Accepterad Linus K | Ban Överklagan [Empa]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

LKN

Icke Medlem
Meddelanden
220
Reaction score
10
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198341065065/

Ditt Hex-ID: 110000116b28969

Vad är din discord tagg? LKN#6519

Vem var det som bannade dig? EMPA

Hur lång tid var din ban? 14

Var är du bannad? FiveM Servern

Bild på banmeddelande: bannad.jpg

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Eftersom att jag gjorde ett regelbrott vilket aldrig är okej i fiveM då de gäller att anpassa sig efter reglerna för att detta spel ska vara kul för dig och för andra personer. Detta scenario var väldigt komplext och hade många olika detaljer samt olika sätt att se på de och därför var de svår bedömt.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Dagen började med att jag, Rickard och Klas skulle träffa en av våra relativt nya medlem i vårt gäng och vi skulle plocka droger för att få ihop pengar eftersom vi precis skaffat ett till vapen inköp och vilja börja sälja dessa till andra gäng. Under tiden var de bara vi 4 som var vakna och tänkte att vi skulle ta med han så han fick se hur vi jobbar och så vi kunde se hur bra han jobbar. Det börjar med att vi sätter igång och börjar plocka var på den ny anställde personen var väldigt splittrad och vill inte vara nära oss. Efter att han har dragit iväg från oss och vi sagt att han skulle komma tillbaka så vi kunde jobba på tillsammans blev vi lite frustrerade samt chockade. När vi ringer han för tredje gången och säger att han ska komma till oss så säger han ja. vi började precis paketera och då ser vi han och en annan grabb komma ner från skogen beväpnade och skjuter Klas. Av ren instinkt tar jag upp händerna för att vissa att vi kan prata om det och lösa de samt att jag inte vill bli skjuten. 1 sekund efter jag satt upp händerna så blir både jag och Rickard också dödade av dom. De springer fram till oss och i denna process så råkar en av dom slå den andra i huvudet med sitt vapen och då påkallar han staff. Helpern EMPA svarar i OOC och frågar vad som hänt och medans EMPA skriver med grabben så plockar han allt ifrån oss och lämnar oss en bit bort från platsen. EMPA frågor om scenariot är över var på grabben säger att han vill få liv i sin vän igen och jag tolkar de som att allt är över. (nu har de gått 15min av att jag har varit död, denna info har jag fått av EMPA som kollade loggs).

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag tycker att jag har gjort fel och kommer ta ansvar för det men skriver ändå denna ban överklagan då jag vill att ni ska få uppleva denna situation ifrån mitt perspektiv. Detta scenariot var väldigt märkligt eftersom jag inte visst att vi hade pratat med den grabben tidigare (alltså inte han som var ny till gänget utan andra personen som var vän till den i vårt gäng). Han i vårt gäng kommer jag säga är person 1 och person 2 är hans vän. Person 2 är alltså en person vi träffade 3 dagar innan detta på person 1 valde att ta med sig sin vän till vårt gäng hus. Under denna tiden som person 1 var borta för att hämta han så var de ett gäng som sköt mot vårt hus så vi var nervösa och stressade. När person 1 kommer hem till oss med den nya mannen som är person 2 så säger han inget om att de är hans vän och person 2 väljer även att ta en annan väg in till vårt hus vilket resulterade i att han blev skjuten till döds av personer i vårt gäng eftersom dom trodde att de var han som sköt innan mot oss. Person 1 tar person 2 till sjukan och efter detta ska enligt person 1 förklarat för person 2 vad som hänt och varför han vaknat upp på sjukhuset. Detta resulterade i att person 2 ville hämnas på oss och eftersom person 1 ville lämna vårt gäng för han skulle gå med i ett annat (som han sagt till mig) så valde han då att hänga med på planen för att hämnas. 2 dagar innan detta hände så står jag och pratar med person 1 om att han måste börja jobba lite mer och vissa att han vill vara med i vårt gäng. Under detta samtal säger han att han har svårt att höra mig och att sakerna jag säger är oklart formulerade så han förstår inte vad jag menar, vilket jag tror han sa var för att 2 minuter senare så får jag ett skott i bröstet och faller till marken men person 1 lyckades gå där ifrån utan att ett skott till sköts vilket jag tyckte var märkligt. Efter att ha fått hjälp av mina medlemmar så kan jag prata med person 1 och frågan han om han visste något om händelsen eftersom jag var den ändå som blev skjuten men han sa då igen att han inte hörde mig och att de säkert var något fel på hans internet vilket han skrev i OOC. Kort efter detta väljer han att lämna spelet och skriver till cheffen i gänget att han behövde dra för att hans pappa var på sjukhus, men innan han hade tid att lämna så frågade jag han om jag kunde få låna hans vapen eftersom folk kanske skjuter mot oss igen vilket han svarade nej på och började springa iväg ifrån mig. Viktigt info är också att de vapen han hade tillhörde Rickard och både jag och Rickard har sagt till han att han måste betala för den eller ge tillbaka den eftersom han bara lånade den av Rickard och sa att han skulle ge tillbaka den sen. Dag 1 alltså de som hände igår, vi är där och plockar men person 1 verkar inte vilja medverka i processen eftersom vi behövde ringa till han flera gånger för att säga att han skulle komma tillbaka. Sedan när vi paketerar så händer det. Person 1 och 2 kommer från skogen och skjuter alla oss tre även fast jag han sätta upp händerna (X). Efter detta ska person 2 då ladda om och råkar då slå person 1 i huvudet och han faller till marken och dör direkt och då kallar han på en helper. Person 2 säger att han råkade göra detta och de var inte med meningen. Helpern (EMPA) frågar om allt är över och han svarar på denna fråga med "kan du inte bara ge han res". Under denna tid har han sökt igenom oss alla tre och tagit sakerna han ville ha samt hunnit flytta på oss. Sedan i discord så säger han att han tänkte köra iväg med sin vän till sjukhuset för att sedan komma tillbaka med person 1 i bil och då börja flytta på oss. Eftersom vi redan hade legat där i 15min så tror jag inte att mitt fel beslut hade påverkat scenariot för mycket, men de är ändå inte okej de jag gjorde. Eftersom jag tyckte att detta var RDM eftersom jag inte kände igen person 2 så skrev jag till helpern "de där var rdm samt kan vi träffas i support?". Jag blir indragen i fel samtal så jag pratar med en annan i mitt gäng om en annan sak och trodde jag hade kommit rätt så valde jag att sitta där. Sedan blir jag indragen till ett annat rum där person 1 och 2 sitter och har fått förklara vad som hänt. Eftersom jag har stör ej på discord så fick jag inte reda på att de sökte mig.
(Konversation mellan mig och EMPA)
lkn
kom support
@LKN
KOM SUPPORT OMGÅENDE !
KOM SUPPORT OMGÅENDE !
KOM SUPPORT OMGÅENDE !
ELLER ÅTERGÄRDER

Jag tycker inte att detta är en felaktig ban eftersom att EMPA gjorde sitt jobb och valde att banna mig men problemet jag har med denna bann är att händelseförloppet var så konstigt eftersom jag förstod inte att jag RPA:T men person 2 innan så trodde det var rdm. Samt att när EMPA frågade om allt var klart så valde Person 2 att svara med ge han res som att de var klart eftersom EMPA sa att han skulle rpa sig fram till att lösa vad som hänt.
Jag har blivit medlem innan samt skrivit ett forum om varför jag ville bli krim och den gick igenom men lyckades inte få ett mötte som passade så jag blev ej krim då. Men jag vet hur dåligt combat logging är och innebörden av vad som kan hände när man gör detta för andra parten eftersom de hänt mig tidigare och de är tråkigt att se när folk gör de för att man inte ska kunna rpa klart. Men i denna händelse vilja jag verkligen söka support men ville också undvika denna ban därför valde jag att vänta tills han tagit sakerna av mig samt fått tid att flytta på mig och eftersom att jag vet innebörden av att lämna och vad de kan resultera i. Men som sagt nu valde han att åka vidare efter 15 min eftersom helpern sagt att han skulle åka vidare och rpa sig fram och från deras sida verkade de också vara över eftersom att han svarade på ett viss som ledde till att scenariot var över för om de fortfarande var igång hade han inte sagt att hans vän person 1 skulle få res.

De problem jag ser med detta scenariot var att de var så pass oklart vad som skulle hända och jag tänkte mig inte för innan jag gjorde de. Även skulle jag säga att de kanske borde finnas en grad av olika varningar man kan få för combat logging eftersom denna ban hade jag inte överklagat om jag gjorde detta regelbrott under ett stort gängkrig eller att polisen kom eftersom då hade de förstört hela scenariot och gjorde de tråkigt för alla parterna som var inblandade.

Jag ser mig vara mogen nog att inse att jag har gjort fel samt att jag förtjänar ett straff men även att jag är mogen nog att få en till chans eftersom denna ban fick jag av ett scenario som var oklart för alla parterna som var involverade vilket person 1 och 2 sa i discord samt EMPA och Jag och Klas.
Jag ser mig som en person som tar ansvar och inte gillar att argumentera på ett omoget sätt vilket EMPA kan intyga då han faktiskt gav mig en komplimang om att de var bra att jag var mogen och inte skrek eller sa fel saker.

Varför ska jag få en till chans som krim (enligt mig)
Jag gillar Unive och har aldrig haft som uppsåt att bryta mot regler eller en agenda av att jag tycker de är ok att bryta mot någon regel.
Vill gärna få njuta av den goda stämningen som finns på Unive samt få spela med mina nya vänner jag lärt känna på denna server eftersom att dom i gänget har man jobbat med mycket och kommit nära varandra vilket är kul.
Varje gång jag pratat med staff/helper håller jag alltid en god ton då jag inte ser någon mening med att vara arga på dem eftersom regler är regler och dom är till för att följas. Detta gör mig till en mogen person som även kan inspirera flera samt redan gjort att när man talar med er så kommer man inte långt på att vara arg eller ha attityd utan va arga på dom andra istället men säg inte fula ord eller låt aggressiviteten rinna ut på andra.
Har en väldigt hög förståelse för hur RP fungerar eftersom jag spelat FiveM under en lång period och de regelbrott jag gjorde skulle normaltvis aldrig hände om de inte vore för denna scenario som var oklart och svårt att förstå vad som skulle hända.
Därför skulle inte jag bedöma detta som en combat logging eftersom jag inte gjorde de med uppsåt utan de var ett missförstånd och inget jag gjorde med mening för att få någon fördel eller att jag skulle gör de så dom inte fick mina grejer, trotts detta så förstår jag EMPA och de är ni som bestämmer ville bara dela mitt perspektiv samt åsikt om hur detta ska bedömas men vill inte att detta ska tolkas som att jag försöker övertyga eller argumentera.

Hur många tidigare avstängningar har du? 1

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Min tidigare gång jag var bannad så var de för att jag frågade två personer som parkerade bredvid mig på en tom parkering vid piren ifall de var med i torpederna. Denna fråga var dum och inte igenom tänkt eftersom man inte ska fråga sånt på allämna platser (denna ban var på 1 dag).

De som gjorde att jag lärde mig av den bannen var just att staffen på Unive är aktiva och sa ifrån vilket jag tog med mig och gick ut på en promenad för att tänka lite på de och sedan när jag kom hem så skickade jag in en ban överklagan där jag sa att de var bara mitt fel och inte igenomtänkt.

De som alltså hjälper mig att ta lärdom av saker är att få lite tid att tänka igenom de samt smälta information så man inte skriver en överklagelse när men är frustrerade eller inte hunnit tänka på att vad jag gjorde eftersom de är ju inte andras fel.

Med denna ban blev jag lite besviken på jag tyckte att jag möjligen blev lite för hårt straffad då mina roller försvann samt bannad i 14 dagar. Men de jag lärt mig av detta är att jag som spelare måste alltid ta eget ansvar för hur jag beter mig samt att se på denna möjlighet att spel på denna server är inget att ta förgivet eftersom ett fel kan resultera i detta, vilket jag tycker är bra för då håller man en hög RP nivå samt att man har respekt för ban systemet och inget som man tar för givet och tänkar att skit i detta kommer ändå tillbaka snart utan denna lärdom var bra och givande då jag nu i framtiden aldrig kommer göra om detta.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Som medlem och krim bär man på ett stort ansvar eftersom att nu ska du kunna reglerna bättre än alla andra och du måste alltid vara skarp i dit tänkande när du rpar eftersom de finnas alltid en annan part som är med dig och du måste låta dem också ha kul och inte se de som att detta är något som bara ska vara kul för dig. Jag måste även se de som att när jag är inne på unive så representerar jag dom eftersom de är många streamers och tiktoks som spelas in vilket jag märkt då jag får upp mycket fiveM på tiktok och faktiskt sätt mig där enstaka gånger, och då är de viktigt att ta mitt ansvar eftersom för andra som är intresserade ska inte få fel bild av servern för att en individ gjort fel(de var ju trots allt så jag fick reda på att servern fanns och då vill jag att andra ska få samma bild av servern som jag fick). I framtiden kommer jag aldrig göra om detta även om jag skulle misstänka att de som hände var ett regelbrott eftersom jag som spelare måste låta dom andra rpa klart även om de gjort rätt eller fel för sig eftersom de är så RP funkar. Jag vill även säga att jag tagit lärdom av de EMPA sa till mig då jag och han fick lite extra tid att prata och jag har nu laddat ner ett clip program för framtida scenarion.

Och vi backade tillbaka skulle jag inte stressa till support och även fast att scenariot var oklart från mitt perspektiv så betyder de inte att andra parten måste uppleva så också, därför hade jag legat kvar och låtit Karl blöda ut och sedan söka mig till support eftersom de jag gjorde går att tolka som combat logging vilket är väldigt seriöst.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, Jag kommer aldrig göra om detta samt att de finns ingen stress att göra en reporte. Jag kommer alltid låta allting som händer göras klart och sedan söka mig till support om något felaktigt hänt. Sedan tänka en extra gång på de jag skrivit här eftersom att jag vet att man inte kan ta denna server för givet och man kan inte bara RPA utifrån de man själv tycker utan de är bättre att låta allt lugna ner sig och låta allt göras klart sedan ta ställning till om de var rätt eller fel gjort av motparten. Att ingen är perfekt och man kan råka göra fel men de är vad du väljer att göra med den informationen som kommer förbättra dig

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Absolut,

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka