Inaktuell Lokemannen | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Lokeboi

Icke Medlem
Meddelanden
121
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Loke

Ditt discordnamn: Lokeboi_

Ange ditt födelsedatum 31 Mars 2008

Varför ska just du bli staff? Jag bör bli staff på grund av mina starka kommunikationsförmågor, ansvarskänsla och mitt engagemang för att skapa en positiv och inkluderande miljö. Jag har tidigare erfarenheter av att arbeta i team och hantera konflikter, vilket gör mig väl förberedd att ta itu med de utmaningar som kan uppstå. Min förmåga att lyssna aktivt och visa empati hjälper mig att förstå andras perspektiv och agera rättvist. Jag är organiserad och pålitlig, vilket gör att jag kan hantera flera uppgifter samtidigt och hålla deadlines. Jag är också tekniskt kunnig och snabb på att lära mig nya system och verktyg, vilket gör att jag snabbt kan anpassa mig till förändringar och bidra effektivt.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag har märkt att många användare inte följer de nya reglerna om att undvika att använda fordon under skottlossning. Denna regel är avgörande för att säkerställa en rättvis och balanserad spelupplevelse för alla. Trots upprepade påminnelser och tydliga riktlinjer, fortsätter överträdelserna, vilket skapar frustration och orättvisa för andra spelare. Att använda fordon under skottlossning ger en orättvis fördel och bryter mot spelarnas förväntningar på rättvisa. För att förbättra situationen behöver vi stärka kommunikationen om dessa regler och konsekvent genomdriva dem. Regelbundna påminnelser och tydliga konsekvenser för regelbrott skulle kunna hjälpa till att minska överträdelserna. Det är också viktigt att spelarna själva tar ansvar och respekterar reglerna för att bidra till en bättre spelmiljö. Genom att följa reglerna visar vi respekt för våra medspelare och bidrar till en mer njutbar upplevelse för alla. Sammanfattningsvis är det nödvändigt att både spelarna och administratörerna arbetar tillsammans för att säkerställa att reglerna följs, vilket kommer att leda till en mer rättvis och engagerande spelupplevelse på Unive.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Genom att lägga fokus på de så kallade problemspelare. Om vi märker att vissa spelare blir bannade oftare än andra spelare och ser att de inte gör mycket annat än att skjuta borde vi stänga av dem permanent och ta hårdare åtgärder på dem, tills vi har fått bort så många problemspelare som möjligt. Men för att uppnå detta kommer det krävas att men speccar väldigt mycket tillsammans med andra staffs och speccar strategiskt så att alla staffs inte är på samma plats. Och man kan hålla kolla på flera scenarion samtidigt.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att agera professionellt i en staff-roll innebär att alltid uppträda med integritet, respekt och ansvarskänsla. Detta inkluderar att följa och upprätthålla reglerna, kommunicera tydligt och vänligt med användare, samt hantera konflikter opartiskt och rättvist. Att vara professionell innebär också att vara pålitlig, hålla sina löften och arbeta effektivt inom sitt team. För mig är det ytterst viktigt att agera professionellt. Professionellt uppträdande skapar en trygg och rättvis miljö för alla användare och bidrar till ett positivt rykte för plattformen. Genom att vara konsekvent och rättvis i mitt agerande, kan jag bygga förtroende och respekt bland användare och kollegor. Det innebär också att vara lyhörd för feedback och ständigt sträva efter att förbättra både mina egna och teamets prestationer. Att agera professionellt innebär även att hålla sig uppdaterad med de senaste riktlinjerna och bästa praxis, samt att delta i fortbildning och utveckling. Detta hjälper mig att vara effektiv i min roll och säkerställa att jag alltid bidrar positivt till plattformen. Sammanfattningsvis är professionellt beteende avgörande för att skapa en välfungerande och harmonisk miljö på Unive. Det är en nyckel till att upprätthålla förtroende, rättvisa och kvalitet, och det är något jag värderar högt i mitt arbete som staff.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? När det är många spelare på servern är det viktigt att jag speccar men när det är färre inne kan jag passa på att rpa lite. Och nu när det snart är sommarlov är det inte så mycket skola så jag kommer ha gott om tid att göra staff arbete.

Hur länge har du spelat på Unive? Ett och ett halft år.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Nej

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i? Donation

Vilka andra områden kan du också tänka dig jobba inom? RP

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka