Ban-referens
fivem-fansen-841 — FiveM, Utgår 2026-03-12
Anledning: skjuter på motorväg mitt i stan
Visa på portalen →
Berätta vad som hände Jag åkte tillsammans med en kille från mitt gäng i GS. Efter att vi hade pratat en stund kom det fram att vi ligger i krig med varandra. När vi hoppar ur bilen riktar vi vapen mot honom. Han sitter på en cross och är helt inboxad, men väljer ändå att köra därifrån trots att han har vapen riktade mot sitt huvud.
Istället för att stanna eller spela ut situationen kör han iväg till områden där man tydligen inte får skjuta. Jag tycker det är väldigt tråkigt att det blivit så här, eftersom det gör att folk kan utnyttja greenzones för att undvika konsekvenser. I praktiken innebär det att man kan campa eller bara ta sig till en motorväg eller annan skyddad plats för att i princip bli odödlig.
Det förstör mycket av rollspelskänslan. Om någon redan är i en hotfull situation med vapen riktade mot sig borde man rimligtvis behöva spela ut den situationen, istället för att bara köra till en plats där reglerna gör att inget kan hända.
Ser man på det ur ett realistiskt perspektiv så hade det i verkligheten absolut kunnat uppstå en skottlossning till exempel i en tunnel på en motorväg där det inte finns några civila i närheten. Därför känns det konstigt att sådana platser automatiskt ska göra en helt säker, särskilt när situationen redan har börjat någon annanstans.
Tar du ansvar för det du blev bannad för? ja
Vad har du lärt dig och vad skulle du göra annorlunda? att inte skjuta på en motorväg
Varför ska vi ge dig en till chans? för jag kom tillbaka till krim rpn efter ett långt tag och det har kommit väldigt många nya regler
Har du läst våra regler? Ja
Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja