Ej Antagen Marwix | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    1
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Marwix

Icke Medlem
Meddelanden
10
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Marwin

Ditt discordnamn: marre0413

Ange ditt födelsedatum 22 November 2010

Varför ska just du bli staff? Jag vill bli staff på Unive Roleplay eftersom jag tycker om att rollspela och att hjälpa andra spelare att ha kul och skapa bra RP-scenarion. Jag är aktiv på servern 3-4 timmar varje dag och ännu mer på helger. Som tidigare SV har jag lärt mig reglerna och hur servern fungerar, och jag vill ta nästa steg för att fortsätta utveckla och bidra till servern. Mitt mål är att göra RP-en bättre för alla och locka fler spelare till Unive. Om jag blir staff vill jag fokusera på att hjälpa nya spelare att förstå reglerna istället för att bara kicka eller banna dem direkt. Jag tycker att det är viktigt att prata med dem, förklara vad de gör fel och visa hur de kan göra rätt istället. Jag har redan hjälpt flera nya spelare genom att förklara regler, visa hur man ansöker till vissa saker och hjälpa dem att hitta rätt. Jag känner också att jag vill lägga mer tid på staff-arbete än på att RP:a långa sessioner, även om jag fortfarande kommer att RP:a. Jag vill verkligen göra mitt bästa för att hjälpa så många som möjligt och se till att servern blir en ännu bättre plats för alla spelare. Jag har även inget att göra under lovet så kommer kunna vara skit aktiv

Vad tycker du inte fungerar på Unive? allt funkar hyfsat men det finns vissa saker som man kan utveckla som krim och Jag ser ofta problem som fear RP, copbaiting, powergaming och lallare. Till exempel kör personer fram och tillbaka under trafikstopp för att provocera jakt, och när det får sin jakt så lallar de eller ignorerar skador, vilket förstör scenariot.
Lallare är ett dagligt problem där grupper beter sig oseriöst och stör seriösa spelare. Det skapar en dålig RP-miljö och drar ner upplevelsen för alla.
Krim-RP är också ensidigt, med fokus på skjutningar istället för varierade och sociala scenarion.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag ska vara mer uppmärksam på att följa upp regelbrott direkt och konsekvent. Genom att vara aktiv i spelet och snabbt ta tag i situationer som uppstår, kan jag säkerställa att reglerna följs bättre.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? man ska alltid hålla en professionell ton emot alla det innebär: Inte bemöta folk med arg eller icke respekt full ton. Man ska lyssna på alla under ett ärende. Inte favorisera vänner över andra i ett ärende. Inte lalla i support och behandla alla på ett rättvist sätt.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag kommer ha en tydlig balans där jag planerar min tid så att jag hinner med både staffarbete, RP och mitt privatliv. Om jag vet att jag blir mindre aktiv någon period så kommer jag meddela det i tid.

Hur länge har du spelat på Unive? 7 mån

Har du tidigare erfarenheter som staff? nej men har kollat på lite klipp folk som har jobbat inom staff

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support, Jobb, Donation, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? nej hoppas vi hörs när jag är staff kanske

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka