Ej implementerad lexty | Kriminell Förslag [Complain]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

lexty

Icke Medlem
Meddelanden
21
Reaction score
8
Berätta om ditt förslag Låt folk vara hur många gäng som helst i olika scenarion.

På vilket sätt är det en förbättring? Enligt mig så stryper ni rpn extremt mycket när ni går ut med att man enbart får vara sin allians och gänget i ett krig, scenario, stormning etc.

Varför skulle man inte få göra det? Visst att det kanske inte är så roligt för motparten att ha 3 olika gäng som sammarbetar emot sig.

Men då får man även tänka på att dessa personer har gjort nåt för att få alla emot sig. Saker händer inte oprovocerat och om ni ska strypa antalet gäng/personer man kan vara emot varandra så blir det bara tråkigt.

RPn måste vara fri. Av vad jag tror så samarbetar oftast kriminella gäng/nätverk IRL med varandra när de vet att båda har en vinning utav det.

Så, Enligt mig borde ni ta bort den regeln då jag tycker att den är lite oväsentlig.

Länkar och annat material som visar förslaget: .

-Rep. Håller med dig i frågan men det kommer tyvärr inte funka här då många av gängen inte är mogna nog/tar ansvar nog och fokuserar tillräckligt på rpn för att detta ska funka bra. Folk kommer blanda in dra in onödigt många gäng i småsaker bara för att de kan. Det kommer inte bli rolig to för någon när det kommer 3 gäng mot 1 bara för de stulit/kidnappat något. Det kommer leda till stora skjutningar, indragna roller och bans.

Vi har gjort rpn extremt fri jämfört med vad den var för 4-6 månader sen. Man behöver inte ansöka till NÅT förutom fritagningar just nu. Förut behövde du ansöka om ALLT, det är strypt rp om något. Men att tillåta krig som kommer eskalera är inte samma sak. Jag vet inte om du kommer ihåg men för några månader sen så hade vi det så kallade grovestreet kriget. Minns du det? Den gången ditt gäng till och med blev nedstänkt. Ett krig som eskalerade för just denna anledning som du vill helt släppa fri. Förstår inte hur det går ihop.

Vi har gjort rpn extremt fri jämfört med vad den var för 4-6 månader sen. Man behöver inte ansöka till NÅT förutom fritagningar just nu. Förut behövde du ansöka om ALLT, det är strypt rp om något. Men att tillåta krig som kommer eskalera är inte samma sak. Jag vet inte om du kommer ihåg men för några månader sen så hade vi det så kallade grovestreet kriget. Minns du det? Den gången ditt gäng till och med blev nedstänkt. Ett krig som eskalerade för just denna anledning som du vill helt släppa fri. Förstår inte hur det går ihop.
Fast nu snackar vi om 2 olika saker här. Det där vi blev nedstängda för var inget krig mellan många gäng.
Det var ett scenario mellan många gäng som spårade ur.

Samt att det eskalerar inte alltid ur. Och om det gör det tar ni givetvis åtgärder, Men tänker bara att man bör inte strypa folk från att samarbeta med olika gäng i krig.
Samt att det blir lite enformigt att man alltid krigar med sin allians eller sitt egna gäng.

Samarbeten mellan olika gäng i krig bör vara okej, sköter man det snyggt kommer det inte eskalera.

Fattar inte ens hur du kan säga att de stryper krim rpn, man behöver inte ens ansöka för något allt ska bara utgå från suntförnuft. Sen om massor med gäng ska samarbete och de blir krig blir de som en blodbad och allt kommer bli kaos

”Allt kommer bli kaos”
Hur vet du det?
Man måste sluta dra alla över en kant och kollektivt bestraffa folk.
Ge alla en möjlighet att kunna samarbeta med gäng i krig, Om de inte sköter sig så vidtar man åtgärder på de.

Det är en bättre lösning från att säga till alla gäng ”Ni får enbart vara eran allians och erat gäng i krig”.

Det kommer inte gå att släppa på att låta hur många som helst göra vad som helst. Krim ren just nu är redan så kaosartad, det kommer inte bli bättre ifall vi släpper på det.

Det kommer inte gå att släppa på att låta hur många som helst göra vad som helst. Krim ren just nu är redan så kaosartad, det kommer inte bli bättre ifall vi släpper på det.
3 gäng borde man iallafall få va typ

3 gäng vs 3 gäng motsvarar 48 x 2 personer vilket kommer bli ett krig på ca 100 personer. Verkar det helt rimligt på en rp server
Rimligt och Rimligt. Ett kriminellt nätverk irl är runt 400-600 personer.
Det är bara kolla på MC kulturen också.

Fattar hur ni tänker, Men på ett sätt så tror ni att detta kommer orsaka kaos i Krim rpn.

Som sagt, Ge folk en chans. Kan man inte ta den chansen, Så kommer givetvis konsekvenser.

3 gäng vs 3 gäng motsvarar 48 x 2 personer vilket kommer bli ett krig på ca 100 personer. Verkar det helt rimligt på en rp server
Sen som sagt, Tror du missförstått det jag skrev lite.

Jag snackar inte om att man ska samla alla ens vänner och gäng man känner och hoppa på ett gäng för att man kan.

Det jag menade var om tex, Gambino Family hade gått och rånat 3 gäng på Humane Labs.

Varför ska inte de 3 gängen som blev rånade gå ihop tillsammans och försöka få tillbaka de blivit rånade på av Gambino Family.

Så det skapar också en Social RP.

Måste nog hålla med en del på vad lexty säger men även du @Limpis . Det finns många nätverk, majoriteten av alla nätverk har över 500 medlemmar. Nu är servern liten om vi ska jämföra allt med irl. Jag har då ett förslag till detta. Ifall ni ökar antalet på hur många man får vara i ett gäng eller inte alls lägga någon gräns bara det går under suntförnuft så kommer det flesta scenario gå mycket bättre och man vid en tidpunkt kommer inte ens alls behöva sin allians.

Ifall gäng inte hade någon gräns på hur många man får vara ökar det även realism. Hur realistiskt är det att ha 15+ gäng på en RP server? Speciellt när majoriteten väljer namn som man får fram från tiktok. Ifall dessa gäng istället blir 8-10 större gäng så kommer man faktiskt kunna äga territorium och skapa ännu större scenarion. Man kommer även inte behöva ha någon allians som hjälper egentligen.

jag håller faktiskt med på det lexty säger ge folket en chans att visa att dem kan klara av de. men självklart att om det inte funkar så blir de ju inget mer.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka