Nekad Kanelbulle. | Ban Överklagan [LK040]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Kanelbulle.

Icke Medlem
Meddelanden
26
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199240095559/

Ditt Hex-ID: 11000014c48a747

Vad är din discord tagg? _zako11

Vem var det som bannade dig? lk040

Bild på banmeddelande: wwddwd.jpg

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? jag betedde mig dåligt på sjukan till en tjej

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag skriver denna överklagan för att uttrycka min uppriktiga ånger över mitt beteende mot Snoviit. Jag förstår nu att det jag gjorde var olämpligt och respektlöst, och att det kan ha orsakat henne obehag och förvirring. Jag agerade utan att tänka och vet att mitt beteende kan ha uppfattats som sliskigt och kränkande. Jag förlorade mitt omdöme, och även om jag inte hade dåliga avsikter, förstår jag nu att det är mitt ansvar att alltid tänka på hur mina handlingar påverkar andra. Jag har funderat mycket på mitt agerande och inser att jag borde ha varit mer lyhörd och respektfull, särskilt mot någon jag inte känner. Jag vill verkligen understryka att jag inte ville göra Snoviit obekväm, men jag förstår att mina ord och handlingar inte respekterade hennes känslor och gränser. Jag bär nu med mig insikten om att jag måste visa större respekt för andras behov och utrymme i alla mina relationer. För att bli en bättre person har jag börjat reflektera över mina handlingar och lärt mig mer om samtycke, gränser och hur man beter sig respektfullt mot andra. Jag är beredd att ta emot kritik och fortsätta utvecklas för att inte göra om samma misstag. Jag förstår att ord och handlingar kan ha långvariga konsekvenser, och jag vill verkligen be om ursäkt till Snoviit för det obehag och den skada jag kan ha orsakat. Jag ångrar att jag inte var mer uppmärksam och respektfull i den situationen, och jag tar fullt ansvar för mitt beteende. Jag förstår om Snoviit känner sig ledsen eller besviken, och jag är beredd att göra allt jag kan för att gottgöra mitt misstag. Jag hoppas att denna överklagan visar min ånger och vilja att förändras. Jag är också beredd att ta de konsekvenser som mitt beteende kan ha, men jag hoppas att denna process också hjälper mig att växa som person och bli en bättre version av mig själv. Jag hoppas på förståelse och att min uppriktiga ånger kan tas i beaktande.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var helt klart en rättvis ban. Igår förstod jag inte riktigt varför straffet var så hårt, men idag förstår jag verkligen varför jag fick så allvarliga konsekvenser. Staffsen har flera gånger påpekat att man inte ska bete sig sliskigt eller obehagligt mot tjejer, men jag tänkte inte alls på det och fortsatte på samma sätt. Det var sent, och jag spelade med en kompis, och vi lallade runt, vilket var väldigt dumt och oförsiktigt. Jag inser nu i efterhand att det var helt fel. Jag har verkligen lärt mig att detta är oacceptabelt, och jag borde absolut inte ha följt efter henne eller trakasserat henne på något sätt. Jag borde ha lät det vara och gått vidare. Jag vill be Snoviit om ursäkt, och jag ångrar verkligen mitt beteende.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har varit bannad tidigare, främst under 2022 när jag var ny på FiveM och inte kände till alla regler. Jag var inte medlem och var ganska förvirrad. Jag spelade mest för skojs skull tillsammans med IRL vänner och hade inte planerat att spela så mycket på FiveM eller Unive. Jag tog inte spelet på allvar och lallade runt, vilket ledde till att jag blev bannad flera gånger, ibland för en timme, ibland för ett dygn. Eftersom bansen inte var så långa lärde jag mig inte riktigt av mina misstag och fortsatte spela dagen efter på samma sätt. Men när jag började ta Unive mer på allvar läste jag igenom reglerna noggrant och började följa dem. Jag förstår nu att alla gör misstag, och jag ångrar verkligen mitt beteende. Jag vet att jag måste ta ansvar för mina handlingar och försöka rätta till mitt misstag.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag har tänkt väldigt mycket på mitt beteende, och jag fattar nu att jag kunde ha gjort många saker annorlunda. För det första borde jag aldrig ha följt efter Snoviit. Jag förstår nu att det inte bara var respektlöst, utan också skrämmande och obehagligt för henne. Jag borde ha respekterat hennes personliga utrymme och förstått att alla har rätt att känna sig trygga, särskilt på ett sjukhus där människor ofta är sårbara. När jag agerade sliskigt mot henne borde jag ha stoppat mig själv och tänkt på hur mina ord och handlingar skulle kunna uppfattas. Ingen förtjänar att känna sig obekväm eller utsatt, oavsett situation. Istället för att bete mig på ett sätt som kan ha varit störande eller kränkande, borde jag ha hållit ett lämpligt avstånd och varit vänlig och respektfull. Jag förstår också nu att jag inte hade rätt att göra henne obekväm eller förvirrad. Jag borde ha varit mer uppmärksam på de signaler hon gav. Om jag hade visat större empati och hållit mig på ett professionellt och respektfullt avstånd, hade jag kunnat undvika att orsaka henne obehag. Jag borde också ha förstått att det inte är min rätt att få någon att känna sig osäker eller tvingad. Jag borde ha tagit ansvar för mina handlingar och förstått vikten av samtycke och respekt för andra. Nu har jag insett att jag måste vara medveten om mina handlingar och hur de påverkar andra. Sammanfattningsvis borde jag ha varit mer respektfull, uppmärksam och lyhörd för hennes känslor och gränser. Jag borde ha agerat med större omtanke och inte överskridit de gränser som är viktiga för att skapa en trygg och respektfull miljö för alla.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har lärt mig mycket från denna situation. För det första har jag insett hur viktigt det är att alltid respektera andras gränser. Jag förstår nu att alla har rätt att känna sig trygga och respekterade. Även om mina handlingar inte var avsiktligt skadliga, kan de ha fått den andra personen att känna sig obekväm och utsatt. Jag förlorade mitt omdöme och tänkte inte på hur mina handlingar skulle påverka henne. Jag har också lärt mig vikten av samtycke. Jag insåg att jag inte alltid har varit medveten om hur viktigt det är att ge andra människor utrymme att känna sig bekväma. Det är nu mitt ansvar att vara uppmärksam på andras behov och känslor och alltid agera med respekt för deras gränser. En annan viktig lärdom är att jag behöver reflektera mer över mina handlingar. Jag inser nu att jag borde ha tänkt efter innan jag agerade. Genom att stanna upp och tänka kan jag undvika liknande misstag i framtiden. Jag har också lärt mig att försöka sätta mig in i andras situation och förstå deras perspektiv. Genom att känna empati kan jag fatta bättre beslut och vara mer hänsynsfull. Slutligen har jag insett att denna situation är en chans för mig att växa som person. Jag är nu mer medveten om hur jag ska agera för att skapa sundare och mer respektfulla relationer. Jag vet att det här är en process och att jag måste fortsätta jobba på att bli en bättre version av mig själv.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka