Accepterad Manul | Räddningstjänsten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Manul

Icke Medlem
Meddelanden
12
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 19 Juni 2001

Vad heter du på discord? Manul#0385

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 122h

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 2-5h

Hur ofta kommer du vara inne? kvällar och helger

Hur många timmar har du på FiveM? 122h

Vad heter du? Peter Sorbin

Hur gammal är du? 31år

Har du B och C-Körkort? Ja

Varför ska du bli anställd? Har tidigare erfarenheter inom räddningstjänsten, polis och sjukvården. Jag brinner för att hjälpa människor i nöd och kan hantera stressiga situationer. Är duktig att arbeta i team men kan ta egna initiativ om det behövs.

Varför ska du bli brandman? Jag har alltid älskat att hjälpa folk och har alltid jobbat med sådant. Mitt senaste jobb var på Falck där man fick rycka ut och hjälpa folk men nu känner jag att jag vill göra ett viktigare arbete.

Tidigare erfarenheter inom räddningstjänsten? Ja, men det var ett tag sen.

Vad är radiodisciplin och hur ska man bete sig i radion? Radiodisciplin är viktigt i all radiokommunikation, men ett måste på nödkanalen. Bristande radiodiciplin kan innebära att viktig information inte når mottagaren på grund av att radionätet är belastat med annan, mindre viktig trafik. Ett radionäts effektivitet avgörs till stor del av dess användare. En bra minnesregel är ”tänk, tryck, tala”. Man ska tänka efter före vad som ska sägas och till vem, tryck in sänd knappen och vänta en sekund och tala därefter. Ett bra radiomeddelande är tydligt, korrekt och kortfattat.

Du får larm om brand, vad gör du då? Så fort som möjligt sätter jag på mig all utrustning och åker på larmet. Varje sekund räknas! Väl på plats så följer jag prio-listan:
1. Rädda - Det första och viktigaste är att du räddar dig själv och andra människor som är i fara.
2. Varna - Steg två är att du varnar andra i närheten, så att även de kan sätta sig i säkerhet.
3. Släck - Om det rör sig om en brand, och när allt ovan är gjort, kan du själv försöka släcka eller begränsa elden. Men riskera aldrig din egen säkerhet.

Du får larm om en trafikolycka, hur ska du agera när du kommer fram på platsen? Först så skaffar jag mig en överblick. Vad har hänt? Hur många personer är skadad? Sedan ringer jag ambulans eller förstärkning via radion om det inte redan gjorts.
Sen måste jag skydda olycksplatsen, ställa ut varningstrianglar, sätta på varningsljus så ingen mer krockar.
Sedan flyttar jag personer som kanske ligger på farliga ställen eller är chockade till en säker plats.

Har du några andra frågor? Nej :)

Tillbaka