Nekad makadiver2243 | Ban Överklagan [Hapyxz]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

makadiver2243

Icke Medlem
Meddelanden
55
Reaction score
5
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199428388214/home

Ditt Hex-ID: steam11000015781c576

Vad är din discord tagg? makkan46

Vem var det som bannade dig? Boten

Bild på banmeddelande: IMG_4028.jpg

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig?

Jag tror att staff valde att banna mig eftersom min handling i situationen uppfattades som ett tydligt brott mot fearRP. Det som hände var att jag hoppade in i en bil och körde iväg, trots att en annan spelare hade mig under vapenhot. Ur ett RP-perspektiv kan detta såklart ses som orealistiskt – att en person med ett vapen riktat mot sig inte visar tillräckligt med rädsla eller underkastelse är något som bryter mot grunden i fearRP. Jag förstår att det såg ut som att jag bara ignorerade hotet och prioriterade att fly utan att reagera realistiskt på situationen. Det är också möjligt att beslutet påverkades av att jag redan hade två varningar sedan tidigare, vilket gör att varje misstag blir mer känsligt och allvarligt. Staffen behöver hålla en hög standard för RP på servern och vill förstås inte att andra spelare ska tro att det är okej att bryta mot sådana regler, vilket jag har full förståelse för. Så även om jag hade en tanke bakom mitt agerande, så förstår jag varför det i stunden uppfattades som dåligt RP och att staffen valde att agera direkt.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad.

Precis innan jag blev bannad befann jag mig i en väldigt intensiv och pressad situation. Jag blev jagad, och när jakten slutade stannade jag upp. I samband med det blev jag nedskjuten, vilket redan där skapade en känsla av stress och panik hos min karaktär. Efter att ha blivit skjuten riktade de ett vapen mot mig, vilket såklart ytterligare ökade trycket i situationen. Men i det ögonblicket tog adrenalinet helt över – både för mig som spelare och i hur jag tolkade min karaktärs reaktion. Istället för att stanna kvar eller spela ut rädsla på ett realistiskt sätt, agerade jag instinktivt: jag hoppade snabbt in i bilen och körde iväg. Det var inget genomtänkt beslut, utan en impuls driven av den intensiva stämningen och viljan att överleva, likt hur det kanske skulle kunna vara i verkligheten i en liknande paniksituation. Jag förstår i efterhand att det inte såg bra ut ur ett RP-perspektiv, och att det bröt mot fearRP eftersom jag inte visade tillräcklig respekt för hotet som riktades mot mig. Men min avsikt var inte att förstöra någons upplevelse eller ignorera regler – jag tolkade bara ögonblicket fel, och lät adrenalin och panik styra mitt agerande.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det.

Senariot var lite si sådär och hade sina felaktiga perspektiv men jag hoppas jag får en till chans då jag har lov samt lärt mig av mitt misstag.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans.

Har men de flesta mellan årtalet 2022 och 2023

Hur hade du kunnat gjort annorlunda?

Det finns flera saker jag kunde ha gjort annorlunda i den här situationen. Först och främst borde jag ha tagit ett djupt andetag och försökt stanna upp och tänka på hur min karaktär faktiskt borde reagera i en situation med ett vapen mot sig, snarare än att låta paniken och adrenalinet ta över och agera impulsivt genom att bara försöka fly direkt. Jag borde ha visat mer rädsla, underkastelse eller på något sätt spelat ut den stress och osäkerhet som en person rimligen skulle känna i den situationen – istället för att agera "gamey" och försöka fly så fort jag kunde.

Har verkligen ångest då de påsklov och man vill kunna spela

Jag borde också ha kommunicerat bättre i RP – till exempel kunde jag ha använt /me-kommandon eller röst-RP för att visa att min karaktär var i chock eller panik, vilket kanske hade gjort mitt agerande mer förståeligt och realistiskt. Det hade också varit bättre om jag istället stannat kvar och spelat ut konsekvenserna av att bli hotad, även om det betydde att min karaktär skulle bli tillfångatagen eller rånad – för det är en del av det realistiska och balanserade spelet som en RP-server bygger på.

Har du lärt dig någonting efter din ban?

Ja, absolut – jag har verkligen lärt mig en hel del efter den här bannen. Framför allt har jag insett hur viktigt det är att tänka efter innan man agerar, även i intensiva och stressade situationer. Jag förstår nu bättre att det inte räcker att ha en tanke bakom sitt agerande – det måste också synas och upplevas som bra RP för andra inblandade. Bara för att jag själv vet varför jag gör något, betyder det inte att det automatiskt är rätt i RP-sammanhang, särskilt när det handlar om så känsliga moment som fearRP.

Jag har också blivit mer medveten om hur mina tidigare varningar påverkar hur mina handlingar tolkas. Det betyder att jag inte har samma spelrum att "chansa" i mitt RP som någon utan varningar – jag måste vara extra tydlig, försiktig och respektfull i varje situation. Den här bannen blev en väckarklocka för mig, och jag känner mig motiverad att visa att jag kan ta till mig feedback och bli en bättre spelare. Jag vill verkligen kunna fortsätta utvecklas på servern, särskilt nu när jag har tid och energi under påsklovet att verkligen lägga ner engagemang på min roll och göra saker på rätt sätt.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka