Ej Antagen leffe23 | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

Votes: 0 0.0%
  • Inget stöd

Votes: 0 0.0%

• Totalt antal väljare
    0
  • Omröstningen stängd .

leffe23

Medlem
Meddelanden
9
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Linus

Ditt discordnamn: leffe23

Ange ditt födelsedatum 14 April 2010

Varför ska just du bli staff? För att jag ser dagligen folk som begår reglebrott och inte kunnat göra något åt det. Detta vill jag ändra på. RP:n har blivit betydligt mycket sämre den sista tiden. Jag vill göra någonting åt detta. Jag vill ge åtgärder på de som begår regelbrott och om det behövs prata i support. Jag är kriminell och den regeln jag sett som brutits mest är fear rp. Tex man blir nedskjuten och folk riktar på en men man ändå skjuter tillbaka. Detta är helt oacceptabelt. De e så sjukt dålig rp enligt mig. Man skulle ju aldrig göra något liknande irl direkt. Om folk gör det tar jag åtgärder.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Krim rp. Det jag sett från min sida iallafall.
- De flesta bryter mot social rp, fair rp, powergaming, sunt förnuft och den jag sett näst mest ooc ingame.
- Polisen rp är också kass. De bryter mot regler hela tiden. De pittar de rpar inte på skador. De fear rpar. Polisen åker också till gänghus och leker maxad.
- Social rp. De flesta gäng är så kallade "skottar gäng" de bara skjuter hela tiden och söker konflikter hela tiden utan anledning. De skjuter 99.99/100 de gångerna de egentligen kunnat kidnappa.
- Och det här med powergaming. De flesta skriver typ /me ont och sedan åker iväg efter flugit 300m. Orealistiskt.
- Och en annan sak med att folk sänker sina bilar så däcken sticker igenom så bilen går snabbare, så grov powergaming.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag ska ta support och snacka med de med andra helpers. Speccande är viktigt och banna är viktigt om det behövs. Med speccandet syftar jag mest på skottlossningar och green zones. Regelbrott går typ i generna eller imationslärning typ. De flesta tänker såhär, han fick ingen ban av detta då kan jag väll göra samma sak. Men nej det kan man inte. Det är det som är problemet med rp:n.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Viktigaste saken är att vara trevlig såklart mot alla. Såklart om de gör något riktigt dumt eller upprepar saker blir man ju såklart arg. Detta är viktigt så alla känner sig trygga och att de kan öppna sig till andra. Ifall de lallar tex mask på allmän plats, åker med cykel på sjukan. Om de gör det bannar man eller gör /m (id) tex sluta nu annars åker du på den. Om det är en ny person ska man vara snäll mot den och ge de en varning och berätta hur man ska göra så att man rpar bra. Så de har en bra tid på Unive.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Skola, plugg och träning först. Sedan staff arbete och rp.

Hur länge har du spelat på Unive? Sedan 30 december 2024

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja. Jag var det förut när skolan var igång men då hade jag inte tiden för staff arbetet. Men nu under sommarlovet har jag det! Så jag är redo på en ny chans!

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Kriminell.

+rep han förtjänar att bli staff han var det tidigare och var den bästa staffen då

Tillbaka