill jag testa på detta igen och göra något annat än att bara rpa

Vad skulle du säga att du skulle vilja jobba för att utveckla på servern? Jag hade lagt mesta delen av tiden på att specca och gå på reports. För jag har märkt själv att ibland så går report väldigt lång tid på o få svar på. När jag speccar hade jag för det mesta åkt till ställen där jag själv har upplevt mycket lall och regelbrott. Som t.ex. Torget där många olika personer samlas. Man blir ofta vdm av vois och bilar. Specca behövs väldigt mycket då de händer saker hela tiden och då är det bra att vi är snabba att göra åtgärder. Jag kommer också vara aktiv på forumet med att bland annat svara på ban överklagningar samt anmälningar. Jag kommer dela upp mitt arbete. Så jag både speccar och kollar till forumet. Specc är prio ett sen efter det kommer anmälningar och ban överklaningar. Medans man speccar kan man hålla ett öga på anmälningar t.ex. Jag vill alltid visa mig rättvis och professionell under support ärenden och bans ingame. Man ska aldrig vara den som har dålig attityd mot spelare då vi staffs är ansiktet utåt för servern och ska visa att vi är bra och professionella.

Samt support
Vet själv att många hoppar support på saker som t.ex. att dem förlorat ett scenario och då vill få tbx förlorade vapen droger etc. Och det är inte det jag kommer fokusera på då jag vet att de ej behöver tas i support. Dem personer som är inblandade ska kunna lösa det på egen hand. Om man inte klarar av det så är man därmed inte mogen nog att spela på denna server.

Så istället för att jag slösar min tid på sådana ärenden i support så kan jag specca eller gå på RDM, VDM, Powergaming reports t.ex. Som är mycket viktigare för servern. Då RDMS påverkar servern väldigt negativt då nya spelare kanske inte får en så bra uppfattning av server pågrund av att dem har otur att få den lallare på sig direkt. Och då kanske väljer att lämna och det vill jag hindra. Jag vill få nya spelare att trivas och vilja stanna på servern och fortsätta rp och utveckla sig. Jag hade också gett tips till nya spelare så dem lär sig hur dem ska rpa i olika situationer och då kanske inte begår regelbrott. Då jag själv vart ny och hade uppskattat att jag hade fått tips i min start. Jag hade tipsat dem att söka till medlem så att dem kan testa på jobb och rpa påriktigt.

Hur länge har du spelat på Unive? I ca ett halvår 800+ timmar på Unive

Har du några tidigare erfarenheter? Ja, Jag har både vart staff på denna server och SV. Men också innan Unive vilket hjälper mig positivt i mitt arbete.
Har också kompisar som är Trainees+. Då jag vart staff här innan känner jag till kommands och hur man ska tänka när man speccar osv.

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon?
Jag har väldigt bra kunskaper inom kommandos. Jag är erfaren sedan tidigare eftersom jag har använt permisen vid ett annat tillfälle

/svban [ID] [Anledning] - Det är ett kommando som serverakter / staffs kan

använda för att banna en spelare under en kortare period [30 Min]

Kick [ID] [Anledning] - Kickar spelaren från servern. Spelaren kan ansluta sig tillbaka direkt efter. [ Kan användas utav server vakter / supports]

Revive - används för att återställa din karaktär till en bra hälsa [ Kan användas utav server vakter / supports]

sv - Används för att kontakta andra servervakter

Tpm - Används efter du har lagt en checkpoint så kan du skriva [TPM] så teleporteras du till platsen

Goto [ID] - Används så att du kan teleporteras till en annan spelare

sqlban [ID] [Anledning] - Används för att banna folk under en längre period

sqlbanoffline [ID] [Anledning] - Används för att banna folk under en längre period När dem inte är online

Bring [ID] - teleporterar individer till dig

Freeze [ID] - Gör så att individen inte har kontroll över sin karaktär.

Giveitem [ID] [Vapennamn] [Antal] - Används för att spawna in olika föremål

Setjob [ID] [jobb] [Grad] - Gör så att du blir anställd på ett yrke

Spec - ger dig en meny där alla spelares namn står. då kan du välja att specca en specifik individ

Togglename - Gör så att du ser steam namn och ID på andra spelare

Toggleid - Gör så att du ser andra spelares ID

Sc [Vad du vill skriva] - Skriver i en privat chatt som bara staffs kan se

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Nej bara att jag hoppas på att få en andra chans och visa vad jag går för.

Senast ändrad:
En uppdaterad version av min förra ansökan
Kommer uppdatera denna mer

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka