Linus K | Ansökan till Forum Mod

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

LKN

Icke Medlem
Meddelanden
220
Reaction score
10
Vad är ditt namn i verkligheten? Lukas

Vad heter du på discord? LKN#6519

Ange ditt födelsedatum 09 Februari 2004

Vad är det som får dig att söka till Forum Mod? Varför jag gärna skulle vilja få denna roll är för att jag vill klättra lite på denna servern. Jag började spela här i jul och märkte fort att alla som har ansvar på servern (Helpers & mod) är väldigt trevliga och verkar ha kul. Jag tror detta hade varit en möjlighet till att få känna på hur de känns att få jobba lite med unive och få hjälpa folk som har skrivit ett forum eller bara hjälpa min kollegor som läser forums så man kan underlätta för dom. Forum tycker jag är en vädligt unik grej som jag inte sätt på andra servers lika mycket eftersom dom andra brukar använda sig av tickets i dc så detta verktyg verkar intressant samt att de också kan behövas lite hjälp. De är där jag skulle komma in då och kunna hjälpa till lite i forumet så allt ser snyggt och bra ut.

Är det viktigt att en tråd är i rätt kategori? Ja. Detta är superviktigt för utan bra struktur och ordning i forumet så kan jag tycka att detta verktyg och själva principen med det försvinner eftersom ett forum ska vara enkelt att förstå och enkelt att hitta saker i. Detta är också viktigt eftersom ni på unive har behållit och satt en väldigt hög standard och om denna ska hållas uppe så gäller de att forumet är i bra kategori så att ingens reporte eller annat skulle försvinna och göra spelarna besvikna för att de tar för lång tid för oss att svara på hens text.

Får en ansökan vara kopierad? Absolut inte. Det är superviktigt att vi som jobbar med forumet alltid ska granska texten och kolla så att den inte är plagierad eftersom detta kan ju då ses som att folk kan ta andras texter för ökad chans att komma in på servern igen. Skulle detta hända vid ett flertal gånger och vi inte märker det kommer spelare sätta de i system och göra flera och flera reportes som är tagna från andra.

Finns det något du tycker som brister gällande forumsarbetet som du vill förändra? Ja. Tydligheten, forumet som de är nu fungerar bra om man arbetat med de tidigare eller behövt använda de innan men första gången jag skulle använda mig av den så hade jag de svårt att hitta till medlems ansökan vilket jag gärna hade velat försöka lösa. Jag har även hört från andra att de är svårt att hitta vilket formulär de ska skriva i som matchar deras ärende eftersom de inte finns en lång lista på alla olika formulär du kan skicka in. Så jag hade satsat på att försöka fixa en lista där alla formulär står och som länk så trycker jag på en av dom så kommer jag direkt till formuläret som passar mitt ärende. Jag hade även också velat ha någon kort och konkret text under varje formulär där de står ett exempel.

EX
Medlems ansökan (Länk)
Du som vill bli medlem och kunna ta mera jobb.
Krim ansökan (Länk)
Du som vill bli krim och kunna göra kriminella aktiviteter på Unive
Ban överklagan.
blivit bannad? då är detta formulär för dig att skriva om händelsen.

Denna lista tror jag hade bidragit väldigt mycket då allt hade varit enkelt att hitta samt att ingen hade behövt undra om de kanske finns ett bättre formulär för deras ärende eftersom de står exempel nu på vad de formuläret ska innehålla så då får man bara göra en enkelt uteslutningsmetod för att hitta de formulär som passar in på ens händelse.

Beskriv hur forumet skulle se ut om du fick helt som du ville Ta bort alla flikar där de står olika ärenden osv för då måste man kolla igenom och leta. Jag tror att en lång lista är bättre, samt att de kanske borde finnas någon exempel lista där man kan trycka på för att kunna se tidigare formulär som andra skickat om man nu vill se det men jag tror inte på de system vi har nu för att när man ska skriva en ansökan så finns de massa exempel precis bredvid och detta kan leda till att folk kanske läser andras innan de ens börjat skriva på sin egna och detta kan ta bort trovärdigheten av att den person som faktiskt skickade in formuläret skrivit allt själv. Så bättre hade de varit med den långa listen och sen när du öppnat ditt formulär kan man trycka på en exempel knapp för att få upp en random svar som kan komma från en godkänd text. De som hade varit bra med detta är att vi kan då alltid kolla om de tog hjälp av den texten eller ifall de skrivit av den eftersom de bara finns ett exempel för varje fråga.

Hur ser din aktivitetet ut? veckodagar får jag ofta in 2 timmar
helger kanske 4-5
lov beror på då vi är en aktiv familj som ofta drar på resor eller annat så svårt att säga. Men som sportlovet som snart kommer så har jag inget planerat så då skulle jag kunna ge lite tid till forumet.

måndagar lätt 3 timmar slutar tidigt
tisdag svår börjat sent slutar sent men kanske 1 timme då
onsdag lätt 3 timmar
torsdag slutar tidigt börjar tidigt här kan jag säkert få in 5 timmar.
fredag svårt att veta kanske går ut med vänner men annars kanske 6 timmar om jag väljer att ta en hemma kväll.
lördag här kan de förekomma mycket tid eller lite, men dom senaste lördagarna när de varit dåligt väder osv då har jag varit hemma hela dagen så här kan de bli 6 timmar som minst.

Har svårt att svara på denna fråga då jag är en väldigt spontan person som gillar att testa nya saker och är inte den som planerar mina dagar in detalj. Samt att jag också kommer ha prov och sånt i skola eftersom jag går mitt sista halvår nu i 3an på ekonomi och juridik linjen.

Har du som mål att gå med i staff teamet på Unive i framtiden? Ja

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Jag har ibland prov där jag måste plugga och helger som kan se helt annorlunda ut så om ni behöver en person som verkligen vet hur mycket tid de kan lägga varje dag då kanske ni inte ska gå vidare med mig eftersom tiderna jag skrev där uppe är vad jag normaltviss kan lägga men de kan bli mer eller mindre så ha det i åtanke om ni skulle vilja gå vidare med mig. Hoppas jag får jobba med er snart!

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka