KEnta3 | Securitas Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

KEnta3

Icke Medlem
Meddelanden
19
Reaction score
1
Ange ditt födelsedatum: 2 April 1998

Vad heter du på discord? AB#1433

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? Ca 560 timmar

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? Kommer att försöka vara inne minst 1-2 timmar per dag men detta kan självklart bli mer eller mindre beroende på vad som händer i riktiga världen.

Hur ofta kommer du vara inne? Ska vara så aktiv som bara möjligt men i princip varje dag.

Hur många timmar har du på FiveM? Ca 560 timmar

Vad heter du? Hugo Holmberg

Hur gammal är du? 20 år

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli anställd på Securitas? Varför jag vill bli anställd på Securitas är för att tycker om att handskas med människor och även då jag tror det här jobbet kan vara mycket intressant och lärorikt.

Varför ska vi just anställa just dig av alla andra som söker? Ni borde anställa mig då jag är en väldigt driven person och kommer alltid att ge 100% när jag befinner mig på jobbet. Jag har även tidigare erfarnheter av att hantera människor då jag under mina ungdomsår spenderat mycket tid med olika typer av människor och har koll på hur situtationer kan deeskaleras på enklaste viss.

Har du tidigare erfarenheter inom yrket? Har inte några tidigare jobbrelaterade erfarenheter men har som tidigare sagt erfarenhet av många olika typer av människor och är bra på att handskas med och lugna ner människor.

Vad är radiodisciplin och hur ska man bete sig i radion? Radiodisciplin är enkelt sagt att man skall använda radion så sparsamt som möjligt och bara använda radiokommunikation för att förmedla relevant och viktig information. Radiodisciplin innebär sammanfattat att kommunikation skall ske med tydlighet och bara förmedla konkret och relevant information.

Vad är en bra Securitas vakt? Hur jobbar man, hur är man bland andra, hur beter man sig och hur använder man sig av vapnen man får? En bra Securitas vakt måste vara lugn, sansad och ha ett bra tålamod. Man måste även veta hur man deeskalerar konflikter genom att bara prata med båda parter som är involverade utan att använda våld. En Securitas vakt bör även ha ett bra disciplin på när man faktiskt skall använda sig av de verktyg man har till sitt förfogande och inte använda sig av övermakt bara för att man sitter på en maktposition. Men allra viktigast enligt mig är att man är en människoperson och att vanligt folk kan relatera till dig och inte se dig som en fiende utan en vän.

Om du ser en person med kniv och hotar en person nära där du vaktar, vad gör du? (Förklara så utförligt du bara kan) En situation där ett vapen är involverad är mycket allvarligt och i fallet med att någon knivhotar en människa gäller det att inte eskalera situationen till något värre. Därför börjar jag med att försöka lunga ner situationen verbalt samtidigt som jag tillkallar förstärkning i form av polis och andra Securitas kollegor. Efter detta kommer jag att försöka neutralisera knivhotet genom att antingen använda mig av mina verktyg som en elchockpistol eller batong men kommer att agera väldigt varsamt då jag inte vill riskera att jag eller någon annan blir skadad eller mister sitt liv. Efter hotet blivit neutraliserat kommer jag att hålla personen med kniven i förvar på plats och vänta till polisen kan komma och omhänderta personen i fråga. När situationen är under kontroll kommer jag tillsist att tillkalla sjukvårdspersonal för att ta hand om potentiella offer av gärningsmanen.

Om en person misshandlar en person och du ser det, vad gör du? (Svara så utförligt du bara kan) Vid pågående misshandel gäller det att agera snabbt och bryta upp på de två parterna för att undvika onödiga skador. Jag bryter upp slagsmålet/misshandeln genom att antingen sära på dem med egen styrka men om detta inte fungerar kommer jag att använda mina verktyg och i denna situationen passar nog elchockspistolen för att neutralisera hotet. När misshandeln är avbruten kommer jag att sätta båda parter i förvaring på plats för att unvika t.ex hämnd från den som nyss blivit misshandlad och ytteligare misshandel från den ursprungliga gärningsmannen. När jag känner att situationen är under kontroll tillkallar jag polis och sjukvård för att ta hand om både gärningsmannen och tilldela vård till potentiella sårade.

Har du några andra frågor? Nej, inte direkt men hade en fundering på hur systemet fungerar. Blir man t.ex tillkallad till en plats av ett samtal eller får man ett specifikt område som man patrullerar?

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka