Limpann6 | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

liam

Icke Medlem
Meddelanden
117
Reaction score
3
Vad är ditt namn i verkligheten? Liam

Vad heter du på discord? Liam#2123

Ange ditt födelsedatum 24 Maj 2007

Ungefär hur ofta är du inne, vilka tider? måndag 15.00 till typ 22.00. tisdag 14.50 till 22.00. onsdag 14.50 till 22.00 torsdag 14.50 till 22.00. fredag 14.00 till typ 04.00 lördag typ 11.00 till 02.00 söndag 11.00 till 22:00

Vad är det som får dig att söka till Staff? 3. Vad innebär det att vara staff? Det innebär att kolla så alla följer reglerna. Hålla koll på servern. Men det viktigaste är att kunna commands och hur man beter sig, det är jag bra på. Man ska också vara aktiv, mogen för sin ålder och ha en vilja att hjälpa till. Du som staff ska kunna commands vara aktiv och kunna ta kritik. Du ska ha litet ansvar i discorden och vara snabb i reports och support. Du ska sprida kärlek visa ett välkomnande till alla och visa respekt mot alla. Vi gör så att servern mår bättre och att det är en rp server. Vi kan ibland spectate någon och se lall eller rdm osv. Då går vi till dom och säger att det inte är okej och att dom ska sluta med det, ger dom varning och sen gör det för rp nivåns skull. Då du går på report ska du vara vänlig, du ska visa respekt och du ska visa att denna stad är fin och trygg, vi staffs finns för att hjälpa er som behöver hjälp. Det behövs bara att skicka in en report så kommer vi, och vi ska visa ett stort välkommnande till servern så alla trivs i denna RP

Vad skulle du säga att du skulle vilja jobba för att utveckla på servern? Om jag då blir trainee kommer jag att underlätta mycket jobb som andra håller på med, och det kan t.ex. vara att specca, kolla forumet eller ta personer som sitter i väntrum och mycket mer! Jag skulle vilja vara med att utveckla ett bra gemenskap och så att alla i servern kan skapa ett bra samband med varandra för att undvika samtliga bråk, tjafs och annat. Jag vill utveckla och försöka vara med att göra så folk höjer sin RP nivå, inte är här för att lalla och inte bara spelar för att förstöra för andra. Det finns folk som blir påverkade när folk inte sköter sig, det påverkar ju omgivningen och hela RPandet vilket inte är så bra, med det vill jag utveckla och göra så att detta inte sker och jag anser att detta är ett av de viktigaste punkterna att hela tiden komma ihåg. Det är som sagt ett stort Community med mång aktiva spelare vilket gör så att man kommer behöva jobba hårdare eller mindre vissa dagar. Och om det är många som spelar just vid ett tillfälle på dagen så är det bra om det är många på Staff teamet och samtliga trainees som ska vara aktiva för att göra så att servern håller sig ren från trollare, lallare. Men såklart kommer det ju finnas folk som kommer klaga oavsett vad man gör, hur man gör något. Det finns som kommer vilja förstöra och påverka en negativt, men då är det bara att ta det som det kommer, man måste komma ihåg att alltid behålla lugnet (inte spåra ur) det gör bara situationen sämre och större.

Hur länge har du spelat på Unive? Vet inte exakt

Har du några tidigare erfarenheter? Ja! Jag har varit staff i en annan server så att jag kan säga att jag har rätt mycket erfarenheter så jag kan alla commands och regler och det.Men spelar inte på den längre

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon? kick (id) (anledning) för att sparka någon från servern och kan användas som en varning.
/svban (id) (anledning) för att banna personen i 60 minuter.
/sqlban (id) (längden på bannen) (anledning) För att banna personen i så lång tid som du skriver.
/sqlunban (speciellt id som kallas hex-id) för att kunna ta bort någons ban.
/giveitem (id) (föremål) (antal) för att ge en spelare ett föremål.
/noclip för att noclipa
/tpm för att kunna ta sig till sin markör.
/bring (id) för att kunna dra en person.
/spec (id) för att kunna specca någon
/setjob (id) (jobb) (rang) för att kunna ge någon ett jobb.
/announce för att kunna skriva ett viktigt meddelande till alla
/sqlsearch (steamnamn tror jag) för att kunna ta reda på någons hex-id
/sqlbanoffline [permid] [Dagar] [Anledning]
/addkey (namn) spawnar in nyckel
/skin /id) Ger skin
/revive (id) återupplivar person
/setjob (id) (jobb-namn) (rang) Ger personen jobbet ingame t.ex vianor
/ooc-skriver i OOC chatten
/sv- skriver i servervakt chatten
/sc- skriver i staff chatten
/givemoney (id) (pengar) för att kunna ge någon pengar men det ska jag inte göra utan någons större ranks tillstånd.
/dv för att kunna ta bort en bil. Man kan också använda t.ex. 5 efter dv och då dvar man en större yta.
/goto (id) för att gå till någon.
/who (id) för att kunna se om personen är Tex. Krim, medlem.
/freeze (id) för att kunna frysa en person så den ej kan röra sig
/unfreeze (id) för att kunna göra en spelare till rörelse igen efter frysning
/clearinventory (id) tror jag för att kunna rensa någons inventory.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Kriminell, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Jag skulle kunna göra vad som helst men helst jobba inom Krim eller donation

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Nej tror jag har berättat allt

Tillbaka