Kroken | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Kroken

Icke Medlem
Meddelanden
69
Reaction score
13
Vad är ditt namn i verkligheten? Linus Nilsson

Vad heter du på discord? Kroken#5161

Ange ditt födelsedatum 26 November 1999

Ungefär hur ofta är du inne, vilka tider? Varje dag minst 5 timmar beroendes på träningar/jobb, tränar 2 ggr i veckan (mån&ons 20:30-22:00)

I nuläget,
Måndag: 10:00 - 16:00 . 22:30 - 24:00
Tisdag : 12:00 - 18:00
Onsdag : 10:00 - 16:00 (beroendes på om jag jobbar) . 22:30 - 24:00
Torsdag 12: 00 - 20:00 (beroendes på om jag jobbar)
Fredag : 10:00 - 16:00 . 19:00 - 24:00
Helger varierar pga matcher eller andra irl saker som skall skötas men försöker i alla fall vara inne minst 4 timmar lör&sön.

Vad är det som får dig att söka till Trainee? Det som får mig att vilja söka till Trainee är att jag ser potential i alla människor på servern och vill vara en del i utvecklingen på servern och se till så att alla gör det dom ska och sköter sig när de är inne och rollspelar på Unive. Jag har spelat på servern nu i snart 7 månader och hunnit lära mig mycket på den tiden jag varit här, både RP-mässigt men även hur en server skall och borde skötas. Jag tror att med den erfarenhet jag har och den pedagogiska sida som jag har skall kunna bidra till ett professionellt och passionerat arbete som kan hjälpa detta community att växa ännu mer.

Jag är just nu servervakt och har med det även där fått lite mersmak för underhåll av servern och liksom se till så att alla sköter sig men även att hjälpa folk som behöver hjälp och det är något jag brinner för, att hjälpa till. Så att få en chans som Trainee hade varit ett sätt för mig att utvecklas som person också. Känns inspirerande att jobba med servern mer än vad man gör just nu, då jag själv tröttnat lite på själva RP-andet i sig skulle jag vilja jobba mer med specc-arbete och sånt som ingår i Trainee arbetet. Har även varit Trainee innan så har bra koll på uppgifterna och vad som skall göras.

Vad skulle du säga att du skulle vilja jobba för att utveckla på servern? Jag skulle vilja jobba mycket med speccarbete för att uppehålla en bra rp-nivå och se till så att alla sköter sig på servern, kommer alltid vara aktiv tidiga mornar och under dagarna och har erfarenhet av att det är lite staffs inne och speccar vid den tiden på dagen pga skola/jobb så där kommer jag att vilja hjälpa folk och upprätthålla nivån inne på servern. Men såklart även sena kvällar när det finns som mest saker att göra kommer jag vilja vara inne och specca. Skulle även vara intresserad av att i framtiden vara Jobbansvarig och se till så att alla chefsplatser fylls med folk som är mogna och duktiga på att RPa för att få en så hög RPnivå som möjligt inne på servern. Det är staffs, chefer och gängbossar som sätter nivån på denna server och då måste man kunna tillsätta bra proffsigt folk på alla dessa platser för att alltid nivån skall hållas på en hög nivå. Självklart bidrar alla andra också till nivån på servern men vill ändå kunna styra över vilka som är chefer på alla Whitelistade jobb då jag ser brister i RPt och vilka man anställer på sina företag och jag vill kunna vara med och hjälpa och påverka allt detta. Även skulle jag vilja lägga mycket energi på supportärenden då jag gillar att ge snabba och effektiva lösningar på problem. Nya systemet RP/Support- Ansvarig är något jag tycker är nyttigt, skulle gärna göra båda två men mest support då jag gillar att prata med folk och ser alltid lösningar på problem.

Hur länge har du spelat på Unive? Som jag skrev ovan så har jag spelat på Unive i ungefär 7 månader, det har varit otroligt kul och givande och detta är ett community jag verkligen vill jobba mer med.

Har du några tidigare erfarenheter? Yes var Trainee under någon veckas period men då jag fick ett deltidsjobb och hade träningar samt annat i det personliga livet som hindrade mig från att vara aktiv så avgick jag, men fick mycket erfarenhet och kunskaper under den tiden jag var trainee och det är något jag tar med mig hela tiden.

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon? Det skulle jag säga, har ju varit Trainee innan så skulle säga att jag har koll på de commands som en trainee kan göra.

/goto (id) tar dig till idt som du skriver
/bring (id) tar personen du ska bringa till dig
/noclip flymode, man blir osynlig
/giveitem (id) (föremålet)
/revive (id) återupplivar spelaren
/tpm tar dig till din wapoint
/setjob (id) jobb rank
/kick (id) kickar spelaren från servern
/sqlban (id) dagar anledning
/sqlunban (hex) detta command unbannar man personer med
/sqlbanhistory för att kolla historia om tidigare bans på personen i fråga
/sqlbanoffline - Detta kommandot gör så du kan banna en person som har gått offline med ett permid!
/freeze (id) för att frysa en spelare t.ex om en ny spelare på servern springer runt med default kläder så freezar man individen och ger den skin, när den fixat till sin karaktär så gör man en unfreeze.
/unfreeze (id)
/spec (id) för att specca enskild spelare
/spec för att få upp lista med alla spelare som är inne på servern
/specoff för att sluta specca
/dv för att ta bort ett fordon från kartan
/sv för att skriva i servervaktschatten
/sc för att skriva i staffchatten
/togglename för att se spelarens steamnamn.
/toggleid för att se spelarens id.
/svban (id) (anledning)
/ooc för att skriva ett meddelande i chatten som hela servern ser.
/announce skriver man när man skall skicka ett viktigt meddelande till servern.
/skin (id) ger skin till spelaren
/giveitem (ID) (föremål) (antal) När man ska ge föremål till en spelare.

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Nej det känns glasklart. Saknar staffarbetet rejält och hoppas att jag kan få komma in till det sköna gänget igen! :)

Senast ändrad:
----------
B U M P
----------

Samt lite ändrad text pga av de nya RP/Support-ansvarigssystemet!

Tillbaka