Leni | Räddningstjänsten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Leni

Icke Medlem
Meddelanden
2
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 12 September 1996

Vad heter du på discord? Leni#9143

Är du whitelistad? Nej

Hur många timmar har du på FiveM? Cirka 4500 timmar

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? Cirka 6 timmar per dag

Hur ofta kommer du vara inne? Varje dag

Hur många timmar har du på FiveM? Cirka 4500 timmar på 2 konton

Vad heter du? Leni

Hur gammal är du? 25

Har du B och C-Körkort? Ja

Varför ska du bli anställd? Varför jag ska bli anställd är för att jag med mina 5 år inne i räddningstjänstens yrket så har jag lite mer erfarenhet än vad andra personer kan ha i Branschen

Varför ska du bli brandman? Anledningen nr 1 att vara brandman är att tjäna andra. Även om de är utbildade i att fatta kloka beslut och förbereda sig för nödsituationer, vet brandmän att risken för personskada eller till och med dödsfall finns vid varje samtal. En karriär som brandman är definitivt ett sätt att visa omsorg för andra dagligen.

Tidigare erfarenheter inom räddningstjänsten? Mina tidigare erfarenheter ifrån andra städer är ganska långa med mycket hårt arbete bakom de. Jag har varit Räddningstjänst CHEF 2 gånger samtidigt har jag varit sjukvårdare i den eller andra städer runt om i Sverige.

Vad är radiodisciplin och hur ska man bete sig i radion? kommunikation mellan vården och polisen kontroller är en process som är avgörande för en säker och effektiv kontroll på vägen. Brandmän och sjukvårdare måste rapportera sin situation, avsikter och förfrågningar till den registeransvarige på ett tydligt och otvetydigt sätt; och den registeransvarige måste svara genom att utfärda instruktioner som är lika tydliga och otvetydiga. Kommunikationsprocessen är viktig och måste vara framgångsrik även under de svåraste förhållandena. God radiodisciplin är avgörande för denna process.

Du får larm om brand, vad gör du då? Evakuera omedelbart byggnaden kollar genast utgångarna ifrån byggnaden. Försöker få kontroll på spridningen av brand och rök

Du får larm om en trafikolycka, hur ska du agera när du kommer fram på platsen? När en olycka har inträffat är det bra att veta vad du kan göra för att hjälpa. Kom också ihåg att alltid respektera hinder som står framför dig. kollar hur personen mår eller personerna kollar om dom är klämda eller om de läcker bensin eller någon vätska ifrån fordonet. Samtidigt pratar jag med ambulansen hur personerna mår om dom känner nån skada eller nått liknande.

Har du några andra frågor? Faktisk inte men tack endå

+rep hade passat till yrket, vi behöver mer inom räddningstjänsten

Vidare till muntlig intervju! Kontakta mig i pm när det passar att ha en muntlig intervju!

Tillbaka