Accepterad magda | Ban Överklagan [Zero]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

magda

Medlem
Meddelanden
10
Reaction score
0
Länk till din steam profil: pentakid7

Ditt Hex-ID: steam:110000145002c04

Vad är din discord tagg? pentakid7

Vem var det som bannade dig? Zero092

Var är du bannad? FiveM Servern

Bild på banmeddelande: image.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag ser och förstår varför jag åkte på en ban när det gäller att man måste dö ut innan man loggar, vilket jag inte visste om då jag bara varit i denna servern i några dagar, jag vet att man inte får lämna när man är död i ett scenario men i detta fall så fanns det inget scenario då jag var ensam och ser ingen stor anledning att permanent banna på grund av detta skäl

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag kör normalt och sedan krockar grovt i något föremål som stannar mitt fordon, sedan så dyker en kille upp och riktar samtidigt som jag gasar därifrån, jag stannar upp och kör inte så långt innan han börjar skjuta och träffar mig i huvudet, vilket leder till att jag dör. Därefter så åker han iväg och jag förblir ensam i bilen, jag väljer då ignorant att logga ut då ja inte såg någon anledning att vara kvar o spela vid tiden som var 5 på morgonen. Jag har pratat med staff och förstår att felet var att man inte får logga utan att först dö ut, jag hade inte stenkoll på det då jag bara vart i servern nåra dagar nu, men dom håller med att detta är en överdriven ban och borde inte ha resulterat i ett perma ban.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag vill klargöra att jag har min del i detta där jag gjort fel av mig att logga när jag är död utan att ha respawnat först. Detta misstag jag begick visste jag inte om förrän jag fick prata med en staff i support, jag har spelat här i några dagar vilket är förståeligt att man ej har koll på exakt allt, jag hoppas verkligen ni kan förstå mig i detta. Jag skaffade krim roll idag och har tillgått med mkt pengar till gänget jag är med i, men bortsett från det så befann jag mig inte i ett scenario med mördaren nära mig eller folk runtom mig, och ser inte hur detta kan sluta i ett permanent ban, vilket andra i staff teamet håller med om är ett grovt beslut.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har spelat i Unive för drygt ett år sen tidigare med mina kusiner där vi hade en väldigt rolig tid tillsammans. Vi har en väldigt grov humor med varandra i vår relation och sättet vi pratar med varandra kan få andra att tro att vi är galna, vilket resulterade i en ban tillslut för att ha använt olämpliga ord som anses vara rasistiska, som det egentligen inte är för oss eftersom vi själva härstammar från utländska bakgrunder, hela grejen var löjlig från vår sida och detta fick oss att tänka efter i vårt beteende och sättet andra kan uppfatta oss när vi pratar med varandra.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Ifrågasätta mig själv innan varje handling så man alltid är på den säkra sidan, till exempel innan jag loggade ut igår att fråga mig själv om det är tillåtet och sedan kolla upp det istället för att göra beslut utifrån vad jag känner. Jag var trött och ignorant vilket jag förstår låter dumt men att permanent banna utan ett scenario eller liknande, att permanent banna för ett slarvigt felbeslut utan någon annans inblandning känns väldigt jobbigt att ta emot.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Detta gav mig en extra tanke att vara så försiktig i mitt rollspel, att alltid tänka en extra gång innan varje handling, även små handlingar. Att tänka på situationer som kan kopplas indirekt till reglerna, att tänka runt olika händelser och scenarion för möjliga regelbrott. Jag älskar Unive och har inga alls intentioner att förstöra denna serverns utveckling, vilket jag anser att permanent banningar är skapat för. Jag är en bra vän med goda intentioner vilket visar på det stora vänskapsnätverk jag har i Unive, och bidrar inget annat än kärlek till alla i servern. Jag är ångerfull av det misstag jag begick och hoppas verkligen ni förstår mig samt vikten av straffet i jämförelse med misstaget och intentionerna bakom handlingen.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja, jag förstår

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka