Nekad lelle3232 | Ban Överklagan [Ankan]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

lelle3232

Icke Medlem
Meddelanden
55
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199874834277/

Ditt Hex-ID: steam:1100001721dff65

Vad är din discord tagg? lelle3232

Vem var det som bannade dig? 9Ankan

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-12-30 211503.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Brist på social rp.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag befann mig på östra motorvägen åkte runt lite bara och kolla vad som sker i staden såhär sent på natten. Jag ser då att en person jag har konflikt med sen tidigare skriver i twitter så jag väljer då att skriva till han och vi börjar hetsa mot varandra över mobil så tillslut bestämmer vi en mötes plats att mötas upp på. Jag anländer till platsen och jag ser att hans bil står där så jag åker fram och han börjar åka framåt så jag följer då med. Jag frågar om det är han och han svarar ja, så jag väljer då att hoppa ut för att markera jag åker iväg och ser att dom följer efter och när jag redan har riktat är det försent så jag hoppar ut och lägger ett skott och sedan tar mig därifrån. Jag åker runt vid securitas och blir indragen i staffsamtal där jag då blir tillkallad till support. När jag kommer till support så visar dom mig klippet där jag hade gjort regelbrott, där och då förstod jag inte dom exakt men nu fattar jag efter jag tänkt efter att jag var riktigt osocial och inte skapade ett bra scenario.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag anser inte att bannen var helt felaktig, men jag tror att situationen delvis grundade sig i ett missförstånd och stress i stunden. Mitt agerande höll inte den nivå av social rp som förväntas, och jag förstår varför det uppfattades som regelbrott. Samtidigt hade jag kunnat hantera situationen bättre genom tydligare kommunikation och mer utvecklande rp. Jag tar ansvar för min del och har lärt mig av händelsen.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Ja. Tyvär har jag blivit bannad här ett par gånger och det är inget jag är stolt över, har haft en riktigt dålig historik på senaste och den ska jag försöka se till att ändra på. Jag har tagit lärdom av mina senaste bans genom att reflektera över vad jag gjort fel och varför det ledde till regelbrott. Jag har läst igenom reglerna igen, och jag ska lägga mer fokus på social rp framöver. Och förstått att man ska ge situationer mer tid, kommunicera tydligare och spela mer realistiskt. Sedan dess har jag blivit mer eftertänksam i pressade situationer och tänker igenom mina handlingar innan jag agerar. Mina tidigare bans har gjort mig mer medveten om mitt ansvar som spelare och hjälpt mig att utvecklas till en mer mogen och rp fokuserad spelare.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Kommunicera tydligare och mer under detta scenariot, ge scenariot mer tid och utrymme samt spelat mer realistiskt och ha ett konsekvens tänk. Jag hade också kunnat göra annorlunda genom att ta det lugnare i situationen och ge rp:n mer tid att utvecklas. Jag borde ha kommunicerat tydligare med motparten, ställt fler frågor i rp och anpassat mitt agerande efter situationens allvar. Istället för att försöka lösa situationen snabbt borde jag ha fokuserat på att vara realistisk och social. Jag hade även kunnat avbryta mig själv och tänka igenom om mitt agerande verkligen följde reglerna för social RP innan jag fortsatte.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har lärt mig något av denna ban. Den har fått mig att inse hur viktigt det är att hålla en hög nivå på social RP och att alltid ta mig tid att utveckla situationer genom kommunikation och realism. Jag har förstått att stress eller snabba beslut inte är en ursäkt för bristande rp, och att mitt ansvar som spelare är att bidra till en bra upplevelse för alla. Jag ser denna ban som en tydlig lärdom och något som kommer påverka hur jag spelar framöver.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? yes

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka