Nekad Lucas T | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Lucas T

Icke Medlem
Meddelanden
15
Reaction score
2
Ange ditt födelsedatum: 24 Oktober 2006

Vad heter du på discord? Lucas_T06#2673

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 54 tim

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 1-2 på vardagar, 2-5 tim på lediga dagar

Hur ofta kommer du vara inne? Minst 3 gånger per dag

Hur många timmar har du på FiveM? 54 tim

Vad heter du? Isak Dahlqvist

Hur gammal är du? 26

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill hjälpa till med brottsbekämpningen i multistaden. Jag har inget jobb för nuet så jag vill kunna jobba och jag vill kunna känna att min insats bidrar till multistaden. Jag gillar också rättvisa och jag vill vara med och bidra till det via yrket.

Varför ska just du bli anställd? Jag vill bli anställd för att jag vill hjälpa multistadens poliskår. Jag vill också kunna göra något annat än leverera paket.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Jag är stark psykiskt, jag är hård men rättvis och jag kan kontrollera mitt humör.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Nej

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Först griper jag personen och söker igenom hen. Sen kollar jag vem fordonet tillhör och om fordonet är stulet så rapporterar jag det, sen beslagtar jag fordonet. Sen tar jag personen till häktet.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag hjälper genast min kollega och kallar på förstärkning via radion. Jag säger bilens reg nummer i radion och jag beskriver även fordonet så att det ska bli lättare för de andra poliserna hitta fordonet.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Vi kollar vad som behövs göras antingen så kollar var rånarna är och hur många dem är. Vi försöker även kolla efter andra polisenheter. Vi står utanför banken och väntar på rånarna att komma ut. Eller så förföljer vi rånarna om dem är på flykten samtidigt som vi kallar på förstärkning.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Vi tar backar och vi tar fram våra elpistoler och använder den på mannen. Sen beslagtar vi kniven och griper mannen.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Det är att man t.ex inte ska lala runt i radion och att man inte ska ge falska alarm heller för den delen. Man ska också visa respekt till sina kollegor.

Vad betyder våldstrappan? Det är att man ska försöka att lösa situationen fredligt t.ex prata igenom det förts och sen om det inte går får man kanske använda en pistol eller elpistol om man inte personen lugnar ner sig.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka