Nekad Liam2007 | Polismyndigheten Ansökan [Zepta]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Liam2007

Icke Medlem
Meddelanden
2
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 27 September 2007

Vad heter du på discord? FiveM#4698

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 127 timmar

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? minst 6 timmar

Hur ofta kommer du vara inne? 7/7 dagar i veckan

Hur många timmar har du på FiveM? 127 timmar

Vad heter du? Liam Bergman

Hur gammal är du? 20 (2001)

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att mitt mål är att streama Unive som polis och bli känd. Det kommer säkert inte hända att jag blir känd men jag älskar att följa regler och jag älskar att RP:a som en hjälpare i staden.

Varför ska just du bli anställd? Om jag blir polis kommer jag att stoppa alla kriminella och så kommer jag att göra denna server till #1 server och den mest seriösa servern i FiveM. Jag är mogen och lallar inte. Jag har också mycket erfarenhet från andra servrar som jag spelade som polis tex Snöstaden. Jag är också en social person och jag är jätte energisk, jag jobbar extremt bra under stress och jobbet kommer alltid först. Jag kan ta kritik från andra och omvandla det till positiva grejer. Jag lär mig snabbt saker och jag är alltid öppen för att lära mig nya saker.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) styrkor:
Jag har mycket erfarenhet från andra servrar som jag körde som polis.
Jag kan alla menyer och hur man använder dom.
Jag är snäll mot alla och jag gillar att spela med alla.
jag är en bra förare i trafiken
jag kan samarbeta bra med andra
jag kan jobba under stress
jag kan hantera vapen bra då jag har jägarlicens.

svagheter
Jag är lite blyg.
Jag är lite fattig jag har bara 200k.
Jag har kompisar som är kriminella.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Ja, jag har spelat som polis på andra servrar tex snöstaden Roleplay och RideorDie RP. Och det gör att jag vet alla menyer och hur man använder dom.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Först så informerar jag min andra kollegor i radion om att jag har stannat ett fordon och berättar var jag befinner mig och regummerat på bilen ifall han skulle lyckas fly eller något liknande. Jag går fram till bilen och frågar han " vet du varför jag stannade dig" om han svara nej så säger jag " du körde alldeles för fort" Sen ber jag min kollega kolla upp registreringsnumret så att bilen står på han. Sen ber jag han kliva ut ur bilen för att fråga om han har körkort eller ej, i detta fall hade han inte det så jag sätter han i handfängsel och söker igenom han så att han inte har några olagliga saker på sig. Sen ringer jag dit en bärgare som kan ta hand om den stulna bilen. Sen tar jag med han i polisbilen och kör han till stationen och tar med han på förhör och därefter ger jag honom fängelse om det var det domstolen kom fram till.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Först så letar jag efter en plats där jag är säker på och direkt efter så informerar jag direkt till radion och förklarar precis vad som hände och vart vi är samt berätta hur bilen såg ut och registreringsnummer, efter jag har gjort det så tittar jag om det är säkert och gå ut på platsen där min kollega ligger och går fram och börjar och titta vart han är skadad och hjälpa till och stoppa blödning eller något annat. Jag stannar kvar på platsen och försöker hjälpa min kollega så gott det går tills det kommer ambulans och extra enheter till platsen.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Först så tar jag position och väntar in andra poliser att anlända till platsen och jag står på ett säkert avstånd för att jag är aspirant och jag ska inte göra något efter som att jag fortfarande lär mig och inte gått klart min utbildning så jag stannar vid typ en bil och tittar hur poliserna gör och kanske i bästa fall hjälper till om inte polisen har tillräckligt med resurser.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag kliver ur bilen fort och tar fram mitt tjänstevapen och skriker att personen ska lägga sig ner och jag använder mig inte utav elpistolen på grund av att en elpistol fungerar inte vid varenda personen och kanske inte hjälper vid denna situation som är ganska allvarlig för personen kan göra illa med kniven han har så jag använder mig utav pistol bara för min säkerhet samt medborgarnas säkerhet. Om han springer mot mig så avlossar jag ett skott.

Förklara vad radiodisciplin innebär. radiodisciplin är att man ska använda radion på rätt sätt och inte sitta och prata om onödigt skit i radion som kan också förstöras andra viktiga information.

Vad betyder våldstrappan? Vålds trappan är ett system för vilket våld man ska använda beroende på situation och hur den tilltalade reagerar.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka