Nekad KokiAQ.LÖSER | Åtgärd Överklagan [Alec]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

KokiAQ.LÖSER

Mod
Personalmedlem
Mod
Support Ansvarig
Meddelanden
250
Reaction score
6
Åtgärds-referens
ID: 2157 — Allvarlig (50p)
Typ: Grov VDM (§ 4.1b)
Anledning: kör över en person mitt framför folk 2 gånger i syfte med att döda honom när det står 10 personer där
Personal: Alec
Datum: 2026-04-26
Visa på portalen

Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Vi var i grove Street och min bror ramlade från helikoptern och jag skulle hjälpa han. Jag tar en bil och är påväg mot sjukan men så träffar jag och min kusin på 2personer som håller på och hetsar fram något. Jag kör från de och lyckas skaka av de där med lämnar min bror i sjukan. De ser oss i sjukan efter ett litet tag och ber oss köra ut. När jag körde ut så höll de fortfarande på att hetsa både inne och utanför sjukan. Vi hade inte yttrat ett ord och vi visste att de var ute för o döda. När de hoppar ut och ska skjuta så valde jag att köra på hen tills hen dog. Allt detta skedde framför folk som satt i deras bilar och 1 person som stog på parkeringen som inte blev effekterad av scenariot. Polis anslöt sig till scenariot och då bad någon staff mig att hoppa krim support.

Varför anser du att åtgärden var felaktig? Jag körde på personen eftersom de aktivt följde efter oss, hetsade både utanför och inne på sjukhuset och skapade en hotfull situation. Jag hade redan försökt lämna de tidigare vilket visar att jag inte sökte konflikt. När de hoppar ut ur bilen och fortsätter hetsa i direkt anslutning till att döda och sedan skjuta oss uppstår ett läge där jag behöver agera snabbt för att ta mig därifrån. Samtidigt är jag medveten om att det kan ses som halvt felaktigt. Att använda bilen för att köra på någon tills den dör är en väldigt kraftig åtgärd särskilt på ett offäntligtområde där mycket RP sker och andra spelare är på plats. Det gör att scenariot eskalerar snabbt och avslutas dåligt istället för att spelas ut längre. Därför kan det uppfattas som att jag gick för långt i förhållande till situationen även om det fanns en tydlig konflikt och jag tidigare försökt undvika den.

Har du bevis som stödjer din överklagan? Nej.

Har du läst och förstår reglerna? Ja

Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka