Accepterad ludde29 | Ansökan till Servervakt (frankho)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Gurkludde

Icke Medlem
Meddelanden
971
Reaction score
42
Vad är ditt namn i verkligheten? Ludvig

Vad heter du på discord? ludde#4241

Ange ditt födelsedatum 25 Mars 2005

Mellan vilka tider kan du oftast spela? På lov ovh helger är det typ hela dagen (har inga speciella tider) och på vardagar är det väll mellan 18-23

Hur länge har du varit medlem på Unive? Sedan september 2021

Har många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) 9 gånger

Har du varit blacklistad någon gång? Nej

Vad är en servervakt enligt dig? En sv enligt mig är egentligen en helt vanlig traditionell spelare. Man ska inte se på en person att han är sv. Dock ska denna sv ha vissa förmåner som t.ex banna, kicka och revive som hen kan använda när en staff inte är tillgänglig. En sv har ej samma uppgift och samma punkter att följa som en staff. En sv ska kunna ta snabba åtgärder så inte ett problem sprider sig, t.ex om någon mass RDM på piren så ska sv kunna skicka han direkt så att så lite personer dör som möjligt och så att så lite skada på servern sker.

Med andra och simpla ord underlättar en sv arbetet för staffs och för andra spelare.

Varför är just du lämplig som servervakt och inte någon annan? Eftersom att jag är en seriös RPare, följer alla regler och kan diskutera och argumentera när någon inte håller med.
Jag tar emot kritik bra och jag vet hur man ska handskas med problem.
Eftersom jag har varit staff innan vet jag vilka åtgärder man ska ta och varför man ska ta dem åtgärderna som behövs. Jag har även tidigare erfarenheter som just sv vilket jag vet nästan bara är positivt.

Definera med enga ord vad en bra servervakt är enligt dig? En bra sv är en sv som kan argumentera för sina beslut och inte som tar förhastade beslut. dvs att personen inte t.ex bara bannar för bannandets skull och för att man använder sin makt till sin egen vinning.
Man ska kolla så man inte lägger en för hård åtgärd på en person som t.ex att man lägger en 60 min ban på en icke-medlem som nyss kommit in till spelet. Man ska dock inte vara rädd för att lägga bans när det behövs.
Man ska vara en bra förebild för servern så att servern ser bra ut utåt och inte lalla runt.

Berätta sammanfattad var korruption och abuse är, specifikt inom rollen och ansvaret som servervakt Man får perms som sv vilket är ett förtroende. Att man sen abusar detta förtroende är väldig dåligt stil. Staffs ska kunna lita på dig som sv. Ett exempel på abuse är att man revvar sig själv efter att man har dött, bannar för att man själv ska vinna på det.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka