Inaktuell Lulle_bulle | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Lulle_bulle

Icke Medlem
Meddelanden
61
Reaction score
3
Vad är ditt namn i verkligheten? Lucas

Ditt discordnamn: .lulle_

Ange ditt födelsedatum 9 Januari 2009

Varför ska just du bli staff? Jag är väldigt intresserad av att bli en del av Staff-teamet på Unive. Jag har en gedigen erfarenhet och en stark önskan att hjälpa andra människor i min vardag. Att vara hjälpsam är en del av mitt väsen, och jag har tidigare arbetat som Helper på flera andra servrar, vilket har gett mig värdefulla erfarenheter kring hur man agerar professionellt och opartiskt i support-ärenden. Jag har spelat på Unive under en tid nu och känner att jag vill ta ett stort kliv upp för att göra ännu mer nytta som en del av Staff-teamet. Jag ser att ibland kan väntetiden för support vara lång, och jag vill hjälpa till att förändra det tillsammans med de andra i teamet. Jag är väldigt aktiv på både FiveM och Discord, och jag är inne varje dag, särskilt under sommarlovet när jag har mycket tid att ägna åt det. Tack för mig!

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Enligt min uppfattning och vad jag hört från många andra på Unive är socialt rollspel för närvarande något bristfälligt. Det verkar finnas alltför många spelare som inte tar rollspelandet på allvar och istället ägnar sig åt skjutande och beteenden som stör upplevelsen för andra. Detta skapar problem och förhindrar riktig utveckling av rollspelsaspekten på servern. Jag är fast besluten att bidra till förändringen och hjälpa till att förbättra servern. Jag vill fokusera på att ta itu med de problematiska spelarna som bara är inne för att ställa till bråk, våld och strid, samt strävar efter makt och pengar. Genom att engagera mig i Staff-teamet kan jag bistå med att hantera supportärenden och hjälpa till när andra kanske inte kan ta itu med alla problem på en gång. Jag är villig att samarbeta med de andra i teamet för att utvärdera olika situationer och hitta lösningar.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag planerar att undersöka olika områden och gäng där det verkar finnas brister i det sociala sammanhanget. Jag kommer att observera och notera eventuella problem och sedan kommunicera dessa upptäckter till Sr.Mod eller ägarna så att de är medvetna om situationen. Mitt mål är att förbättra det sociala spelet på servern och göra det mer välkomnande för alla spelare. När det gäller spelare som är inblandade i överdriven skjutning, har på sig störande kläder (så kallade "100k or die" kläder) och hetsar andra, kommer jag att vidta lämpliga åtgärder. Det kan inkludera varningar, bannlysningar eller kickningar beroende på allvaret av deras beteende. Det är viktigt att upprätthålla en miljö där alla kan känna sig trygga och ha en positiv spelupplevelse. Sådana beteenden är inte acceptabla på servern, och vi som Staff har ett ansvar att se till att reglerna efterföljs.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Det är viktigt att veta exakt vad man ska göra och inte låta sig distraheras av andra ämnen när man tar hand om supportärenden. En professionell attityd innebär att man snabbt och tydligt tar itu med det aktuella ärendet utan att dröja eller "lalla" runt. All diskussion om händelser i spelet bör ske i karaktär (in character) i FiveM och inte utanför spelet (out of character, OOC). Ditt fokus bör vara att tydligt och respektfullt hjälpa spelarna med deras ärenden och inte favorisera vissa spelare eller ge fördelar åt vänner. Det är viktigt att vara opartisk och inte ta åtgärder mot någon som inte gjort något fel bara för att din kompis har brutit mot reglerna.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? Vardagar 15:00 - 22:30
Helger 10:00 - 01:00

Hur länge har du spelat på Unive? Ungefär 1-2 månader

Har du tidigare erfarenheter som staff? Japp jag har varigt staff på lite olika servers och jag har mycket erfarenheter om kommandor osv. Jag är sammarbets villigt och har mycket tålamod commados som jag vet:
/noclip
/freeze (id)
/unfreeze (id)
/svban (id)
/ban (id)
/banhistory (id)
/kick (id)
/revive (id)
/goto (id)
/bring (id)
/unban (id)
/toggleid
/togglesteam?
/setjob (id) (jobb)
/dv
/sc de staff chatten ooc
/spec (id)
/sv de sv chatten ooc
/specoff (id)
/sqlban (id)
/sqlunban (id)
/tpm (id)
/who (id)
/trust (id)
/clearchat
/ooc
/announce
/sqlbanoffline
/giveitem (id) (item) bara mod+ som kan
/openpanel
/v (spawn id på bilen)
/pm (id)
/spawnped
/spawnmenu
/spawnobject (villket objekt)
/givemoney (id) (cash-black-bank)
/slay(id) Dödar personen med det id

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? nej

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka