Inaktuell Knugen_ | Ban Överklagan [LUDDE]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Knugen_

Medlem
Meddelanden
133
Reaction score
5
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198799643140/

Ditt Hex-ID: 11000013207e204

Vad är din discord tagg? klingann

Vem var det som bannade dig? helt ärligt så var det jätteotydligt, men de va nog typ hyz0 och några fler. Tror även att limpis var med på beslutet.

Var är du bannad? FiveM Servern

Bild på banmeddelande: Screenshot 2024-02-05 10.54.46.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? ^^ Har ingen bild för tillfället, löser om ni skickar i min pm. Men jag vet att staffs bannade mig eftersom att min rp verkade rätt så lallig, dock så var den drivande anledningen att jag taseade ut denna grabben ur deras bil då han vägrade hoppa ut. Samt att jag var med i scenariot och satt i bilen med Amed och nilsis.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag, Nilsis och en till skulle på ett möte som span som senare skulle leda till ett ingripande med FRI och NI. När vi står och planerar skriver hyz0 till mig att hoppa support och säger då vad som hade hänt. Sedan deaffade dom mig, nilsis och amed och diskuterade antar jag. Sedan blev jag undeffad och så sa hyz0 något i stil med "yes men du är pbannad som du ser" så frågade jag om anledningen och fick då höra "Du var med i detta scenariot och betedde dig lalligt". Jag blir självklart ganska chockad eftersom att jag tyckte det var helt sjukt att jag skulle bli bannad för att legit varit med i denna bil och detta scenariot utan att ha gjort något regelbrott i mina ögon iaf.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Helt ärligt tycker jag att bannen är felaktig, detta eftersom att det inte riktigt fanns någon rimlig anledningen bakom att jag blev bannad. För att förklara scenariot som ligger bakom bannen så kan vi säga såhär, jag, amed, nilsis och moberg satt i ameds privata patent påväg att spana. På vägen till stället där vi skulle spana fick vi larm i den närliggande butiken, vi valde att ansluta eftersom att vi var såpass nära. Vi träffar på den här bilen som precis var påväg därifrån och gjorde en såkallad "hit and run". Eftersom att vi var dom enda där så valde i att ta händelsen i egna händer och körde efter rånarna. Efter en kort stunds jakt så är vi på vägen ner till västra motorvägen (över mekonomen) och deras bil kör in framför oss så att den andra bilen med rånare blir skickade ner för berget, jag som satt med som passagerare vet inte om nilsis pittade dom med flit eller om han försökte undvika det men rånarna blev iallafall pittade. Vi åker då ner från denna höjden och jag, amed och moberg hoppar ut ur bilen och börjar rikta och säger att det är polis och att dom ska hoppa ut. Jag gillar dog att utrycka mig på engelska och säga vissa fraser eller ord på engelska. Så jag säger get out of your vehicle eller något och då när dom vägrar hoppa ut så säger jag stop resisting vilket enligt mig kändes helt rimligt i denna situationen eftersom att de varken svarade på /me eller pratade, stop resisting betyder ju även "sluta kämpa emot". Men iallafall sitationen fortsätter och dom vägrar rpa med oss, jag väljer då att tasea en grabb så att han kommer ut ur bilen. När han väl var ute ur bilen så droppade han alla sina föremål på marken så att de buggades iväg och försvann, då valde jag att svbanna honom.

Men anledningen till att jag blev bannad var då tydligen för lall och failrp
Lall: Att jag utryckte mig på engelska och sa saker som "Sir step out of your car" och "sir stop resisting"
Failrp: Att jag taseade denna grabben.
Men mainanledningen var för att jag satt i bilen och deltog i scenariot.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad några gånger tidigare där majoriteten har varit felaktiga där jag har kunnat förklara och visa med klipps vad som hände. Dock har jag en nyligen och sen en stor bann som jag kommer ihåg. Den senaste var för powergaming, jag rpade inte på skador när jag krockade lite lätt med en stor polisbil. Andra var en blacklist från i sommras när jag försökte vara cool och leka mangaz. Eller aa asså vårat gäng blev nedstängt så alla i gänget började springa runt och skjuta allt och alla (jag vet, det var riktigt hjärndött, jag säger inte emot det heller.)

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Ja asså jag hade bara kunnat skippa åka med dessa grabbarna och utryckt mig på svenska istället för engelska, jag hade även kunnat skippa tasern.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Extremt mycket, allt jag skrev över har jag lärt mig av, jag har även lärt mig att man inte ska åka med abusebilar som polis och i allmänt försöka undvika att åka andra bilar än polisbilar så att man kan skippa scenarion som detta.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja

Senast ändrad:
Njaaa, asså hammarl0f jag o limpis tog beslutet alla 3, men eftersom Hammarl0f bannade dig ingame är det hans överklagan, jag kan inte ta den förens de gått 24h, sen kan jag gladligen kolla på den Mvh

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka