Ej Antagen Miracle. | Ansökan till Forum Mod [Hugster]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Miracle.

Aktiv Medlem
Jobbstyrning
Meddelanden
571
Reaction score
30
Vad är ditt namn i verkligheten? Yamen

Vad heter du på discord? miracle05_

Ange ditt födelsedatum 11 Mars 2005

Vad är det som får dig att söka till Forum Mod? Jag söker till Forum Mod eftersom jag vill bidra till en trygg, respektfull och engagerande miljö på plattformen. Jag trivs med att hjälpa andra, lösa konflikter och se till att diskussionerna håller en konstruktiv ton. Rollen skulle ge mig möjlighet att använda både mina kommunikativa färdigheter och mitt intresse för att skapa en positiv gemenskap.

Är det viktigt att en tråd är i rätt kategori? Ja, det är viktigt att en tråd ligger i rätt kategori för att underlätta för användare att hitta relevant information och hålla forumet organiserat. Det gör diskussionerna mer strukturerade och ökar chansen att tråden får rätt målgrupp och svar av personer med rätt kunskap.

Vad innebär det att en ansökan är "plagierad"? En plagierad ansökan är en ansökan i vilken text, ideer eller meningar ägnats att ha kopierats från någon annan och de presenteras som dina egna utan någon bekräftan, referens eller källhänvisning. Detta inte bara att man luras själv och reglerna utan också kommer det inte att ge någon riktig input från den som ansöker själv och då får man AUTO NEKAD på sin ansökan.

Finns det något du tycker som brister gällande forumsarbetet som du vill förändra? Jag tycker att en brist är att vissa trådar får ligga kvar länge i fel kategori eller med otydliga rubriker, vilket gör det svårare för användare att hitta relevant innehåll. Jag skulle vilja införa snabbare moderering och tydligare riktlinjer för trådrubriker och kategorisering, så forumet blir mer strukturerat och lättnavigerat.

Beskriv hur forumet skulle se ut om du fick helt som du ville Om jag fick helt som jag ville skulle forumet vara välorganiserat med tydliga kategorier, informativa rubriker och ett konsekvent modereringsarbete som snabbt hanterar felplacerade eller stötande inlägg. Det skulle finnas en vänlig och hjälpsam stämning, där alla känner sig välkomna att delta och lätt hittar relevant information.

Hur ser din aktivitetet ut? Mån - Sön (10:00 - 20:00) - (16:00 - 00:00) eller (18:00 - 03:00)

Har du som mål att gå med i staff teamet på Unive i framtiden? Ja

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Nej Tack! Mvh Yamen //Miracle

Nekad. AI skriven text.
Tänker ge ett exempel där det är tydligt AI skrivet.

Är det viktigt att en tråd är i rätt kategori? Ja, det är viktigt att en tråd ligger i rätt kategori för att underlätta för användare att hitta relevant information och hålla forumet organiserat. Det gör diskussionerna mer strukturerade och ökar chansen att tråden får rätt målgrupp och svar av personer med rätt kunskap.

Målgrupp har absolut ingenting med Unives forum att göra, varken spelare eller trådar. Målgrupp är inte alls relevant om en tråd ska placeras i rätt kategori eller inte.

Exempel på logiskt svar:
Ja det är viktigt att placera trådar i rätt kategori, främst för att staff teamet enkelt ska kunna hitta gamla trådar som blivit relevant för dem. Exempelvis om en staff medlem letar efter en specifik tråd tillhörande ban överklagan, då är det viktigt att den är placerad rätt så att staffen faktiskt kan hitta tråden.
Samt så skapar det även en stor röra på forumet och dess arkiv/kategorier. Exempelvis om överklagningar och staff ansökningar låg i samma arkiv blir det svårare att granska äldre ansökningar.

Lägger även till att det används ord som nästan enbart används av AI.

Om du känner att detta är felaktigt kontakta mig gärna på discord (@hugge.1337). Kom gärna med något som stärker att det inte är AI isåfall.

Mvh Hugster.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka