Accepterad makadiver2243 | Ban Överklagan [BG]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

makadiver2243

Icke Medlem
Meddelanden
55
Reaction score
5
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199428388214/home

Ditt Hex-ID: steam11000015781c576

Vad är din discord tagg? makkan46

Vem var det som bannade dig? BubbleGum

Bild på banmeddelande: IMG_4009.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att jag blev bannad för att jag inte riktigt följde reglerna och det som servern står för. Det här är ju en RP-server där man ska försöka vara seriös och hålla sig till karaktären, och jag fattar nu att mitt beteende inte riktigt passade in där. Det var en sen fredagskväll och jag och några andra var ganska trötta och flummiga. Vi började typ skämta lite väl mycket och gjorde bland annat ljud (som att stön-ljuda) när våra karaktärer höll på att dö. Vi tyckte det var kul i stunden, men jag fattar att det bara förstörde för andra som försökte ta RP:n på allvar. Jag tror inte det bara handlade om en grej heller, utan att det blev lite för mycket allmänt oseriöst beteende. Jag tänkte inte riktigt på att det kunde störa andra så mycket då, men nu i efterhand så förstår jag det. Det är ju många som lägger ner tid och energi på sin RP, och då är det inte kul om någon bara kommer in och tramsar. Staff gjorde rätt som bannade mig, det var ändå jag som gjorde fel. Jag bröt mot reglerna och sabbade lite för andra. Det var inte meningen att vara respektlös, men jag var det ändå, och det är jag ledsen för. Om jag får en chans att komma tillbaka så ska jag skärpa mig och respektera både reglerna och de andra som spelar på riktigt. Jag vill gärna visa att jag kan ta det här på allvar och vara en del av communityt på ett bättre sätt.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Precis innan jag blev bannad så satt jag och några andra och spelade sent på kvällen, det var en fredag och vi hade ganska chill och tramsig stämning. Vi tog inte allt så seriöst just då, och det gjorde att vi började bete oss ganska oseriöst också. Under en scen där våra karaktärer höll på att dö, så började vi tramsa istället för att spela ut det som man borde. Vi typ stönade och började skratta mitt i allting, och det förstörde verkligen hela känslan i RP:n. Jag tror det var där staff kände att det räckte, och helt ärligt så förstår jag det. Jag var inte alls fokuserad på vad RP faktiskt går ut på, och jag tog inte ansvar för mitt beteende eller min roll i situationen. Det är ganska tydligt för mig nu att jag visade noll respekt för de andra som faktiskt försökte skapa en seriös och bra upplevelse. Jag tänkte inte på hur det vi gjorde påverkade andra, utan vi bara körde på för att vi tyckte det var kul i stunden. Det var inte meningen att vara taskig eller förstöra med flit, men det spelar liksom ingen roll – det blev fel ändå. Jag fattar att RP inte bara handlar om att “ha kul hur som helst”, utan att det handlar om att alla ska kunna leva sig in i spelet tillsammans. När någon börjar tramsa så bryts hela grejen, och det är precis det jag bidrog till. Nu i efterhand känner jag att jag borde ha stannat upp och tänkt efter. Det var omoget, och jag ser det mycket tydligare nu. Jag förstår varför jag blev bannad, och jag tycker inte det var orättvist. Jag bröt mot reglerna och mot hela den känslan och respekten man ska ha för en sån här community. Jag har verkligen lärt mig av det här, och om jag någonsin får chansen att komma tillbaka så vill jag visa att jag kan ta det seriöst. Jag vill bidra till RP:n på rätt sätt och respektera både reglerna och de andra spelarna. Jag gillar verkligen att spela på servern, och det suger att jag slarvade bort det. Men jag hoppas att ni kanske ser att jag ångrar mig och att jag är villig att skärpa mig.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag anser att det inte var en felaktig ban – det var helt klart jag som gjorde fel. Även om jag inte hade någon dålig avsikt och inte ville förstöra för någon, så betyder det inte att mitt beteende var okej. Jag förstår att regler finns av en anledning, och i det här fallet var det jag som bröt mot dem. Jag saboterade stämningen och gick emot det ansvar man har som RP-spelare. Det spelar egentligen ingen roll om det var “på skoj” eller om vi “bara hade lite kul”, för i slutändan störde det andras upplevelse. Jag har i efterhand reflekterat mycket över situationen, och jag kan ärligt säga att jag inte klandrar staff för att de tog det beslutet. De gjorde det som krävdes för att bevara kvaliteten och stämningen på servern. Jag respekterar det beslutet fullt ut – men jag hoppas även få en chans att visa att jag kan göra bättre ifrån mig i framtiden.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har tidigare band de flesta 2023

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Det finns mycket jag hade kunnat och borde ha gjort annorlunda. Först och främst borde jag ha tagit situationen på större allvar, även om det var sent och stämningen var lite mer avslappnad. Att vara med i en RP-server innebär ett ansvar – både mot de andra spelarna och mot hela communityn. Jag borde ha hållit mig till karaktären, följt reglerna och inte börjat tramsa. Jag borde ha tänkt längre än bara nuet och förstått att mitt agerande kunde förstöra upplevelsen för andra. Istället för att skoja runt borde jag ha spelat ut scenen så trovärdigt som möjligt, även om det handlade om att “dö” i spelet. Jag borde också ha varit mer medveten om var gränsen går mellan att ha kul och att gå över till att förstöra för andra. Det är något jag verkligen tagit till mig nu. Om jag får chansen igen, kommer jag gå in med en helt annan respekt för spelet, reglerna och mina medspelare.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har lärt mig mycket – och det är på riktigt. Jag har insett att även om något känns roligt eller oskyldigt i stunden, så kan det ha en mycket större påverkan än man tror. Jag har förstått att RP inte bara handlar om att “spela ett spel”, utan om att tillsammans bygga upp en värld där alla måste bidra till en trovärdig och respektfull upplevelse. Jag har också lärt mig vikten av att tänka längre än bara min egen upplevelse – att faktiskt respektera andra spelares tid, engagemang och förväntningar. Det är inte bara reglerna jag har lärt mig att förstå, utan också varför de finns. Jag har insett att även om jag inte menade något illa, så spelar det ingen roll – konsekvenserna av mitt beteende var fortfarande negativa. Jag har verkligen tagit till mig det här, och jag vill inget hellre än att få visa att jag har växt och att jag kan ta det här på fullt allvar.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja förstår MVH Makkan

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka