Accepterad Kennykennny | Polismyndigheten Ansökan (slajf) (TrokkZ)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Kennykennny

Icke Medlem
Meddelanden
7
Reaction score
1
Ange ditt födelsedatum: 20 Augusti 2005

Vad heter du på discord? Star#6382

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 1000+ timmar

Hur aktiv kommer du att vara? På vardagar kommer jag vara aktiv runt 5 timmar per dag, men det varierar.

Må, Ti, On, To, Fr = 15:00-21:00

På helger kommer jag vara aktiv flertal timmar per dag, runt 4-10 timmar minst.

Vad heter du? Lenny Andersson

Hur gammal är du? 24

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Ja

Varför vill du bli polis? Den främsta anledningen varför jag vill bli polis för att jag tycker yrket verkar intressant och roligt. Jag har alltid haft ett intresse för polisstyrkan. Jag vill även bli polis för att jag är en social person och polis yrket är ett socialt jobb, så yrket passar mig rätt så bra.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Kort sagt tycker jag att det viktigaste är att lyckas som polisrollen och tillbringa ett bra rykte för polisen. Det viktigaste är förstås att förebygga och förhindra att brott sker. Som polis är det viktigt att man måste ha viljan att jobba med människor, det är viktigt att förstå att man inte kan rädda världen och att man som polis inte kan göra så stor skillnad i samhället, man måste förstå ansvaret man har som polis. Det tycker jag är viktigt.

Vad vet du om yrket i helhet? Jag vet att en av polisens viktigaste uppgifter är att förebygga och förhindra att brott sker.
Vanligast är att arbeta i yttre tjänst och med utredningsåtgärders, som att ta upp anmälningar, hålla förhör och ta föremål i beslag.
Åtgärder som kräver att polisen har kunskap om vilka lagar som gäller, .

Polisen finns tillgänglig dygnet runt, året om.
Därför jobbar poliser ofta helger och nätter när andra är lediga.

Yttre Tjänst = Enkelt sagt att man jobbar utanför polisstationen.

Vanliga arbetsuppgifter i yttre tjänst är t.ex.
att:
Närvara vid större evenemang, demonstrationer och konserter.
Utreda fall där personer har gripits på bar gärning av stöld eller stöld från en butik eller ett varuhus.
Trafikkontroller.
Omhänderta påverkade personer.
Hålla ordning vid krogar och andra uteställen där människor samlas.

Har du några tidigare erfarenheter? Ja, jag har gått polisutbildning i en polishögskola. Jag har haft flera sociala yrken och har lätt för att kommunicera med folk. Jag har haft tjänsten som chef på en taxi firma. Jag har goda sociala egenskaper.
Jag trivs att arbeta med vem som helst, jag kan ta hand om stressiga situationer och har enkelt för att arbeta snabbt och smidigt.

Jag är i en bra fysisk form o har bra kondition o uthållighet.

Hur är du som person? Jag skulle säga att jag är en rätt så noggrann person, jag vill att saker som jag utför ska utföras på rätt sätt. Jag är väldigt empatisk och tänker mycket på att alla ska ha det bra i min närhet, jag spenderar mycket tid och brukar lägga andras vilja före min egna, jag tycker gemenskap är en av de viktigaste egenskaper vi har.
Jag har svårt att bli arg och kan hantera stressiga situationer, jag är en allmänt glad person som tillbringar mycket positiv energi.

Det jag har tagit med mig från tidigare jobb är att jag ofta kommer med förslag till ledningen när det gäller förändringar och förbättringar, jag brukar tycka till men är inte en girig person. Jag är glad med det jag har.

Är det något vi bör veta om dig? Nej, har nämnt det viktigaste ni bör veta om mig ovan.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka