Accepterad Linus K | Ansökan till Medlemskap Ansvarig [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

LKN

Icke Medlem
Meddelanden
220
Reaction score
10
Vad är ditt namn i verkligheten? Lukas

Vad heter du på discord? LKN#6519

Ange ditt födelsedatum 09 Februari 2004

Var det som fick dig att ansöka till Medlemskap Ansvarig? Så fort jag fick höra att de behöver flera som MA så tänkte jag direkt att jag ska ansöka eftersom detta är något jag velat vara under en längre period eftersom jag har som målsättning att klättra mig uppåt mot staff här hos unive eftersom staff teamet verkar trevliga och roliga att jobba med. Jag har även sett att detta behov finns eftersom de ibland kan dröja ett långt tag för folk att få hjälpa via support och där hade jag gärna kunnat sitta och hjälpa andra, detta hade jag gärna gjort eftersom jag vet hur det kan vara i början när man kommer in på en ny server, många frågor och funderingar. Jag tycker även det är kul att läsa ansökningar och ser mig själv vara bra på att bedöma ifall en ansökning är bra eller inte eftersom jag skrivit flera ansökningar på servers jag spelat på förr och skrivit cv:n. Jag tycker även att detta är ett perfekt försmak inför att bli staff, alltså om jag hade fått denna chans att representera denna server på ett högre plan än bara medlem hade jag velat sträva efter mer och söka mig till straff för jag är sådan som person. Jag känner även att jag har bra koll på alla regler då jag har större ansvar än många andra eftersom jag är krim och då gäller det att ha extra bra koll samt att jag alltid håller mig uppdaterad eftersom de alltid kan komma tillägg. Jag tror även på att om de är någon gång jag ska göra detta så är de nu eftersom jag har skolan under kontroll så jag kommer lätt kunna lägga några timmar i vardagen på detta.

Varför ska vi välja dig som Medlemskap Ansvarig? Jag är trevlig. Detta är inga tomma ord eftersom jag alltid strävar efter att vara så trevlig som möjligt mot staff då jag varit de på andra amerikanska servers förr (aldrig aktiv på dom längre) och vet hur de känns när två har varit i en konflikt och när du ska hjälpa dom att lösa det så blir de arga på dig också trotts du inte gjort något. Empa, degge och J.Foppa tror jag kan intyga till er att jag är väldigt mogen och en person som tar ansvar för mina handlingar. Detta behövs som karaktärsdrag för att vara en bra MA eftersom när jag läser andras ansökningar kan jag fort hitta hur allvarliga dom är med sin ansökan och ifall detta är personer som faktiskt är här för serverns bästa eller ifall dom är här för att de vill ha kul och förstöra för andra (trolla). Min resa på unive har varit bra men lärorik då mycket har hänt mig här och jag har fått lära mig nu hur de mest funkar vilket kan ses som negativt och positivt eftersom de klart de lite segt när flera saker går fel och du blir av med saker osv och måste göra tickets osv. Men jag ser de istället som något positivt eller i alla fall som ett plåster i såren eftersom detta har gjort att jag är väldigt duktig på att ta tag i problem ifall de skulle uppstå några för någon medans dom spelar.
Min tumregel på den amerikanska servern är att behandla andra som du hade velat bli behandlad så skulle de vara så att någon kommer in till support och är lite nere för något har försvunnit eller så så gäller det för mig att matcha deras nivå så istället för att vara super trevlig och energisk så kan det vara bra att vara lösningsorienterad och komma till deras nivå så de förstår att vi faktiskt vill lösa de och inte bara sitter där i support som en snäll trevlig säljare som inte har känslor, självklart kommer jag alltid vara trevlig men att ha den förståelse av att hamna på samma nivå som andra tar tid att lära sig men det är något jag gjort nu eftersom jag är 18 och man har haft i flera tillfällen där anpassning till situationen är extremt viktigt för att den andra ska känna sig bemött.

Jag tycker även att jag har väldigt bra koll på reglerna så att för mig att ta en intervju med någon hade inte varit svårt eftersom jag vet vilken typ av frågor jag ska ställa för att få fram de svar jag vill höra och sedan tolka svaret för att sedan bedöma om jag tycker att svaret innehåller tillräckligt mycket fakta för att de ska tolkas som att personen kan reglerna. Jag har även inga problem med att njuta av en kopp kaffe på tisdag, lördag och söndag morgon och läsa igenom lite ansökningar eftersom jag tycker bara att de hade kunnat vara en roligare aktivt ett att alltid kolla youtube eller något.

Jag har även spelat på flera FiveM servern förr och har mycket erfarenhet men kan säga att de är få servers som faktiskt lyckats uppnå den popularitet som Unive har nått vilket jag tycker är kul och något jag hade velat ta del av och ifall de är med att komma med tips eller att faktiskt få de ansvaret att få ta in dom rätta för denna server hade varit väldigt roligt.

Hur tycker du att man ska bemöta andra människor? Respekt, detta tycker jag är viktigt eftersom för att alla på unive ska kunna ha det bra och trivas så gäller de att vi alla håller en nivå utav respekt för varandra samt att vi också tänker på att vi bara kommunicerar med varandra över datorn och att du inte känner dessa personer så att vad du och dina vänner skojar om kanske inte alla tycker är kul eller okej så då får ni hålla den jargongen för er och borta från unive. För att återkoppla lite till att vi inte känner varandra är också viktigt eftersom du vet inte vad som hänt i andras liv eller vad dom gått igenom och detta är viktigt att komma ihåg så när folk pratar om andras mammor eller sånt vilket till synes verkar vara ok ibland på denna server är något jag kommer ha låg tolerans emot eftersom du vet inte vad som hänt med den personen eller vad den gått igenom så att prata om andra på ett sätt som kanske är ok för dig passar inte alla och de gäller att vi blir hårdare på denna regel. (ps därför vill jag gärna vara under noclip i gängkrig eller möten för att där finns det mycket känslor inblandade men de gäller att dessa känslor inte spiller över och leder till något som Unive inte står för).

behandla andra så som du vill bli behandlad tycker jag är väldigt bra att ha som tumregel eftersom att om du inte hade uppskattat att någon säger något till dig ska du inte använda de språk bruket till andra eftersom att de går emot dina egna principer att någon säger det till dig så varför ska du då säga det till andra.

Detta är en väldigt självklar regel men är ändå något jag vill belysa att Unive är inget ställe för någon form av rasism, sexism eller andra hatbrott(går ekonomi juridik i trean på gymnasiet så har bra koll på vad som faktiskt räknas som ett brott och detta hoppas jag att aldrig behöva se på Unive men skulle de förekomma skulle jag aldrig baka för att ta ställning).

Under intervjuer kommer jag presentera Unive på ett professionellt sätt inför de nya som har som mål att bli medlem för att kunna utöka deras möjligheter på unive. Vad som räknas som professionellt för mig är att inte avbryta när folk svarar på mina frågor. Ta in deras svar och inte be dem att upprepa sig eftersom de kan tolkas som att man inte bryr sig. Ställa konkreta frågor och inte prata om andra privata saker utan när folk ska ha sin intervju om medlemskap i detta community vill jag att de ska vara professionellt och smidigt för dom.

Hur skulle du vilja påverkan betydelsen med att vara Medlem på Unive? öka kraven fast med en respektabelt mål. Mina fördomar jag hade om Unive RP var att de är en seriös server med mycket aktiva staff som kommer agera om de märker att du bryter eller tämjer på reglerna som har satts upp för att alla ska kunna ha kul på servern. Detta är något jag tycker är bra och de är något jag också upplevt alltså att de är en seriös server där de inte är folk som gör allt för uppmärksamhet och att det inte är den rätta servern för folk som bara vill lalla eller ha kul på andras bekostnad.
Men det jag känner skulle kunna förändras för de positiva är att prata mer om personen bakom karaktären samt prata mer om karaktären personen kommer rp som. De är viktigt att vi har en intervju som är muntlig för att spelaren ska få förklara deras tolkning på reglerna och för oss som medlemsansvariga att sedan granska och tolka för att se om denna person gjort sig förstådd till att få tillgång till större rp och rp med andra individer. Men de jag tror skulle göra servern bättre är att prata om deras karaktär och vem dom är eftersom att när man spelar så är man inte sig själv utan man går in i en karaktär och nu gäller det att reagera samt resonera som den personen och inte utifrån dig själv. Detta fokuset kan folk tappa när något allvarligt händer och mycket står på spel vilket är tråkigt. Men detta ska jag naturligtvis försöka förhindra genom att prata med personerna under intervju för att se hur dom tänker att deras karaktär kommer vara och låt om utveckla sina karaktärer under intervjun eftersom med de frågorna jag har i huvudet kan ge spelare på unive en tankeställare som förhoppningsvis hade gjort att när dom rpar i framtiden inte kommer reagera som de hade gjort utan hur deras karaktär hade gjort.

Att prata med spelaren också tror jag är viktigt för att se vad hen har för planer och ideer med sin tid är på Unive och låt dom själva kanske tänka över detta om dom inte gjort de innan eftersom detta är något som hjälp mig mycket här på Unive alltså att ha en tydlig struktur på vad du vill bidra med

Vilka krav anser du att de som är Medlem på Unive ska ha? Hög rp nivå eftersom nu kommer dom få ta steg in till en ny värld hos Unive där de erbjuds jobb som du faktiskt kommer behöva prata med andra för att komma fram till lösningar eller så att din kund blir nöjd. Detta är viktigt för många anledningar eftersom alla kommer söka sig till dig. Som medlem kan man jobba på mekonomen, mäklaren, stylings företaget osv. Med detta så måste du kunna ta ansvar och hålla dig till regler så att du inte börjar prata om andra saker som inte är relevant för scenariot alltså börjar prata out of character samt att du måste kunna alla regler. Hög Rp nivå samt kunna alla regler som du måste följa och ha behörighet till alltså du behöver inte kunna alla krim regler men det som berör ditt arbetsfält måste du kunna för att tillfredsställa alla behov av att personer som möter dig in game ska vara nöjda.

Jag tycker även sunt förnuft bör lyftas inom intervjuer eftersom nu finns de bara frågor om standard reglerna som finns och dessa går att hitta svar på överallt men sunt förnuft innebär att man måste utgå från sig själv och se vad du tycker är rimligt och inte. Detta kan jag se brister på när jag själv kör eftersom folk agerar på konstiga sätt för att få uppmärksamhet. Jag ser även flera medlemmar som hoppar in i andras bilar för att få dom ska få skjuts till ställen och detta skulle jag också ville få bort eftersom man lär ju sig som liten att aldrig åka i främlingars bil och om folk frågar ifall du behöver skjuts eller något så brukar de generellt sett vara lite obehagligt IRL så fattar inte varför våra medlemmar här anser detta vara en respektabelt sätt att ta sig runt kartan.
Självklart ska vi behålla den sociala sidan och jag och många andra vill såklart ha kvar detta men tycker de hade kanske varit bättre om man frågade först ifall man fick hoppa in osv eller ringer taxi. Kanske också rpa på att man ringt taxi men den inte kom så kan man prata lite skit om de osv så kanske man lär känna varandra osv men att bara hoppa in i en bil hade jag tyckt ska vara ett av dom problem vi ska försöka ta bort. Detta går lätt att göra eftersom att de är bara för mig att sitta vid piren eller torget där dessa handlingar ofta begås och sedan varna dom om detta och kanske skriva ner de för mig så händer de flera gånger så får man ta ställning till detta. Kanske att jag som medlemsansvarig kan få hålla ett möte med alla medlemmar som ni gör med Krim eftersom det verkar vara en effektiv lösning när ett problem hänt flera gånger.
Alltså tycker jag att vi som ska ta hand om medlemmar ska ta ansvar för deras handlingar och vägleda dom så de gör bättre och inte straffa men ifall beteendet inte ändrats hos spelaren så måste vi ta ställning.

Vad för ansvar känner du att du skulle ha ifall du vore Medlemskap Ansvarig? hjälpa samt vägleda alla medlemmar så de kan få hjälp fort ifall något händer In game. Jag kan läsa och ta intervjuer med blivande medlemmar eftersom jag känner att det är något jag skulle vara bra på. Sen gärna få hålla koll lite på saker så allt funkar. Alltså de jag prata om innan, kolla så folk inte hoppar in i bilar dom inte ska åka i, övervaka krim lite så att dom inte säger för fula saker då jag känner att de ibland kan kryddas lite för hårt att de nästan tappar rpn och går istället på sina egna känslor de har emot ett gäng.

Hur ser din aktivitetet ut? skolschema Måndagar 08:30 - 13:50 Tisdagar 12:45 - 16:00 Onsdagar 08:30 - 14:25 Torsdagar 08:30 - 13:40 Fredagar 08:50 - 15:40 Helger brukar jag vakna 13:00 sen vara inne nästan hela dagen men några få pauser där jag pluggar, gymmar eller spelar hela dagen men går ut på kvällen för att träffa vänner. Men måndagar på eftermiddagen när inte många spelar kan jag lätt läsa igenom ansökningar. Tisdagar på morgonen kan jag göra klart de sista ifall jag inte blev klart med allt på måndagen. Onsdag lite efter skolan. Torsdag mycket tid att kolla igenom olika saker. Fredagar kan kolla lite men brukar vilja ta de lugnt och spela då för att svara så ärligt som möjligt. Men alla veckodagar kan förändras lite ifall jag behöver plugga men kommer lätt få in 3-4 timmar på måndagar, tisdagar, torsdagar och lördag och söndag. Är spontan människa så helger kan se annorlunda ut ibland med detta är de vanligaste så de är de jag kan utgå ifrån.

Har du som mål att gå med i staff teamet på Unive i framtiden? Ja

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Hoppas jag får jobba med er i framtiden!

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka