Nekad LimpanJR | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

LimpanJR

Medlem
Jobbstyrning
Meddelanden
92
Reaction score
6
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199043090704/

Ditt Hex-ID: 1100001408a9910

Vad är din discord tagg? limpanj

Vem var det som bannade dig? Philip320

Bild på banmeddelande: Skärmbild (1).png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag vill börja med att be om ursäkt för mitt agerande som ledde till att jag blev bannad från Unive. Jag använde mig av otillåtna program/fusk, vilket var ett stort misstag. Jag inser nu att detta förstörde spelupplevelsen för andra och bröt mot serverns regler som alla spelare förväntas följa. Det var aldrig min avsikt att sabotera eller förstöra för någon, men jag förstår att mitt beteende ändå fick den effekten. Jag tar fullt ansvar och lovar att det inte kommer att hända igen om jag får en chans till.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Innan min ban spelade jag som en kriminell karaktär på Unive. Jag var mitt uppe i ett rollspel där jag och några andra planerade och utförde olika brott, som rån och droghandel, vilket var en del av min karaktärs bakgrund. Rollspelet var intensivt och vi försökte göra det så realistiskt som möjligt. Under en av dessa situationer använde jag dock otillåtna hjälpmedel/fusk för att få en fördel, vilket jag nu förstår förstörde själva poängen med RP och gav mig en orättvis fördel gentemot andra spelare. 320 fick kännedom om detta, och kort därefter blev jag bannad från servern. Jag inser i efterhand att det jag gjorde inte bara bröt mot reglerna utan också förstörde stämningen och spelupplevelsen för andra. Jag tar fullt ansvar för mitt agerande och ångrar djupt att jag lät mig själv gå den vägen.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag vill börja med att säga att min ban från Unive inte var felaktig. Jag är medveten om att jag bröt mot reglerna genom att använda otillåtna hjälpmedel under mitt rollspel som kriminell karaktär, och jag tar fullt ansvar för det som hände.
Jag ångrar mitt agerande och inser nu hur det påverkade andra spelare och serverns gemenskap. Jag vill därför be om en ny chans, inte för att ursäkta det jag gjort, utan för att visa att jag kan spela på ett regelrätt och respektfullt sätt. Min ambition är att bidra positivt till servern, delta i bra RP och vara med och lyfta fram Unive RP som en rolig och rättvis plats för alla.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Tidigare har jag blivit bannad för FearRP och FRP. Efter de avstängningarna tog jag mig tid att läsa igenom reglerna noggrant och ansträngde mig för att förbättra mitt rollspel. Jag lärde mig då vikten av att alltid sätta RP och spelupplevelsen för alla spelare i första hand.

Den här gången förstår jag att jag gjort ett nytt och allvarligt misstag, och jag ångrar det verkligen. Jag vill nu be om en ny chans – inte för att bortförklara mitt beteende, utan för att visa att jag kan spela på ett regelrätt sätt och vara en positiv del av servern. Om jag får återvända kommer jag att fokusera på att bidra till bra RP, följa reglerna till punkt och pricka, och vara med och lyfta fram Unive som en rättvis och rolig server för alla.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? I efterhand inser jag att jag borde ha spelat helt utan otillåtna hjälpmedel och istället lagt fokus på att skapa mer kreativt och engagerande RP. Till exempel, istället för att använda fusk för att vinna konfrontationer, hade jag kunnat planera rån och kriminella aktiviteter mer strategiskt – genom att samla information, samarbeta med andra spelare och bygga upp spänningen steg för steg.
Vid en polisjakt hade jag kunnat använda smarta flyktvägar och improvisera dialoger som gav jakten mer djup och underhållning, istället för att låta den sluta snabbt på grund av otillåtna fördelar. Även i situationer där min karaktär riskerade att förlora, hade jag kunnat spela ut det på ett sätt som skapade bra scener för alla inblandade – som att förhandla, ge efter i rätt läge eller skapa oväntade vändningar i storyn.
Om jag hade gjort detta hade jag inte bara följt reglerna, utan också bidragit till roligare och mer minnesvärda RP-upplevelser för både mig själv och andra spelare.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har lärt mig mycket efter min ban. Jag har insett att RP inte handlar om att alltid vinna eller ha kontroll, utan om att skapa en gemensam berättelse där alla spelare får vara delaktiga. Jag förstår nu att reglerna finns för att skydda spelupplevelsen för alla, och att även små regelbrott kan förstöra för många. Jag har också lärt mig att tålamod, kreativitet och kommunikation är nycklarna till bra RP. Om jag får en ny chans kommer jag att använda den lärdomen för att alltid spela på ett sätt som följer reglerna och gynnar gemenskapen.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja det gör jag

Hej LimpanJR

Jag kommer ge dig ett exklusivt erbjudande till unban, efter skadan som du orsakat på servern och även med tanke på riskerna så kommer vi att erbjuda en deal på summan 3,000kr för en unban här på Unive. Om du inte är intresserad, vänligen skapa inte en ny överklagan. Det är inte förhandlingsbart det är detta som gäller

Detta kommer även vara det enda sättet att få bort din ban

Mvh Lunify

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka