Accepterad Binkann | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    1
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Binkann

Icke Medlem
Meddelanden
270
Reaction score
5
Vad är ditt namn i verkligheten? Linus

Ditt discordnamn: binkann

Ange ditt födelsedatum 12 Mars 2008

Varför ska just du bli staff? Jag anser att jag är ett utmärkt val för rollen som Helper/staff. Jag är noggrann när det gäller att välja vilka som får tillgång till servern, eftersom vi inte vill ha personer som inte kan uppföra sig ordentligt. Jag är en ansvarsfull individ som är mogen, kompetent och seriös. Jag behandlar alla med respekt och genomför support noggrant, lyssnar på vad de har att säga och gör sedan en bedömning om de är kapabla nog att stanna i Unives community. Dessutom är jag mycket aktiv, ungefär 5 timmar om dagen, och kommer att ägna en stor del av min tid åt att specca ta olika scenarion och genomföra reports för för att göra alla medlemmar glada.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Min känsla är Just nu fungerar inte den kriminella RP:n särskilt bra. Det är för mycket skjutningar, metagaming och regelbrott som fear RP och sunt förnuft. Det gör att hela RP-upplevelsen blir tråkig för de som vill ha en mer social och realistisk RP, där man faktiskt pratar och bygger upp en historia istället för att bara skjuta direkt.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? För att lösa problemet med den kriminella RP:n skulle jag och resten av staffteamet fokusera på några viktiga saker. Först och främst skulle vi göra reglerna tydligare och se till att alla spelare förstår dem. Vi kan anordna möten där vi går igenom just de reglerna, så att alla kan se hur viktigt det är för en bra RP-upplevelse. Vi kan också införa tydligare konsekvenser för dem som bryter mot reglerna, så att det blir mer seriöst. Dessutom kan vi uppmuntra spelare att delta i mer sociala och berättelsedrivna interaktioner, istället för att bara fokusera på skjutningar.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att agera professionellt i sin staff-roll innebär att man alltid är tydlig och respektfull när man kommunicerar med andra. Det handlar om att se till att alla förstår reglerna och att man är konsekvent när man tillämpar dem. Det är också viktigt att vara lyhörd och öppen för feedback, så att man kan förbättra spelupplevelsen för alla. När konflikter uppstår är det bra att hantera dem lugnt och rättvist, och försöka förstå alla sidor. Så som helper vill man alltid vara en förebild och agera på sätt som man vill att andra ska agera. Att vara professionell hjälper till att skapa en trygg och positiv miljö

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag RP:n faktiskt inte så mycket just nu, men jag går in då och då och är medlemskapsansvarig. Jag gör det ganska mycket, men jag skulle vilja ta ett steg upp eftersom jag känner att jag är mogen för det. Jag har mycket tid just nu för staffarbete, och privat har jag inte så mycket stress. Alla mina inlämningar är klara, så jag känner att jag kan bidra mer.

Hur länge har du spelat på Unive? Sedan tidigt i 2021 men med pauser.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja är som sagt medlemskapsansvarig. Som jag har lärt mig mycket av!

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support, Jobb, Kriminell, Donation, Servervakt, Event

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej

Antagen, låser och arkiverar.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka