- Meddelanden
- 127
- Reaction score
- 6
Ban-referens
fivem-bensin-xgym — FiveM, Utgår 2026-03-27
Anledning: Flyger med bil rpar ej på skador
Bannad av: leonvonadelkvist
Visa på portalen →
Berätta vad som hände Jag och mina polare åker runt i bil. Vi ser våra opps, vi åker till bilen och han sitter ensam i den. Vi kör fram och sedan pratar med honom en liten stund. Därefter hoppar han ut på oss och skjuter våra däck, därefter stannar våran förare på vägen och skjuter mot han. Vi andra två sitter kvar i bilen, sedan hoppar han in igen och åker därefter blir föraren skjuten i huvet och bilen börjar åka av sig själv. Den åker upp av sig själv på berget och flyger rakt in i en stolpe/väg och våltar. Oppen kör fram ensam och ska kidnappa oss, men vi är snabba ut ur bilen och skjuter ner honom, utan att rpa på skador eller någonting. Vi har honom sedan kidnappad men scenariot avbryts eftersom han c loggar eller försvinner.
Tar du ansvar för det du blev bannad för? Jag tar ansvar till 100% för bannen men tycker scenariot hade kunnat skötas bättre av motparten. Han hoppar ut direkt och börjar skotta mot våran bil utan att riktigt sköta en social rp, vi pratade lite men inte så mycket tycker jag. Sedan tycker jag det är rätt så suntförnuft att han går på 3v1 men de har ju somsagt inget med vårat regelbrott att göra. Men det var fel av mig att inte rpa på skador, skulle använt /me och munnen. Och jag ångrar det riktigt mycket och vet att scenariot hade kunnat skötas bättre. Jag hade jättemycket adrenalin kick och blev stressad när jag såg hans bil köra mott oss så man visste inte riktgit vad man skulle göra, men det är somsagt ingen bortförklaring. Står för mina regelbrott och ångrar det.
Vad har du lärt dig och vad skulle du göra annorlunda? Jag har lärt mig att jag ska rpa på mina skador och /me i alla fall där det sker ett scenario där min karaktär har skadat sig. I detta fallet skedde det att man vart väldigt stressad och hade adrenalin men det ska inte hindra en från att hålla en hög rp nivå, det var väldigt dumt och det märktes at ingen av oss tänkte efter. Jag kommer att reflektera över mitt regelbrott och se till att det inte kommer att hända igen, jag har försökt hålla mig borta från bans och regelbrott även fall ifall jag in princip har rpat varje dag, och i själva detta scneariot så handlade mycket om att man var stressad och visste inte riktigt vad man skulle göra, samtidigt som att man inte ville dö. Det var dåligt av mig att inte tänka efter i den situationen och sköta det bättre.
Varför ska vi ge dig en till chans? Ni ska ge mig en till chans eftersom jag har insätt mitt fel och reflekterat över det på denna korta perioden och verkligen förstått vad jag har gjort fel. Jag är ingen person som vill vara bannad utan jag vill bara in och rpa och ha roligt. Jag tycker själva scneariot vad dåligt gjort i helhet och sedan bidrog det till de längre fram. Det var dåligt av oss att inte rpa på skador och det kommer inte att hända igen. Det var adrenalinet som tog över i stundens heta, och varför kommer inte detta hände igen - Jo eftersom jag har insättt mitt fel och förstår att det var dumt av mig, och i framtiden kommer jag att tänka mycket noggrannare på detta och se till att det sköts både i allmänt men också i scenarion där livet står på spel såsom skottlossningar och kidnappningar.
Har du läst våra regler? Ja
Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja 100 procent