Antagen ogge | Ansökan till Medlemskap Ansvarig

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

ogge

Medlem
Meddelanden
795
Reaction score
18
Vad är ditt namn i verkligheten? Oskar

Vad heter du på discord? 0gge.

Ange ditt födelsedatum 7 April 2008

Vad var det som fick dig att ansöka till Medlemskap Ansvarig? Det som får mig att ansöka till MA är eftersom jag har tröttnat lite på RP nu på senaste tiden men jag gillar servern väldigt mycket och känner att jag vill göra mitt för att hjälpa till för de som tycker det är kul att de ska få en bättre upplevelse på servern.

Varför ska vi välja dig som Medlemskap Ansvarig? Ni ska välja mig dels eftersom jag har erfarenheter, jag har varit både MA och helper tidigare. Första gången jag var MA så var jag tillräckligt aktiv och duktig för att få förtroende att bli upphöjd till helper och jag tycker det visar på att jag har en kompetens. Ni ska också välja mig eftersom jag har en lång erfarenhet både av att vara staff men också att Rp:a jag kan tidigt märka om en person verkligen är bra för servern eller om den är lallig då jag har en lång erfarenhet. Jag är inte rädd att fatta beslut och kommer alltid att fatta de beslut som är bäst för servern. Där tror jag att jag sticker ut från andra, kanske folk som är yngre än mig också som kanske inte vågar neka folk och istället släpper in medlemmar som inte är mogna nog.

Hur tycker du att man ska bemöta andra människor? Man ska alltid bemöta andra med respekt. Som MA är det mycket viktigt att tänka på att man är ansiktet utåt för servern. Vi vill alltid att nya spelare ska få ett bra första intryck av servern så de kan känna sig trygga och vilja börja spela här. Det är också viktigt eftersom om man ser till att en person trivs här så får vi också fram personens fulla potential, medan om den inte känner sig trygg så kanske den inte vågar RP:a fullt ut och det är ju självklar inte bra.

Hur skulle du vilja påverkan betydelsen med att vara Medlem på Unive? Jag ska påverka betydelsen genom att se till att inte vem som helst kan få den. Ibland känns det som att vem som helst kan bli medlem på servern och att vi inte bryr oss någonting om hur duktiga dom är på att RP:a. Ska man vara medlem på Unive ska man också kunna bidra positivt till RP:n med roliga scenarion och alltid ge den andra parten en chans mm.

Vilka krav anser du att de som är Medlem på Unive ska ha? De grundläggande kraven är ju självklart att de ska följa reglerna och inte vara lalliga. Sedan tycker jag också att en medlem på Unive ska som sagt kunna bidra till att skapa roliga scenarion och alltid tänka på sina medspelare så att det inte bara blir roligt för en själv.

Vad för ansvar känner du att du skulle ha ifall du vore Medlemskap Ansvarig? Jag skulle känna ansvar över att våra medlemmar sköter sig. Jag skulle helt ärligt skämmas över vårat arbete om jag såg att nya medlemmar springer runt och leker rövare inne på servern. Då skulle jag undra vad vi som MA håller på med egentligen.

Hur ser din aktivitetet ut? Jag har träningar på Måndagskvällar, onsdagskvällar och torsdagskvällar. På helger kommer jag vara väldigt aktiv men även på vardagar mellan skola och träning samt de dagar då jag inte har träning. Loven kommer jag också kunna vara väldigt aktiv på. Om vi ska göra ett tidsschema skulle jag säga: Måndag: 16:00 - 19:00 Tisdag: 16:00 - 21:00 Onsdag: 15:30 - 18:00 Torsdag: 15:30 - 18:30 Fredag: 16:00 - 00:00 Lördag: 15:00 - 00 Söndag: 15:00 - 00

Har du som mål att gå med i staff teamet på Unive i framtiden? Ja

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Nej

-rep Ansökan är överlag stabil och visar på erfarenhet samt självförtroende, vilket är positivt. Du lyfter fram att du varit både MA och helper tidigare, vilket stärker din trovärdighet. Däremot finns det några saker som kan förbättras. För det första kan motivationen utvecklas mer. Att skriva att du “tröttnat lite på RP” kan uppfattas negativt, även om du menar att du vill bidra på ett annat sätt. Det kan tolkas som att du söker rollen för att du är less på att spela snarare än för att du brinner för uppdraget. Försök formulera det mer som att du vill ta nästa steg och bidra på en annan nivå. För det andra låter vissa delar något självsäkra på gränsen till nedlåtande, exempelvis när du nämner att du “sticker ut från yngre personer som kanske inte vågar neka”. Det kan tolkas som att du jämför dig med andra på ett negativt sätt. Det är bättre att fokusera på dina egna styrkor utan att indirekt trycka ner andra. Du kan även bli mer konkret i vad du faktiskt skulle göra annorlunda eller förbättra i medlemskapsprocessen. Just nu beskriver du mest hur det borde vara, men inte hur du praktiskt skulle arbeta. Språkligt är det helt okej, men några småfel och lite talspråk kan justeras för att göra det mer professionellt.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka