Inaktuell Kebban.. | Ansökan till Staff (frankho)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Kebban..

Aktiv Medlem
Jobbstyrning
Meddelanden
57
Reaction score
239
Vad är ditt namn i verkligheten? kevin

Ditt discordnamn: kebban.

Ange ditt födelsedatum 13 September 2008

Varför ska just du bli staff? Jag ska bli staff då jag har bra erfarenhet inom fivem och hur man använder perms och hur man kan utveckla serverns RP. Jag tror jag behövs i Donations och krim delen utav unive.
Jag har varit tidigare staff på andra serverar och har bra koll på hur saker och ting fungerar. Jag vet hur man agerar proffsigt. Jag är inte rädd för att ta åtgärder och tror just jag skulel passa som staff. Jag vill även bli staff för att jag är bra på att förklara saker och är bra på att diskutera. Jag är inte lätt kränkt och tror att just en viss del , krim och don skulle passat mig. Jag är även redo på att vara jobb ansv , sv asnvarig mm.
jag har bra tålamod och har ett posetivt tankesätt. Jag är aktiv ig och på discord vilket underlättar i mitt staff arbete. jag tänker mig att om jag blir staff så kommer jag satsa för ett visst mål och kommer ha bra communication med mina andra staffs. Här är lite exempel på commandon som man använder sig utav ig: Lite commands

/ban (id)
/kick (id)
/toggleid
/togglename
/sv ( För sv chatten)
/sc (För staff chatten)
/dv
/ooc
/bring id man drar en till en
/goto man telepotras till en
/Spec man speccar en person
/noclip man är osynlig och kan flyga
/who man kollar om den är medlem eller krim
/m id man skriver med någon privat ingame
/Clearchatforall man rensar chatten
/Freeze id man frysser en person så den står stilla
/revive id
/svban id
/tpm man teleportas dit man har markerat på kartan

Skrev lite Commands där nere Också

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Kriminell RPn samt viss del av donations delen.
Kriminell Rpn är lite sådär just nu. exempel vis mycket pittningar , mycket shoot on sight och mycket fearrp. Jag är redo att banna alla som gör de och tvekar inte på vem det är.
Donations delen tycker jag communicationen inte fungerar lika bra. Vissa saker är otydliga och vissa saker krävs lite förändringar på.
exempel vis så är de otydligt på vad just man får ha för handling på sin bil eller hur de gäller med ped detaljer. Ex replace utav pedplagg. Vad jag märks missuppfattar folk just dom delarna.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Våga ta åtgärder. Kunna ha diskutoner som ej eskalerar och försökla förbättra kommunikationen. Jag tänker då ta chansen och försöka bidra att alla problemen löses.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Ta tag i scenarion , visa dominans och visa att man ej kan bli nertrampad utav någon annan spelare, Jag är väldigt seriös och kommer ej låta folk som begått regelbrott dra utan några åtgärder. visa att man kan svara pm och hjälpa till i /reports

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Måndag: 16:00-23:00
Tisdag: 16:00-23:00
Onsdag: 16:00-23:00
Torsdag: 16:00-23:00
Fredag: 15:00-05:00

Hur länge har du spelat på Unive? Spelade här för typ 2 år sen sen nu har jag spelat här i en månad typ

Har du tidigare erfarenheter som staff? kick (id) - Detta kommando sparkar en spelare ifrån servern, detta är för att hen ska få en blick av vad hen gjort fel utan att få en ban.
______________________________________________________________________________________________________________________________________
/svban (id) (anledning) - en 60 minuters ban, servervakter använder detta för att man dels ska lära sig rp nivån och reglerna.
______________________________________________________________________________________________________________________________________
/noclip - Detta är nog ett av de viktigaste kommando att veta om. Det gör att man kan flyga runt då man kan titta och hålla koll på scenarion och rp nivån samt så att alla regler sköts.
/tpm - man teleporterar till platsen som man markerat på mappen.
/sqlban (id) (antal dagar) (anledning) - en ban som man kan anpassa mer t.ex en VDM som kan ligga på en 5 dagars ban (minst).
/sqlban (hex id) - unbannar en person
/goto (id) - man TP:ar till det ID som man skrivit.
/freeze (id) - fryser spelaren så att den stannar.
/setjob (id) (jobb) - ger spelaren ett jobb som man skrivit in.
/givemoney (id) (antal pengar) - ger spelaren pengar i kontanter.
/bring (id) - teleportar spelaren till sig själv.
/who (id) - Visar en robot i spelet vilka roller personen har. För att t.ex. kunna se om personen är medlem eller inte.
/announce - skriva i en chatt som hela servern får upp.
/unfreeze (id) - gör så att spelaren kan röra sig i igen efter att du fryst hen.
/clearall (id) - tar bort alla föremål som spelaren har i sitt inventory.
/clearinventory - (id) man väljer specifika föremål som man vill ta bort från spelarens inventory.
/giveitem (id) - ger spelaren ett specifikt föremål.
/spec (id) - speccar spelaren.
/skin (id) - ger spelaren en karaktärs meny där man kan ändra utseende.
/sqlsearch (steam namn) - man får reda på Hex id.
/dv (radius) - man tar bort ett fordon, radius är området.

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i? Donation

Vilka andra områden kan du också tänka dig jobba inom? Donation

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka