Nekad Kebab240 | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Kebab240

Icke Medlem
Meddelanden
128
Reaction score
1
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/Kebab240/

Ditt Hex-ID: steam:110000161749708

Vad är din discord tagg? Kebab240

Vem var det som bannade dig? Hedgehog

Bild på banmeddelande: unive bild 11.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Eftersom att jag hade fusk på datorn

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag var ingame och satt i gäng vc och från ingenstans så drar hedgehog in mig i krim sup och ber mig dela skärm för att pc checka mig. När jag frågar varför så svarar han för att jag har fuskat tidigare så jag tänkte att det var en bra anledning så han pc checkar mig i ungeför 40 minuter och han hittar fusk på datorn men jag förklarar att fusken inte är använda på unive utan bara på en lall server när jag spelade med min vän och jag kunde även bevisa det med alla mina skottklipps från unive men han valde ändå att banna mig.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Ja detta var en felaktig ban eftersom att jag inte fuskade på unive utan på en lall server. Jag kunde bevisa det som jag skrev innan men han valde ändå att banna mig. Sedan blev jag även bannad för montage av någon konsig anldening. Hedgehog bad mig öppna capcut och då såg han att jag jobbade med ett montage. Detta är väl fullt tillåtet så länge man inte lägger upp det på youtube utan bara gör det för kul. Han kollade även igenom hela montaget och såg att jag inte använde mig av fusk på det. Sen förstår jag att han valde att banna mig eftersom att jag har fuskat tidigare.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad för fusk en gång tidigare och jag blev krim för ungefär en vecka sedan igen. Jag tyckte att det var riktigt tråkigt att inte få spela på unive på så länge och jag skulle aldrig göra om detta misstag förra gången jag fuskade erkännde jag och blev unbannad men denna gången fuskade jag inte. Jag är även under 18 så mina föräldrar måste godkänna att ni pc checkar mig. Hedgehog frågade inte ens om JAG godkänner och specciellt inte mina föräldrar så det utan han bara drog mig till support och aggresivt sa att jag ska dela skärm det första han gjorde. Detta har jag nog även klipp på.

här är även en lag som visar på detta:

Föräldrabalken (Sverige)
– Minderåriga (under 18) får inte ingå bindande avtal. Så din kompis kan inte juridiskt ”godkänna” installationen själv.
Avtalslagen & Konsumentlagstiftning
– Avtal som pressas fram under hot (t.ex. ”om du inte laddar ner blir du bannad”) är inte giltiga.
– Samtycke måste vara frivilligt, annars gäller det inte.

Mvh

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? men tanke på att jag inte fuskade så nej

Har du lärt dig någonting efter din ban? men tanke på att jag inte fuskade så nej

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja

"mina föräldrar måste ingå avtal", du körde ett program på din egen dator, du hade absolut valet att vägra, men det finns ingen anledning alls att man vägrar pc check om man själv inte vet att man är skyldig :))))

du borde nog också fråga dina föräldrar om du har fått tillåtelse att ladda ner virus-hack-fusk som din dator är full av (också bindande avtal där ellerhur)

sluta med detta tramset, vill du och dina föräldrar pröva det rättsligt att du inte ville starta ett program på din dator, kör på, men sluta slösa vår tid

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka